×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
به وضعیت نان در استان رسیدگی کنید/بنده هیچ سخنگویی ندارم
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و نهم مردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با اشاره به اینکه متقین دائماً کشیک نفس خود را می کشند که به دام شیطان و القائات او نیفتند. مولانا امیرالمومنین در حکمت ۱۵۲ از حکم نهج البللاغه فرمودند: «مَنْ مَلَکَ اسْتَأْثَرَ وَ مَنْ اسْتَبَدَّ بِرَأْیِهِ هَلَکَ وَ مَنْ شَاوَرَ الرِّجَالَ شَارَکَهَا فِی عُقُولِهَا» تصریح داشتند: در این حکمت به سه مطلب اشاره فرمودند؛ اول اینکه: هر کس تسلّط یافت، خود رأى مى‏شود، (اگر شخص خودش را مهذب نکرده باشد و به خواسته های نفسانی اش پاسخ مثبت دهد، قطعاً تسلط بر دیگران او را خود رای و مستبد می کند انسانی که مهذب نیست اگر به او مسئولیت بدهند کار را خراب میکند).

دوم: و هر کس خود رأى شد، هلاک مى‏شود. (این بیان هم نتیجه خود رایی است. چون انسان تکرو، به نظر ناصحان اهمیت نمی دهد، مشورت پذیر نیست و خطاهایش بی شمار است)

سوم: و هر کس با مردان (افرادی که قابلیت مشورت دارند، نه فقط مردها، لفظ رجال از باب غلبه است) مشورت کند، شریک عقل هاى آنها مى‏گردد. (چون از بهترین نظرات برای پیشرفت کارها استفاده می کند. تشویق به استفاده از خرد جمعی است.) خدایا تقوای ما را زیاد کن.

امام سجاد معلم پیام رسانی وتبلیغ در اسارت است

آیت الله حسینی همدانی در ادامه خطبه دوم با اشاره به اینکه ۳۰ مرداد مصادف با ۱۲ محرم سالگشت شهادت شاهد و راوى واقعه خونبار کربلا حضرت علی  بن الحسین امام سجاد علیه السلام است که به همه شما تسلیت عرض می کنم افزود: حضرت از آغاز حرکت پدر بزرگوارش به سمت کوفه و تا آخرین لحظات شهادتِ او و اهل بیت و یارانش، شاهد و ناظر تمام جنایات سنگین و دلخراش یزیدیان بود. و بعد از تحمل بیماری در آن مقطع و شرائط سخت اسارت، وظیفه  اش که دفاع از اهل بیت و حرم امام حسین و ابلاغ پیام عاشورا بود را به خوبی و با شجاعت تمام در آن شرائط سخت و اختناق شدید نزدیک ۳۵ سال که در مسئولیت امامت شیعه به سر برد به انجام رساند.

در ادامه ایاشان تصریح کرد : امام معلم پیام رسانی وتبلیغ در اسارت است. فرهنگ حسینی و علوی و نبوی را تبلیغ کرد. خیلی خلاصه فقط اقدامات امام سجاد را فهرست می کنم. همراهى با پدر در حال بیمارى و تب سخت در کربلا. یار عمه بزرگوارش در رنج و سختی هاى اسارت. پیام‏رسانى و تثبیت ارزش‏هاى نهضت عاشورا در عرصه جهاد فرهنگى. تبیین آرمان‏هاى نبوی. افشاى فساد خاندان بنى امیه. دفاع از مظلوم و انتقام از ظالم با ایراد خطبه و سخنرانی های آتشین به خصوص در مسجد اموی شام. تحریک روحیه خونخواهی و انتقام ‏جوئى در مردم. روشنگری به هنگام عزادارى بر مزار پیامبر بعد از واقعه کربلا. رسیدگى به معیشت خاندان شهدا. خانواده شهدا تا وقتی زنده بودند تحت پوششان بود. مبارزه با اهل غلو و جبر. حمایت و هدایت مبارزین. آماده ‏کردن زمینه انقلاب فرهنگى براى امام باقر علیه السلام. نقل و گسترش احادیث پیامبر که سالهای سال ممنوع شده بود. تربیت شاگردان و تلاش فرهنگى و علمى.

