×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هجدهم فروردین‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه اهل تقوا از نعم دنیا بهره‌مند هستند ولی وابستگی به دنیا ندارند، بیان داشت: مولانا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۲۹ از حکم نهج‌البلاغه در مذمت دنیا فرمودند: ««إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَغْبَهً فَتِلْکَ عِبَادَهُ التُّجَّارِ. وَ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَهْبَهً فَتِلْکَ عِبَادَهُ الْعَبِیدِ. وَ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ شُکْراً فَتِلْکَ عِبَادَهُ الْأَحْرَارِ»؛ جمعى خدا را از روى میل بندگى مى‏کنند که این عبادت بازرگانان است و گروهى خدا را از ترس بندگى مى‏کنند و این عبادت غلامان است و دسته‏اى از روى سپاسگزارى بندگى مى‏کنند که این عبادت آزادمردان است».

شبهای قدر و ایام قدر را قدر بدانیم

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه شب‌های قدر و ایام قدر را قدر بدانیم، اذعان داشت: معانی مختلفی برای قدر گفته‌شده مثلاً مرحوم طبرسى می‌گوید: «چون شبی است که بلندپایه و دارای شرف و عظیم‌الشان است». شبیه آیه شریفه «وَ ما قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ». یا قدر گفتند به معنای ضیق و تنگی است. شب قدر به خاطر کثرت فرود فرشتگانی که تا صبح با احیاکنندگان همراه‌اند تنگ می‌شود؛ و آن معنای معروف که قدر همان تقدیر و اندازه‌گیری است؛ چون در این شب، همه نیازهای انسان و جهان اندازه‌گیری مى‌شود و برای سال آینده رقم می‌خورد.

شب قدر، شب تغییر و تحول در انسان است

وی بابیان اینکه شب قدر، شب تغییر و تحول در انسان است، گفت: شبی که با نزول فرشتگان، سرنوشت هرکس لااقل برای یک سال معین و مقدر می‌شود؛ که قبلاً هم عرض کردم شاید بعضی این تقدیرات آثاری برای همه عمر داشته باشد؛ لذا از هیچ لحظه‌ای از لحظات آن نباید غافل بود. هر کس به‌اندازه خودش با برنامه‌ریزی از آنات شب قدر بهره‌گیری کند و در همه این شب‌ها توجهش به ولی‌الله ‌الاعظم ارواحنا فداه باشد که توشیح کننده همه حاجات و خواسته‌ها، ایشان است؛ به‌خصوص شب بیست و سوم.

شب قدر را به‌غفلت نگذرانید

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: در روایت دارد که به خداوند عرض می‌کند: «مى‏خواهم به تو نزدیک شوم، می‌فرماید: قرب من از آن کسى است که شب قدر بیدار شود، می‌گوید: خداوندا رحمتت را مى‏خواهم، می‌فرماید: رحمتم از آن کسى است که در شب قدر به مسکینان رحمت کند. می‌گوید: خداوندا جواز گذشتن از صراط را از تو مى‏خواهم. می‌فرماید: آن، از آن کسى است که در شب قدر صدقه‏اى بدهد.» خلاصه به‌غفلت نگذرانید.

وجود بینظیر و مبارک امیرالمؤمنین را هرکس به هر مقدار که نزدیک شد به همان مقدار شناخته است

وی در بخش دیگری با اشاره به شهادت حضرت امام علی علیه‌السلام، گفت: راجع به امیرالمؤمنین علیه‌السلام مگر می‌شود در چند دقیقه در خطبه چیزی گفت؟ وجود بی‌نظیر و مبارک امیرالمؤمنین را هرکس به هر مقدار که نزدیک شد به همان مقدار شناخته است؛ هرچه فاصله کمتر، شناخت بیشتر. رسول خدا فرمودند: «یا على، تو را جز خدا و من کسى نشناخته است». در زمان امیرالمؤمنین عده‌ای آن‌قدر دور بودند که سؤال می‌کردند: علی حق است یا معاویه؟ یا همان‌طور که حضرت گلایه فرمودند که من را با معاویه مقایسه می‌کنند.

