×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، محمود شفیق پیرامون برگزاری بزرگترین و بی نظیرترین نمایشگاه تجسمی_ معرفتی (مهدویت و ظهور) برای نیمه شعبان در کربلای معلی با تبریک فرارسیدن حلول ماه شعبان اظهار کرد: این نمایشگاه با میزبانی و دعوت موسسه فرهنگی شهید سید محمد باقر صدر  و هیئت حشدالشعبی عراق برای اولین بار در ایام میلاد امام زمان (عج) در کربلا برگزار می باشد.

وی ادامه داد: پیرو دعوت برادران عراقی، مجمع جهانی بیداری اسلامی در ایران با توجه به برگزاری نمایشگاه های موفق و فاخر گذشته در کربلا توسط مجتمع بین‌المللی مهدیون کرج از  ما دعوت گردید در این نمایشگاه حضور فعال و تاثیرگذاری داشته باشیم و کارهای جدیدی را طراحی و آماده نمائیم که از حدود  دوماه گذشته کارهای پژوهشی و طراحی آن شروع شده است که الحمدالله کارها و برنامه‌های مدنظر به موقع انجام شده است.

شفیق بیان کرد: برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، هنری و معرفتی برای مخاطبان به ویژه سایر کشورها از بُعد معرفتی اثرگذار است.

مدیر مجتمع بین المللی مهدیون کرج با بیان اینکه از زمان برپایی نمایشگاه واقعه عاشورا در کربلای معلی از کشورهای مختلف در خواست هایی برای برپایی نمایشگا در سوریه، لبنان، پاکستان و سایر کشورها داشتیم، گفت: اما باتوجه به حجم زیاد تجهیزات با مشکلات فراوانی برای ورود و خروج به کشور مواجه می شویم.

استان البرز نماینده جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی است

وی خاطرنشان کرد: استان البرز به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی حضور پیدا کرده و به لطف حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت ولیعصر(عج) کار فرهنگی را ارائه ارائه می دهد.

شفیق با بیان اینکه  تاکنون به موضوع مهدویت و ظهور به این شکل پرداخته نشده بود، گفت: زیرا شور حسینی در ایامی مثل محرم و صفر و یا اعیادی همچون نیمه شعبان زیاد است ولی بحث شناخت و شعور و معرفت کمرنگ است که در این نمایشگاه بیشتر هم و غم و سرمایه گذاری ما بر روی موضوع معرفتی و شناختی است.

شفیق با بیان اینکه تا کنون در بین الحرمین کربلای معلی ۴ نمایشگاه واقعه عاشورا را برگزار کرده ایم، بیان کرد: پنجمین نمایشگاه به موضوع مهدویت و همچنین پیوند واقعه عاشورا با حضرت صاحب الزمان (عج) و ظهور اختصاص دارد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه براساس مهندس دعای ندبه طراحی شده و با موضوع حضرت مهدی (عج) از زمان پیامبران الهی آغاز شده و به واقعه غدیر و ائمه معصومین (ع) می رسد و واقعه خیبر، فدک، سقیفه و زمان غیبت نیز در آن روایت و این سیر تاریخی به نمایش گذاشته می شود.

مدیر مجتمع مهدیون کرج با بیان اینکه هنرمندان  مجتمع مهدیون این نمایشگاه را در قالب ماکت های مختلفی طراحی کرده اند، اظهار کرد: یکی از آن ها ماکت ۳۶ تن از انبیاء الهی طراحی شده است که ارتباط آن ها با حضرت مهدی (عج) به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه در ۱۰ بخش طراحی شده است

وی با بیان اینکه نمایشگاه در ۱۰ بخش طراحی شده است، گفت: ماکت درخت شجره طیبه، درخت شجره ملعونه، میراث انبیاء (ع)، گهواره امام زمان (عج)، بازسازی واقعه عاشورا، خط سبز مهدوی و خط سرخ حسینی، عکس نوشته و اطلس ظهور از دیگر اقدامات  هنرمندان این مجتمع محسوب می شود.

مدیر مجتمع بین المللی مهدیون در تشریح اطلس ظهور بیان کرد: با حضور هنرمندانی از کشورهای ایران، عراق، لبنان، سوریه، یمن و عربستان حول محور جریان ظهور نقش اساسی دارند ولی بحث کشور عراق در موضوع میزبانی حضرت مهدی (عج) خیلی مهم است که خودشان نیز از نقش خود در این موضوع اطلاعات کمی دارند.

وی گفت: در این اطلس که نقشه ای گسترده از تمام دنیا را به نمایش گذاشته، مسیرهایی نورانی طراحی شده که ۱۲۰ مجسمه با پوشش تمام ملل جهان در این مسیرها گذاشته شده اند و حرکت آن ها را از سراسر دنیا به سوی عراق نشان می دهد زیرا قرار است این کشور پایگاه حکومت حضرت صاحب الزمان (عج) بشود.

وی در ادامه گفت: اندازه ماکت اطلس ظهور پنج متر در ۲ متر است.

مدیرمجتمع مهدیون کرج اظهار کرد: کاروان مجتمع مهدیون با جعبه های حامل ماکت های نمایشگاهی و حدود ۳۸ خادم ابتدای هفته آینده راهی کربلای معلی می شوند.

برپایی نمایشگاه مهدویت و ظهور از ۱۲ تا ۱۹ اسفندماه سال جاری در کربلا 

وی ادامه داد: نمایشگاه مهدویت و ظهور قرار است از ۱۲ تا ۱۹ اسفندماه سال جاری در میدان پرچم شهر کربلا در کنار نمایشگاهی از دیگر کشورها برپا شود.

شفیق بیان کرد: این مجموعه نمایشگاهی که با حضور کشورهایی همچون سوریه، یمن و پاکستان دایر می شود حدود سه هزار متر مربع است که یک هزار متر مربع آن به نمایشگاه مهدویت و ظهور اختصاص داده شده است.

وی متذکر شد: امید است این نمایشگاه در مرحله اول مورد عنایت و قبول حضرت سیدالشهدا (ع) و امام زمان (عج) و بازدید کنندگان واقع شود.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});