مساجد پایگاه های اصلی فرهنگ سازی در جامعه و زیربنای تشکیل تمدن اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به ۳۰ مرداد ۱۲ محرم آتش سوزی مسجدالاقصی توسط رژیم غاصب درسال ۱۳۴۸ شمسی که به روز جهانی مسجد نامگذاری شده است. چند جمله راجع به این پایگاه مهم و تمدن  ساز عرض کنم تصریح کردند: امیرالمؤمنین فرمودند: مساجد محل نشست و برخاست پیامبران، خانه اهل تقوا و بازاری از بازارهای آخرت است و برای من نشستن در مسجد از نشستن در بهشت بهتر است. ببینید چه گنجینه ای در اختیار ما هست. سازه ای با این عظمت با بهترین مواد ساخته میشود. خیلی کار کند دو ساعت در شبانه روز کار میکند. یا نهایتا یک ‌نماز مغرب.

ایشان در ادامه با بیان اینکه مکرر عرض شد مهمترین کارکرد مسجد در مرحله اول؛ برگزاری نماز و تقویت روح بندگی است که باید با قوت انجام شودافزود: و البته وظائف مهم دیگری بر عهده مساجد هست. مساجد از پایگاه های اصلی فرهنگ سازی در جامعه و زیربنای تشکیل تمدن اسلامی است. در مسجد فضائل اخلاقی تقویت می شود و تربیت دینی شکل می گیرد و ارزش های انقلابی رشد می کند و انسان های بصیر، متدین و آگاه تربیت می شوند. جوانانی که انقلاب را شکل دادند و جبهه ها را اداره کردند و در اداره کشور فعال بودند و اخیراً از حرم اهل بیت دفاع کردند و در پیشرفت همه جانبه کشور موفقیت کسب کردند، عموماً مسجدی بودند و هستند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه امام فقط وظیفه نماز ندارد باید دین و فرهنگ اسلامی را تبیین و ابلاغ کند، باید بابصیرت تمام بصیرت بخش و در ضمن آگاه به جریانات محلی، منطقه  ای وبین المللی باشد و در فعالیت های اجتماعی نقش داشته باشد تا بتواند محل رجوع و پاسخ گوی نیازهای مختلف اقشار گوناگون مردم باشد تا مسجد سنگر باشد. مسجد اینطکر سنگر است. سنگر که در طول شبانه روز ۵ دقیقه کار ندارد تصریح کرد: اگر به توانائی های مسجد دقت کنیم آن وقت معلوم می شود که چرا اینقدر دشمن دارد. در ۵۰ سال اخیر یعنی از زمان آتش‏زدن مسجد الاقصی در سال ۱۳۴۸ تا امروز، بیش از چهارهزار مسجد در جهان توسط مثلث غربی، عبری، عربی تخریب شده است. همان که قرآن کریم فرمود لَهُدّمَت که اگر دشمن را مهار نکنید، مراکز عبادت و بندگی را از بین می برند. دشمن اول تلاش می کند از بین ببرد اگر نشد و یا نتوانست آن را بی خاصیت می کند. الان قسمت زیادی از مساجد ما بی خاصیت هستند. اما قسمتی هم نه. خوب کار می‌کنند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه مهمترین مرکز درمان‏گری آسیب‏های اجتماعی مساجد هستند به شرط اینکه اول آسیب را برطرف کنیم و آن متولی و کارگزار مسجدی است که اعتقاد و باور به آسیب زدائی مساجد در امور اجتماعی و فرهنگی ندارد. امام جماعتی که این باور را نداشته باشد ، هیات امنایی که این باور را نداشته باشد ، نمازگزارانی که این اعتقاد را نداشته باشند این آسیب آن مسجد است تصریح کرد: امروز بزرگترین مشکل مساجد ما اداره کنندگانی هستند که نه فهم درستی از مسائل دارند و نه می گذارند تا آنان که می دانند کار کنند. ما مسجد را تاثیر گذار از انسان  سازی تا تمدن  سازی می دانیم و متاسفانه عده ای سه وعده نماز هم به سختی می  خوانند، در طول این زمانی که من اینجا هستم یکی از مشکلات ما مساجد است. بعد مسئله مشکلاتی است که مشکل نیست. هوای نفس است. بی خدایی و بی دینی و بی تقوایی است. مرکز به این مهمی که میتواند محله و منطقه و شهر را زنده کند افتاده دست یک عده که منم و تویی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه این می شود آسیبِ تشکیل مسجد تراز اسلامی. ریشه این آسیب هم از عدم تبیین درست جایگاه مسجد برای خود مردم و بعد مسئولین بگیرید تا خلاء قانون و نهادهای موازی و رقیب و مدیریت های مزاحم وحتی آسیب هائی که درمعماری وبهداشت و امثال اینها وجود داردتصریح کرد: من در این سالها جلوی ساخت مسجد را در استان گرفته ام. حتما باید نقشه اش را ببینم. چون قسمت زیادی از این مساجد از نظر معماری مشکل دارد. ورودی و خروجی خانم ها و اقایان. سرویسهای بهداشتی. حتی ظاهر مسجد. در محله ای مثلا به فاصله ۲۰۰ یا ۳۰۰ متر ۴ مسجد داریم همه هم به نام مسجد حضرت ابالفضل. بعد میبینیم ۱۵۰۰ متر دیگر مسجد نیست. الان در شهر کرج بیش از ۱۰۰ مسجد کم داریم. تراکنش و چینش مساجد درست نبوده. هرکس دلش خواسته هر جا مسجد ساخته. متاسفانه اشکالات زیادی دارد.