امیرالمؤمنین علیهالسلام در جهات مختلف و برای اقشار مختلف الگو است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امام در جهات مختلف و برای اقشار مختلف الگو است، تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین صفات امام علیه‌السلام، ندیدن خود است. در طول زندگی‌اش در مقابل تکالیف الهی برای خودش، خودی قائل نبود. دعوت رسول خدا را قبول کرد و تا آخر با تمام مشکلاتی که داشت پای آن ایستاد؛ این عبارت در خطبه‌۱۹۷ نهج‌البلاغه است که فرمود: «یک ساعت از قبول و اجابت و لبیک در مقابل پیغمبر عقب نماندم. این را آگاهان و حافظان میراث پیغمبر می‌توانند شهادت بدهند. در این راه، به هر کارى و اقدامى که لازم بود، دست زدم و در جایگاه‌هایى قرار گرفتم که پهلوانان و قهرمانان و گام‌هاى محکم، در آنجاها دچار تردید و تزلزل و عقب‌نشینى می‌شدند».

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: اگر بخواهید با تعدادی از ویژگی‌های حضرت آشنا شوید، در همین شب‌ها که دعای افتتاح که منقول از امام عصر ارواحنافداه است را می‌خوانید بعد از حمد و ثنای الهی و عرض ارادت به رسول خدا، به امیرالمؤمنین و بقیه ائمه توجه می‌کنید و در آنجا برای حضرت صفات متعددی را بیان می‌کند که مراجعه بفرمائید.

اگر اهل سیاست از امیرالمؤمنین علیهالسلام روش مدیریتی خود را الگو بگیرند و عمل کنند جامعه گلستان خواهد شد
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با تأکید بر اینکه اگر اهل سیاست و حکمرانی بخواهند از امیرالمؤمنین علیه‌السلام روش مدیریتی خود را الگو بگیرند و عمل کنند جامعه گلستان خواهد شد، گفت: مثلاً حضرت به‌شدت در انتخاب مدیران به شایسته‌سالاری اهمیت می‌داد؛ نهج‌البلاغه گواه این مطلب است و بر شایسته گزینی تأکید دارد. رسیدگی به حقوق عامه و اجرای عدالت برای حضرت زمان و مکان نداشت. مسئله فقرزدائی از مسائل مهمی بود که امیرالمؤمنین علیه‌السلام دنبال می‌کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: بااینکه در دوران کوتاه حکومتش، در آن دوران چهار سال و چند ماه با سه جنگ تحمیلی مواجه بود؛ جنگ تحمیلی نابرابر و تعداد زیادی از مسلمین هم در این جنگ‌ها کشته شدند و علی‌القاعده با سختی‌های زیادی در اداره جامعه مواجه بود و به خاطر جنگ نمی‌توانست به جامعه‌ای که تحت اشراف و حاکمیتش بود بپردازد؛ اما خود ایشان می‌فرماید: «در زمان من در کوفه به‏عنوان بزرگ‌ترین شهر جهان اسلام، وضعیت را طوری قرار دادم که همه مردم از حداقل‌های زندگی‏ یعنی سرپناه، گندم برای تغذیه و آب سالم برخوردار باشند». چقدر زیبا حضرت فرمودند؛ یعنی در حکمرانی هم اگر کلمات امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه در دست مسئولینمان باشد می‌توانند بهره بگیرند و استفاده کنند.

امیرالمؤمنین علیهالسلام در مسئله بیت‌المال خیلی قاطع و درس‌آموز برخورد میکرد

وی در ادامه بابیان اینکه امیرالمؤمنین علیه‌السلام در مسئله بیت‌المال و کسانی که تعرضی داشتند خیلی قاطع و درس‌آموز برخورد می‌کرد، گفت: اول با فرد خاطی نامه‏نگاری می‌کرد و او را محکوم و از مقامش خلع می‏کرد، بعد اموالی را که از بیت‏المال برداشته بود را پس می‌گرفت، بعد اسامی خاطیان و خیانت‌کاران به بیت‏المال را اعلام عمومی می‏کرد تا مردم آن‏ها را بشناسند.

