×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز،ز رامین ربیعی در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در محل اتاق بازرگانی استان گفت: شعار اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۲ با عنوان “مهار تورم و رشد تولید” همچون عناوین اقتصادی تعيين شده در سنوات گذشته در عمل مبنای حرکتی همه دستگاه‌ها و بخش های مسئول و در واقع نقشه راه ما برای تحقق حداکثری اهداف در کنار سایر مسئولیت های متوجه به حوزه عملکردی ما مدیران می باشد.

وی تصریح کرد: در چارچوب مسئولیت های تعیین شده برای اداره کل صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و حمایت های استاندار محترم البرز، سال گذشته بیش از ۹۰ درصد شاخص های اصلی عملکردی این کارگروه عملیاتی و عموم موارد مطرح شده رفع و رجوع شده اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز تاکید کرد: این رویکرد امسال نیز با جدیت تمام دنبال خواهد شد و حتما هر یک از مشکلات مطرح شده از سوی واحدهای صنعتی که مربوط به این کارگروه باشد و یا در بخش دیگر مسئولیتی را متوجه اداره کل صنعت، معدن و تجارت می کند در اسرع زمان پیگیری و تا حصول نتیجه دنبال می شود.

ربیعی گفت: در بخش پرداخت تسهیلات رونق تولید، خوشبختانه امسال نیز عملکرد استان البرز درخشان بوده و جایگاه برتر این استان در سطح کشور برای چهارمین سال متوالی حفظ شده و خوشبختانه با همکاری همه بانکهای عامل در سطح استان به ویژه بانک های دولتی، بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز از محل منابع داخلی بانکها تسهیلات به واحدهای صنعتی سایر فعالان اقتصادی استان پرداخت شده است.

وی افزود: البته در پرداخت تسهیلات تبصره ه ای از جمله تسهیلات تبصره ۱۸، سال گذشته استان کم توفیق بوده و امسال درخواست و پیگیری مجدانه در این حوزه داریم و انتظار داریم که تا سقف ۲ هزار میلیارد تومان سهم تسهیلات تبصره ۱۸ برای استان البرز پیش بینی و اختصاص یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز اضافه کرد: با توجه به فعال نبودن سامانه ثبت نام تسهیلات برای سال جدید، آماده دریافت درخواست های مکتوب جهت تسریع در این امر هستیم و واحدهای صنعتی استان می توانند درخواست های خود را به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز ارائه نمایند.

ربیعی تصریح کرد: در بخش عملکرد حوزه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت نیز تسهیل امور و روند جاری صدور مجوز ها به شکل مناسبی عملیاتی شده و به عنوان نمونه در صدور کارت های بازرگانی که یکی از محل های همکاری مشترک ما با اتاق بازرگانی است، شرایط به شکل قابل قبولی بهینه شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز تاکید کرد: در حوزه اصناف نیز موضوع مدیریت شبکه توزیع و افزایش نظارت ها با هدف تحقق حداکثری مهار تورم در دستور کار است و بخش نظارتی به ویژه معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت مکلف شده در تشکیل پرونده برای واحدهای تولیدی، قبل از ارسال گزارش به تعزیرات حکومتی حتما نظر کارشناسی همه دستگاه‌های مسئول را لحاظ نماید.

ربیعی اعلام کرد: با تغییرات ایجاد شده در سامانه ۱۲۴ که در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است، از ابتدای امسال علاوه بر دریافت مسائل و مشکلات صنفی، واحد های صنعتی نیز می توانند مسائل و موارد خود را از طریق این سامانه به این سازمان منعکس کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در پایان تاکید کرد: خوشبختانه روند ارائه خدمات در اداره کل صنعت، معدن و مورد رضایت عموم صنعتگران، معدنکاران، تجار، بازرگانان و اصناف استان می باشد؛ با این حال در سال جدید برای افزایش این رضایتمندی آماده دریافت نقطه نظرات و رفع موانع و تسهیل امور بیش از پیش هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});