همه مردم ودستگاه ها آماده کمک به دولت برای  رسیدن  به  مطلوب هستند

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه دوم شهریور آغاز اولین هفته دولت برای دولت جدید است که امیدواریم تا آن روز از مجلس رای اعتماد گرفته باشند و دولت رسماً تشکیل شود افزود : در آستانه تشکیل دولت فقط به این نکته اشاره می کنم که مهمترین مطالبات و انتظارات فوری امام المسلمین و مردم از رئیس جمهورمحترم ودولت تحولی ایشان که موجب اعتلای کشور خواهد شد همان ۷ محوری است که در حکم تنفیذ آمده است. و بیانات دیگری که در جلسات متعدد فرمودند و به خصوص تنها راه پیشرفت کشور و غلبه بر مشکلات را ورود جوانان نخبه و مومن و انقلابی به عرصه کار و اداره کشور دانستند. و برای نجات اقتصاد کشور تقویت تولید داخلی و مبارزه با قاچاق و مافیای واردات را توصیه کردند. و همچنین فعال کردن ظرفیت های مردمی.

ایشان در ادامه افزود: به هر تقدیر دولت برای حل مشکلات، به خصوص اقتصاد، عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد، تولید، معیشتِ اقشار مختلف، بیکاری جوانان، مسکن، …اولویت ها را در نظر خواهد داشت و همه مردم ودستگاه ها آماده کمک برای  رسیدن  به  مطلوب هستند.

از۲۰ سال اعتماد به آمریکا در افغانستان عبرت بگیرید

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه البته الان هنوز زود است که در مورد افغانستان نظر قطعی بدهیم افزود : باید از هر واقعه ای درس گرفت و امروزِ افغانستان درس های فراوانی دارد برای عبرت  گیران داخلی و خارجی و آنها که دل در گرو کدخدا دارند که چگونه ۲۰ سال اعتماد و دلبستگی به آمریکا چیزی جز وابستگی دولت و ویرانی کشور به ارمغان نیاورد. به علاوه اینکه ارتش کشور را هم در موضع ضعف نگه  داشتند به طوریکه نتواند حتی در مقابل طالبان مقاومت کند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه طالبان، طالبان است، کسی نباید سادگی کند و گذشته عملکردی آنان را فراموش کند، به نظر می رسد فرقی بین طالبان امروز و دیروز نباشد تصریح کرد: فقط نکته در این است که اینها در این بیست سال تحت تعلیم بوده اند و لذا در مسائل جاری یاد گرفته اند که با زیرکی و خویشتن  داری عمل  کنند و حساسیت ها را کم کنند. وقتی غرب از آنها حمایت می کند و وقتی می بینیم انگلیس در حمایت می گوید رویکرد طالبان عوض شده است. ما باید احتیاط را بیشتر کنیم. نمیتوانیم به سادگی بپذیریم و باید ببینیم عملکردشان چگونه است. البته این را هم طالبان باید بدانند که اگر در تعامل نسبت به ایران اشتباه کنند سرنوشت بدتری از داعش در انتظار آنان خواهد بود.