باید خائن به بیتالمال و غارتگر اموال عمومی را بیآبرو کرد

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه بابیان اینکه حالا ما با م‌ح و ج‌د و شطرنجی کردن قیافه اسم می‌بریم، گفت: یک‌وقت اینجا عرض کردم اسم‌هایشان را در نهج‌البلاغه آورده ۱۴۰۰ سال است که آبرویشان را برده است. دست‌درازی به بیت‌المال کردی؟ باید جامعه تو را بشناسد؛ یعنی باید خائن به بیت‌المال و غارتگر اموال عمومی را بی‌آبرو کرد، این سیره علوی است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه گفت: این روش را ببینید؛ با بحث شفافیتی که می‌شود و افراد زیر بار نمی‌روند و طفره می‌روند. این راه امیرالمؤمنین است؛ این هم ما هستیم که می‌گوییم در مسیر امیرالمؤمنین قدم برمی‌داریم. نماینده مجلس هستیم، وزیر هستیم، وکیل هستیم، زیر بار نمی‌رویم برای شفافیت.

ملت ایران ثابت کرد که مى‏ تواند

وی در بخش دیگری با اشاره به ۲۰ فروردین‌ماه، روز ملی فناوری هسته‌ای، گفت: ۲۰ فروردین سال ۸۵ روز بزرگی بود، ایران در اوج تحریم‌ها توسط دانشمندان جوانش به فن‌آوری غنى‏سازى اورانیوم و راه‌اندازی یک زنجیره کامل غنى‏سازى در نطنز دست‌یافت که در این رابطه حضرت آقا فرمودند: «اگر بیست سال پیش در این کشور کسى مى‏گفت که یک روزى جوان‌های ایرانى خواهند توانست خودشان بدون این‏که رفته باشند، جایى آموزش ‌دیده باشند، از آموزش‌های پراکنده و با فعالیت و ابتکار ذهنى خودشان مى‏توانند سانتریفیوژ درست کنند و اورانیوم را در مسیر غنی شدن قرار دهند و از اورانیوم، انرژى برق تولید کنند، در بین هزار نفر، یک نفر باور نمى‏کرد. اولین کسانى هم که رد مى‏کردند، متخصصین و درس‏خوانده‏ها بودند. مى‏گفتند: آقا! نمى‏شود، مگر چنین چیزى ممکن است؟! مگر کشک است؟! ملت ایران ثابت کرد که مى‏تواند. در همه زمینه‏ها این‌گونه است. این‌یکی بروز کرده است، در دنیا گل کرده است. در همه رشته‏ها، این ملت این استعداد را دارد، این شوق را هم دارد، این گستاخى و شجاعت را هم دارد که وارد این میدان‌ها شود». این بیان امام جامعه است راجع به جوان‌هایی که توانمند هست و می‌توانند.

یکی از ضرورتهای کشور استفاده صلح‌آمیز از فناوری هستهای است

امام‌جمعه کرج در ادامه خاطرنشان ساخت: برای رسیدن به این نقطه سختی‌هایی را مردم تحمل کردند و دشمنان خارجی و اوباش داخلی آن‌ها که در فضای رسانه‌ای و قلم‌زدن فعال هستند این داشته ملت ایران را سرزنش کردند و دائم از مورداحتیاج نبودن آن و اینکه تحریم و فشار به خاطر همین هسته‌ای شدن است مردم را مأیوس می‌کنند که نیازی به این فناوری نداشتیم درحالی‌که با توجه به رشد گسترده اجتماعی و اقتصادی و محدودیت در استفاده از سوخت فسیلی در تأمین انرژی، یکی از ضرورت‌های کشور استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است.

دشمنان نمیخواهد استقلال و سربلندی ملت ما را ببینند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: البته برای کشور دردسرها درست کردند و مذاکره و برجام و … هنوز هم ادامه دارد؛ اما این را به‌خوبی فهمیدیم؛ همه مردم فهمیدند؛ مسئولین هم ان‌شاءالله فهمیدند که دشمنان ما به‌خصوص آمریکای رو به افول و دیگر وابستگان بین‌المللی به استکبار نمی‌خواهد استقلال و سربلندی ملت ما را ببینند.

