×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، علیرضا رحیمی محمودآبادی در نطق پیش از دستور چهل و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج طی تذکری در خصوص حوادث جانی پاکبانان زحمتکش به شهردار اظهار کرد: در مرداد ماه سال گذشته اولین نطق پیش از دستور بنده در خصوص پرداخت به موقع حقوق پاکبانان و سبزبانان بود که با پیگیری مجدانه شهردار و اعضای شورا به سرانجام رسید و محقق شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: از ابتدای دوره ششم شورای شهر کرج ۴ حادثه جانی و ۸ نفر جرحی در خصوص پاکبانان داشته ایم و ۱۱ نفر هم در سال ۹۹ حادثه و جرحی وجود داشته که جای بسی تاسف دارد که هم برای ما هم مسئولین وقت که عزم و انگیزه ای برای اصلاح روند و توقف این حوادث را نداشته اند. لیکن در حال حاضر ما مسئولیم و مشاهده می کنیم همچنان برخی ها سرخود را در مناطق بالا می گیرند و راه می روند که انگار نه انگار اتفاقی افتاده است.

رحیمی با بیان اینکه هر کسی در این مقطع وظایفی دارد، قانون تکلیف را روشن می کند و شهردار نیز باید در این زمینه آنچه قانونیست ظرف یک هفته آتی عملیاتی نماید، بیان کرد: رسالت اصلی شهرداری باید حفظ ارزش‌ها و احترام به شخصیت والای انسانی شود از همین‌رو هرگونه رفتاری که باعث خدشه‌دار نمودن حیثیت، شان و کرامت انسانی گردد به شدت مورد مذمت و نکوهش قرار گرفته و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد قاطع و قانونی انجام می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر کرج تاکید کرد: مطابق قرارداد، پیمانکار باید از جاروی مکانیزه استفاده کند و ناظر مقیم موظف است بازدیدهای روزانه و مستمر داشته باشد و فرم کسر کار و جریمه را اعمال نماید و اگر خودروهای مکانیزه موجود نواقصی حتی داشته باشد، پیمانکار باید بلافاصله جایگزین نماید.

رحیمی افزود: عدم توانایی مالی با مدیریت پیمانکار برای انجام کار به تشخیص دستگاه نظارت، عدم اجرای هر یک از موارد قرارداد و عدم انجام امور محوله از سوی کارفرما و ناظر مستقیم باید پی گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری چگونه پیمانکارانی را تائید می کند که خودروی مکانیزه جاروب را در اختیار ندارد با توجه به اینکه ۳ منطقه خودروی مکانیزه اصلا نداشته اند که اخیراً دو منطقه تهیه کرده اند و هنوز یک منطقه ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: طی بازدید میدانی پل شهدای روحانی – پل سوم خرداد- زیرگذر مرحوم هاشمی و حتی تونل توسط کارگر خدماترفت و روب می شود همانگونه که مستحضرید نه اخطاری نه جریمه ای نه توبیخی نه فسخ قراردادی و نه استعفایی برای پیمانکار خاطی نشده است.

رحیمی تصریح کرد: عدم اجرای مفاد قرارداد عامل اصل اتفاقات جانی و چشم پوشی از مسائل آن با هدف غالباً منافع مالی شخصی است که این هم حرام شرعی است و هم ضمان دارد.

وی به رعایت مفاد قرارداد و استفاده از ظرفیت های قراردادی اعمال جرائم و نهایت فسخ قرارداد تاکید کرد و یادآور شد: عدم تمدید قراردادهای ۳ ساله پیمانکاران که چنین حوادثی در محدوده خدمتی آنها صورت گرفته برای سال بعد آن، توبیخ و یا عزل و یا استعفای ناظرین مقیم و عالی و همچنین معاونین خدمات شهری مناطق مربوطه در دستور کار قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});