به مرّ قانون عمل کنید و دنبال دور زدن قانون برای رسیدن به خواسته ها نباشید

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه دوستان به مرّ قانون عمل کنید و دنبال دور زدن قانون برای رسیدن به خواسته ها نباشید. ضمیر صحبتم‌ معلوم است کجاست. در انتخاب افراد سابقه آنان را در نظر بگیرید. اگر دستگاه های نظارتی و امنیتی ملاحظه  ای دارند به هیچ وجه به کار نگیرید تصریح کرد: اقلش این است که در تعامل با خود بنده دچار تعارض می‌شوند. من کسی را که دوستان امنیتی و دستگاه‌های نظارتی آنها را رد صلاحیت کرده باشند و گفته باشند که اینها را به کار نگیرید معمولاً دیگر آنها را نمی‌پذیرم. حالا اگر بشود مسئول یک قسمتی گرفتاری‌های خودش را خواهد داشت. این را باید دقت داشته باشند.

بنده هیچ سخنگویی ندارم

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه افرادی با بنده به خاطر کار یا مسئولیتشان نزدیک هستند رفت و آمد دارند به دفتر، این دلیل نمی‌شود که گفته های آنها را به من نسبت بدهیدتصریح کرد: بعضا می شنوم که می گویند فلانی گفته! می گویم خوب به من چه ربطی دارد؟ می گویند با شما می رود و می آید. خیلی ها با من رفت و آمد دارند. مگر حرف های شخصی و خصوصی  و نظرات خودشان مربوط به من است؟ هر کسی شخصیت حقیقی دارد شخصیت حقیقی اش برای خود اوست و به من ربطی ندارد. افرادی که با بنده به واسطه‌ ای رفت و آمد دارند و کاری از طرف من در اختیار آنهاست اگر حرفی می‌زنند مربوط به خودشان است.

ایشان در ادامه افزود: بنده برای بیان نظرات خودم سخنگو و واسطه ندارم. هرچه بخواهم بگویم از همین جا می‌گویم. تا حالا دیدید هرچه می خواستم بگویم از سخت ترین مطالب تا ساده ترین مطالب از همین تریبون به شما گفتم و اگر هم لازم شود از طریق دفتر اطلاع رسانی رسمی می کنم. لذا هر کسی هر حرفی را به من نسبت دهد من نمی پذیرم و  عندالله معذور نیستید. من چند بار این جمله را خدمت شما عرض کردم. افرادی که از طرف من می‌گویند شخصیتشان سر جایش محفوظ اما به بنده مربوط نمی شود.

به وضعیت نان در استان رسیدگی کنید

نماینده ولی فقیه در استان البرز در خاتمه با اشاره به اینکه بعضی از دوستان گفتند که وضعیت نان در شهر و استان خراب است تصریح کرد: مسئولین بزرگوار به مسئله نان و قوت مردم توجه داشته باشید. البته من در جلسات خصوصی تذکر را داده ام اما چون باز  فضا تغییر کرده این را عرض می‌کنم که مردم گلگی دارند. کسی که تخلف کرده نازش را نکشید.  کسی که تخلف می‌کند و با قوت مردم ور می رود حواله اش را قطع کنید. امتیازش را قطع کنید تا دیگران هم بفهمند که در این قصه ها با کسی شوخی نداریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.