×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری مراسم شب یلدای مجازی احترام به سلامت جامعه است
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، نور محمد فردی با بیان این مطلب در جلسه شورای اطلاع استان اظهار داشت: امروزه جایگاه و نقش اخبار و اطلاعات بر کسی پوشیده نیست بر اینکه مسائل و مشکلات جامعه به سرعت در حال افزایش است.

وی افزود: در این راستا دستگاه های فرهنگی، اصحاب رسانه و فضای مجازی در خصوص اطلاع رسا نی دقیق و شفاف و به موقع وظایف سنگینی به عهده دارد.

معاون استاندار با بیان اینکه امسال شب یلدا را متناسب با پروتکل‌های کرونایی متفاوت برگزار کنیم، افزود: در هفته گذشته در اکثر شاخص ها روند کاهشی در استان داشتیم که حاصل همکاری مردم و همراهی مسئولان و همکاران کادر درمان است.

فردی گفت: هر چند شرایط ما در برخی شهرستان ها در وضعیت نارنجی است و اگر مراعات و پروتکل ها صورت نگیرد فاصله بین نارنجی و قرمز بسیار شکننده و زود گذر می شود.

معاون استاندار گفت: چنانچه رعایت پروتکل ها صورت نگیرد باید منتظر افزایش تعداد بیماران باشیم.

وی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان خواست در انعکاس اخبار صحیح و تنویر افکار و اغنای افکار عمومی نهایت دقت و همکاری را داشته باشند تا مورد سوءاستفاده رسانه های معاند قرار نگیرند.

فردی با بیان اینکه اطلاع رسانی با موضوعیت رصد دقیق اخبار مختلف در حوزه مطبوعات و رسانه و فضای مجازی باید رصد شود، افزود: دامن زدن به شایعات و پخش اخبار غیر موثق که از نظر روانی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد از سوی دستگاه های مربوطه شناسایی شود.

وی افزود: باید به جایگاه، نقش و اهمیت اطلاع رسانی توجه داشته باشیم و امروزه نقش قلم و بیان رسا کمتر از ادوات جنگی نیست،
همانطور که میدانید امروز دنیا دهکده ای بیش نیست و حتی کوچکتر از یک دهکده است زیرا اگر خبری در دهکده ای پیش آید مدتی طول می کشد تا به آخرین خانه روستایی برسد ، ولی اگر امروز در شاخ افریقا حادثه یا خبری پیش آید به صورت آنلاین و آنی تمام دنیا را پوشش می دهد.

معاون استاندار گفت: از مردم فهیم انتظار می رود تنها اخبار را از درگاه های خبری مجاز و خبرگزاری های رسمی و دارای مجوز پیگیری کنند.

وی افزود: در این راستا شورای اطلاع رسانی استان باید کلیه اخبار و اطلاعات استان را رصد و پایش و هدایت کند و واقعیات آن را طوری که اتفاق می افتد به صورت شفاف اطلاع رسانی کند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان تصریح کرد: اگر ما واقعیات را برای مردم عزیزمان خوب و دقیق و به موقع اطلاع رسانی نکنیم ممکن است اخبار خلاف واقع منتشر شود و مردم سردرگم شوند.
وی در پایان گفت: شهرستان چهارباغ؛ با پیگیری های ویژه استاندار محترم با تشکیل شهرستان چهارباغ هم اکنون استان البرز دارای ۷ شهرستان است که این ظرفیت خوبی است که باید استفاده و بهره برداری گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.