×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز جمعه در آیین درختکاری کرج  با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به درخت و فضای سبز در زندگی و سلامت انسان و همچنین تاکید و سفارش این موضوع در احادیث و روایات ائمه و بزرگان، افزود: روز درخت‌کاری یکی از روزهای پربرکت در جمهوری اسلامی است که موجب شده در سال‌های اخیر مردم و مسوولین به درخت و محیط زیست توجه بیشتری نشان دهند.

وی بی‌اعتنایی به منابع طبیعی در طول سال‌های متمادی گذشته را یادآور شد و عملکرد مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری البرز را در این عرصه قابل تقدیر دانست و به اقدامات بی شمار این حوزه در حفظ منابع طبیعی اشاره کرد.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی  از جمله  پرو‍ژهای آبخیزداری، بیابان زدایی و جنگل کاری در طول این سال در سطح استان صورت گرفته، اظهار داشت: یکی از اقدامات فرهنگی برای حفظ، افزایش سرانه فضای سبز و گسترش فرهنگ درختکاری کاشت نهال به مناسبت تولد هر نوزاد و فرزند است.

منابع طبیعی یک مساله سیاسی نیست

در ادامه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اعلام شعار امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری  که همان  «همه باهم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» می باشد، به تبدیل فرهنگ منابع طبیعیی و آبخیزداری به فرهنگ عموم در بین آحاد مردم تاکید کرد.

حامد فرضی به نقش خطیر رسانه ها در این فرهنگ سازی اشاره کرد و افزود: درختکاری از شاخصه‌های مهم منابع طبیعی محسوب می‌شود و حفظ آن منجر به رشد و تعالی کشور در حوزه‌های مختلف می‌شود و درخت داری بسیار مهم تر و دارای اولویت نسبت به درختکاری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با بیان اینکه مساله منابع طبیعی یک مساله سیاسی نیست، اظهار داشت: انتظار این است که تمام دستگاه ها و مردم در زمینه تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به فرهنگ عمومی  و حفظ و صیانت از انفال که همیشه از تاکیدات مورد نظر مقام معظم رهبری نیز بوده است، سهیم و کوشا باشند.

در حاشیه این مراسم،نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج و روحانیون حاضراقدام به غرس چندین اصله نهال مثمر کردند.

برای اسفند ماه سال جاری نهالستان بزرگ کرج اقدام به تولید و توزیع ۵۰۰ هزار اصله نهال مثمر بومی و غیرمثمر کرده که تاکنون بالغ بر ۲۵۰ هزار اصله آن توزیع شده است.

تجدید میثاق با شهدا

همچنین در آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری مراسم گلباران قبور شهدای گمنام شهر کرج واقع در مصلی نماز جمعه شهرستان و ادای احترام به مقام شامخ این شهیدان برگزار شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: امروز هرچه داریم از برکات خون شهدا و ایثارگری آنان است و می بایست در انجام فعالیته ا و اقدامات خود منزلت و جایگاه این شهیدان را حفظ کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال مفاهیم آن به نسل‌های بعد گام مهمی در پاسداشت خون شهدا و جایگاه آنان در جامعه است.

شرکت کنندگان در این مراسم نیز ضمن نثار شاخه گل، قرائت فاتحه و تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

 

منبع خبر : ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});