×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز شهباز محمودی اظهار کرد: در کنار حمام مصباح بنای دیگری هم وجود دارد که جزو الحاقات حمام بوده و در سال ۹۷ توانستیم ۵ دانگ از آن بنا را خریداری کنیم و یک دانگ باقی ماند.
معاون میراث‌فرهنگی البرز ادامه داد: طی مذاکراتی که با مالک به عمل آمده در روزهای آتی یک دانگ باقی مانده هم خریداری می‌شود و بنای الحاقی کنار حمام مصباح نیز کاملا به نام میراث فرهنگی سند می‌شود. به این ترتیب بعد از گذشت چهار سال، در سال جاری برای یک دانگ باقی مانده نیز تأمین اعتبار شد و این بنا به زودی پس از انجام کارشناسی‌ها تملک می‌شود.
محمودی افزود: پس از این اقدام با توجه به اینکه تمام بنا صد درصد برای میراث‌فرهنگی است، می‌توانیم آن را از طریق ماده ۲۷ به بخش خصوصی با کاربری‌های فرهنگی واگذار کنیم.
وی تصریح کرد: تقریبا ۹۰ درصد حمام مصباح بازسازی شده و کارهای جزئی باقی مانده که پس از واگذاری توسط بخش خصوصی تکمیل می‌شود و برای استفاده عموم با کاربری‌های فرهنگی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
گفتنی است حمام مصباح متعلق به اوایل دوره قاجار است و در سال ۱۳۸۰ به شماره۳۷۹۰ به ثبت ملی رسیده است و به عنوان یکی از آثار فاخر و تاریخی شهرستان کرج در محله مصباح به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});