×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، دکتر دادخواه در این جلسه با بیان این مهم که امیدوارم این دیدارها مستمر باشد اظهار کرد:شهرداری و مجموعه مدیریت شهری گرمدره آمادگی هر نوع همکاری در جهت ایجاد مجتمع قضایی به منظور تسهیل در ارایه خدمات قضایی به شهروندان را داراست.
دکتر دادخواه ادامه داد: با ایجاد مجتمع قضایی در شهر گرمدره از اتلاف زمان شهروندان جلوگیری شده و سبب خواهد شد شهروندان با سهولت بیشتری از خدمات قضایی بهره مند گردند و دیگر نیاز نیست برای دریافت این نوع خدمات به کرج و یا شهرهای اطراف مراجعه نمایند.
وی در بخشی دیگر از این نشست بااشاره به لزوم پرداختن به موضوعات پیشگیرانه بیان کرد: خوشبختانه شهرداری گرمدره فعالیت های بسیار خوبی با همراهی و همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک کرج، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز و همچنین نیروی انتظامی ارایه داده است و گستره این فعالیت ها می توانند در کشور به عنوان یک الگو مطرح و مورد توجه قرار گیرد.
این مسوول تصریح کرد: تهیه و تولید فیلم های کوتاه، همراهی با رسانه های تاثیرگذار در جهت فرهنگ سازی در این بخش،ساخت انیمیشن، بروشور ، انجام آموزش های پیشگیرانه در بستر اینترنت و … از جمله فعالیت ها در این بخش بوده است.
شهردار گرمدره اظهار کرد: در سطح شهر نیز در این خصوص فعالیت های بسیار خوبی صورت گرفته که می توان به شناسایی نقاط بی دفاع، نصب ۱۲ عدد دوربین نظارتی اشاره کرد.
دکتر عباس دادخواه افزود: در آینده نزدیک نیز این تعداد به ۸۴ عدد خواهد رسید که در فعالیت های پیشگیرانه در شهر بسیار راهگشا و تاثیرگذار خواهد بود.
دکتر فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری البرز نیز در این بازدید گفت: مشکلات شهر گرمدره چندی پیش به صورت خاص از سوی شهردار گرمدره و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز مطرح گردید و مشکلاتی از جمله تداخل حریم استان تهران و حریم راه آهن بود که مورد پیگیری قرار گرفته است.
فاضلی در بخشی دیگر اظهار کرد: شورای حل اختلاف شهر گرمدره یکی از شوراهای موفق استان البرز است که باید از زحمات همه همکاران عزیز و مساعدت مدیریت شهری گرمدر در جهت پیشرفت این امر تقدیر و تشکر کرد.
وی تاکید کرد: باید ظرفیت های شورای حل اختلاف در بُعد سازشی تقویت شود.
این مسوول با بیان این که بنده از سال ۹۸ که مسوولیت دادگستری استان را به عهده گرفتم از جمله اهدافی که دنبال می کردم تسهیل در ارایه خدمات به مردم بوده است ادامه داد: باید رضایتمندی مردم جلب و مورد توجه قرار گیردو خوشبختانه اقدامات خوبی نیز در این بخش صورت گرفته است.
رییس کل دادگستری استان بیان کرد: یکی از اهداف مهم ما ایجاد مجتمع های قضایی در کل استان برای دسترسی آسان مردم است و دادگستری استان این آمادگی را داراست تا با همکاری و مساعدت مدیران شهری در همه شهرهای استان ساختمان های قضایی ایجاد نماید.
فاضلی هریکندی گفت: باید تمامی خدمات قضایی برای شهروندان در همان ساختمان های قضایی صورت پذیرد.
وی ادامه داد: خوشحالیم که در حوزه پیشگیری اقدامات خوبی رقم خورده است که در این باره شاهد کاهش جرایم در استان هستیم.
این مسوول افزود: یکی از ابزارهای توسعه شهری ایجاد ساختمان قضایی است.
رییس کل دادگستری البرز تصریح کرد:امیدوارم در شهر گرمدره با همراهی و مساعدت های دکتر دادخواه و همراهی های دکتر داراب خانی در بخش پیشگیری به زودی شاهد راه اندازی مجتمع قضایی شهر گرمدره باشیم.
جعفر داراب خانی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه با همراهی مدیرت شهری گرمردره شاهد فعالیت های پیشگیرانه خوبی هستیم و فرهنگ سازی های خوبی در این بخش با استفاده از ابزارهای لازم دراین زمینه صورت گرفته است.
وی با بیان این مهم که فعالیت های پیشیرانه نقش به سزایی در کاهش جرایم و بزه در سطح جامعه دارد اظهار کرد: بسیاری از جرایم ممکن است از روی ناآگاهی و یا کمبودهای فرهنگی دراین بخش صورت پذیرد که خوشبختانه دراین زمینه تحولات خوبی در استان و در شهر گرمدره در زمینه نهادینه کردن این امر در بین مردم و مسوولان اتفاق افتاده است و توجه جدید مدیریت شهری گرمدره سبب اقدامات و فعالیت های خوبی گردیده است.
وی هم چنین تصریح کرد: باید با ایجاد مفاهیم استاندارد و استفاده از علم روز در این جهت حرکت و برناه ریزی های خوبی صورت گیرد.
وی در آخر ضمن تشکر از اقدامات شهرداری گرمدره در این بخش گفت: امیدوارم این اقدامات به صورت مستمر ادامه یافته و دیگر شهرها نیز توجه ویژه ای به این امر مبذول دارند.
دکتر فاضلی هریکندی نیز در این روز به بازدید از ساختمان شورای حل اختلاف شهر گرمدره و بررسی نحوه ایجاد ساختمان مجتمع قضایی که شامل دو شعبه کیفری و دو شعبه حقوقی و همچنین یک شعبه خانواده خواهد بود پرداخت.
❇️

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});