×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، دکتر سعید جوانشیر صبح سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت در سالن جلسات اداره کل بیمه سلامت استان البرز برگزار شد با اشاره به اینکه بنا به مصوبه مجلس از سوم آبان ماه ۷۳ اجرای قانون بیمه همگانی تصویب و درسال ۸۴ نیز پیرو این مصوبه سازمان بیمه خدمات درمانی تشکیل شد،گفت: به همین مناسبت هفته بیمه سلامت را در پیش داریم و هر را روز به یک نام نامگذاری شده است.

وی توضیح داد: روز نخست( سوم آبان ماه) به نام بیمه سلامت، بیمه همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان است و دراین راستا ۴۰ میلیون نفرتحت پوشش بیمه سازمان هستند که از این تعداد ۳۴۶ هزارو ۸۵۰ نفر در استان البرز تحت پوشش قرار گرفته اند.

جوانشیر با اشاره به اینکه ۸۵ درصد بیمه شدگان رایگان هستند، گفت: متوسط درآمد ماهانه بیمه سلامت البرز در ماه ۱۰ میلیارد تومان و میانگین هزینه درمان در ماه ۲۰ میلیارد تومان است که این درآمد و هزینه با ۵۰ درصد کسری بودجه مواجه است.

مدیرکل بیمه سلامت البرز به روز دوم از هفته سلامت که به نام بیمه سلامت، و حمایت بیمه ایی اشاره داشت و گفت: با توجه به شیوع کرونا افزایش ۹۶ تخت ویژه برای بیماران کرونا در نظر گرفته شد که خدماتی از جمله آزمایشات و سی تی اسکن قفسه سینه به منظور تشخیص کووید ۱۹، آزمایش پی سی آر در مراکز دارای مجوز و داروهای در تعهد پرداخت هزینه های درمانی خصوصی از خسارات متفرقه انجام گرفت.

وی با اشاره به روز سوم که به نام بیمه سلامت، سازمان الکترونیک و هوشمند سازی است، گفت: در مدت دو سال نسخه نویسی الکترونیکی توسط پزشکان به منظور کاهش تدریجی استفاده از دفترچه ، نسخه پیچی الکترویک توسط موسسات طرف قرارداد صورت گرفت.

این مسئول ادامه داد: نوسخه نویسی الکترونیکی همچنین در داروخانه ها ، آزمایشگاه ها و مراکز تصویر برداری و بررسی قوانین طبق دستور العمل ها و ضوابط مندرجه در حین پذیرش، ثبت کد اصالت داروهای دارای بارکد در سامانه تایید خدمات به منظور ساماندهی عرضه و تقاضای دارو در سازمان الکترونیک و هوشمند سازی بیمه سلامت انجام گرفت.

جوانشیر به بیمه سلامت، پزشک خانواده و نظام ارجاع در روز چهارم از هفته بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: این برنامه در سیستم روستایی در حال انجام است که ۵۰ درصد بیمه شدگان روستایی کشور را شامل می شود.

وی اضافه کرد: سیستم ارجاع در استان فارس و مازندران در حال انجام است ومقرر شده است  تا در کل کشور انجام شود.

جوانشیر به روز پنجم که بیمه سلامت، پیشگیری، فرهنگ سازی و آموزش اشاره کرد و گفت: از زمانی که سازمان بیمه سلامت شکل گرفت پیشگیری از بیماری جزء وظایف سازمان قرار گرفت از اینرو خیلی از آزمایش های غربالگری را جزء تعهدات بیمه قرار داده شد از اینرو در خصوص آموزش و پیشگیری با وزارت بهداشت مشارکت داشته ایم.

مدیرکل بیمه سلامت البرز گفت: روز ششم که بیمه سلامت، تجمیع منابع و خرید راهبردی نامگذاری شده است از اینرو در سنوات گذشته بدهی سازمان بسیار زیاد بود ولی  با برنامه ریزی های صورت گرفته و مدیریت منابع توسط سازمان از سال ۹۸ بدهی به موسسه ای نداریم ودر سال ۹۹ نیز به طور مرتب پرداخت شد.

وی به روز هفتم که بیمه سلامت، مشارکت های اجتماعی و تکریم شرکای کاری اشاره کرد و گفت: برای موسسات در روز پزشک مراسمی برگزار می شد و از پزشکان و موسسات نمونه قدردانی می شد که در دوسال اخیر بیمه شدگان نمونه هم در سراسر کشور انتخاب شده و تقدیر می شوند.

جوانشیر در پایان با اشاره به اینکه بیمه سلامت استان البرز با ۸۸ نفر دارای ۱۶دفتر پیشخوان، ۲نمایندگی است وادارات آن در سه شهرستان استان مستقر هستند.گفت: میانگین هزینه مراکز دولتی دانشگاهی در البرز را در هر ماه ۱۱۵ میلیارد ریال و میانگین هزینه مراکز غیردولتی دانشگاهی ماهانه،  ۸۴ میلیارد ریال، میانگین بار مراجعه سرپایی ۱۰۵ هزارو ۵۰۰ نسخه و میانگین بار مراجعه بستری در ماه چهار هزارو ۵۶۰ پرونده برشمرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});