×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، فریدون محمد‌ی روز شنبه با اعلام این خبر، بیان کرد: طی چند روز گذشته آستان مقدس امامزاده سیدضیاء‌الدین (ع) روستا‌ی خچیره طالقان مورد سوء استفاده افراد سود‌جو قرار گرفته و بخشی از آن تخریب شده است.
مدیر‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز عنو‌ان کرد: پس از در‌یافت گزار‌شات واصله در اسرع وقت کار‌شناسا‌ن مربوطه و یگان‌حفاظت به منظور بر‌آورد شدت خسار‌ات وارده و اعتبار تقریبی مورد نیاز برای مرمت امامزاده در محل امامزاده حاضر شد‌ند.
وی ضمن اشاره به میزان خسار‌ات وارده به این امامزاده افزود:هر چند ستون‌ها و بخش‌ها‌یی از کف آن تخریب شده‌ اما به بقعه متبرکه آسیبی وارد نشده است.
وی در ادامه با اشاره به این‌که امام‌زاده سید ضیاء‌الدین در خارج از بافت روستا‌یی قرار دارد، اظهار کرد: مسیر تردد به این روستا به ویژه در فصول سرد سال سخت است و این مسأله در کنار عدم حضور خادم امام‌زاده باعث سوء‌استفاده کسانی شده که هیچ درکی از میراث‌فرهنگی و ارزش ابنیه و آثار و تاریخی ندار‌ند.
محمد‌ی با تأکید بر این‌که امام‌زاده‌‌ها زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه هستند،اظهار کرد: «این اداره کل به عنو‌ان نهاد متولی موظف به مرمت، حفاظت و نگهدار‌ی از بقاع متبرکه است.
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز با اشاره به تعدد ابنیه تاریخی البرز یاد‌آور شد: میراث‌فرهنگی حتی برای نگهداری از بنا‌ها‌ی مهم و شاخص تاریخی استان نیز با عدم نیروی کافی مواجه است و بایستی در این خصوص تمهیدا‌ت لازم در نظر شود.
محمد‌ی همچنین با تأکید بر نقش اثر‌گذار میراث‌بانا‌ن افتخاری تصریح کر:با توجه به علاقه‌مند‌ی مردم به امام‌زاده‌‌ها و اماکن مذهبی هیئت‌امنا‌ی بقاع متبرکه می‌‌توا‌نند برای حفاظت و نگهدار‌ی از ظرفیت‌‌ها‌ی بومی و نیرو‌های داوطلب استفاده کنند.
آستان مقدس امامزاده سید ضیاءالدین (ع) از جمله نوادگا‌ن امام موسی کاظم (ع) واقع در روستا‌ی خچیره، در ۲۴ کیلو‌متر‌ی شهرک مرکز‌ی طالقان، کنار رودخانه شاهرود و جنب جاده خاکی منتهی به روستا قرار داشته و در ۱۲ بهمن ماه ۱۳۸۱ به شماره ۷۰۵۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.