شعار سال را باید جدی گرفت

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مردم و مسئولین ما به‌خوبی این را دیدند که مذاکره، تحریم‌ها را از بین نمی‌برد بلکه تحریم‌ها شدت هم پیدا کرد، گفت: چون هر جا ببینند ضعیف عمل می‌کنیم عامل فشار خودشان را تقویت می‌کنند؛ و همان‌طور که آقا فرمودند تحریم‌ها با استحکام درونی که با اقتصاد درون‌زا به دست می‌آید از بین می‌رود و لازمه‌اش این است که وابستگی‌های خود را با رشد تولید کم کنیم. شعار سال را باید جدی گرفت و همه به‌اندازه وسع کمک کنیم تا این مهم اجرائی شود. بحث تورم بحث کلی‌تر و ملی دارد؛ اما در رشد تولید همه می‌توانند ورود داشته باشند و کمک کنند.

نقش بیت‌المقدس در عصر ظهور

وی در بخش دیگری با اشاره به روز جهانی قدس، گفت: ابتکار حضرت امام با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس به خاطر همان ارتباطی است که انقلاب ما باارزش‌های دینی و معارف الهی به‌خصوص حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه داشته و از آن‌طرف ماه مبارک هم ‌عرض کردیم که با امام عصر ارواحنا فداه در ارتباط است و بعد نقشی که بیت‌المقدس در عصر ظهور دارد؛ این‌ها یک رشته به‌هم‌پیوسته است. به این پیوند دقت کنید و توجه داشته باشید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه ظهور حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه از کنار کعبه شروع می‏شود و مسیری طی می‌شود و با فتح بیت‌المقدس خاتمه می‏یابد، گفت: در کتاب احقاق الحق دارد که قسمتی از عبارت این است «…وَ یَسِیرُ اَلْمَهْدِیُّ حَتَّى یَنْزِلَ بَیْتَ اَلْمَقْدِسِ». مسیر را حضرت طی می‌کند تا به آن جایگاه برسد. آخر کار آنجاست.

بشارتهای خوشی در راه است

وی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه پرداخت و گفت: حضرت آقا دربیانی فرمودند: «امروز همه‏ی دنیای اسلام باید قضیه‏ی فلسطین را قضیه‏ی خود بداند؛ این، کلید رمزآلودی است که درهای فرج را به روی امّت اسلامی می‏گشاید». امروز به فضل پروردگار عالم ضربات راهبردی به ارکان قدرت پوشالی رژیم غاصب وارد آمده است؛ و انتفاضه جدیدی که شکل‌گرفته وضعیت آینده این رژیم را کاملاً معلوم کرده است و بشارت‌های خوشی در راه است ان‌شاءالله.

محور مقاومت در مبارزه و کوتاه نیامدن در مقابل این رژیم غاصب و کودک کش جدی است

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه قطعاً وضعیت اسفبار رژیم غاصب و کودک کش را دنبال می‌کنید، گفت: محور مقاومت در مبارزه و کوتاه نیامدن در مقابل این خبیث جدی است. دیگر از گنبد آهنین کاری بر نخواهد آمد. در همین روزها دیدید که این گنبد سوراخ‌سوراخ شده. روزه‌داران مسجدالاقصی را مورد حملات خودش قرار داده تا زودتر به عاقبت کارش برسد. راکت‌ها و موشک‌ها امان شهرک‌های اشغالی را بریدند.

روز قدس امسال در جهان اسلام دیدنی خواهد بود

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه روز قدس امسال در جهان اسلام و در ایران دیدنی خواهد بود و قطعاً با سال‌های گذشته فرق خواهد داشت ان‌شاءالله، گفت: این رژیم منحوسی که دو رکن اساسی دارد یک زورگویی نظامی و دیگری فریب رسانه‌ای که هر دو این‌ها دیگر کارایی برای او ندارند؛ و امروز شعار همه مسلمین آزاده جهان در سراسر عالم و در ایران این است که تا آزاد شدن قدس دست از مبارزه نخواهیم کشید.

زندان رجایی شهر از استان و شهر کرج خارج خواهد شد

وی در خاتمه با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه به استان البرز در روز گذشته، گفت: حضور ریاست محترم قوه قضاییه در استان مغتنم بود. مصوبات خوبی داشتند که ان‌شاءالله به نفع مسائل استان خواهد بود. به‌خصوص وعده قطعی دادند که زندان رجایی شهر از استان و شهر کرج خارج شود که مقدمات کار فراهم شد تا ان‌شاءالله به‌موقع انجام شود.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});