×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تبدیل البرز به مرکز تولید پوشاک کشور با ایجاد شهرک‌ تخصصی نساجی

به گزارش تارا نیوز و به نقل از روابط عمومی انجمن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز ، یدالله مالمیر در نشست مشترک هیات رییسه این انجمن با مدیرعامل و معاونین کارخانجات فخر ایران اظهار داشت: امیدواریم در آینده نزدیک با راه اندازی شهرک تخصصی نساجی، بتوانیم توسعه کار آفرینی، بهبود فضای کسب و کار و رونق درحد انتظار در اقتصاد استان را تجربه کنیم.

وی ازحمایت و پشتیبانی فعالان اقتصادی البرز برای ایجاد شهرک تخصصی خبر داد و گفت: حتی فعالان اقتصادی استان های همجوار برای مشارکت و سرمایه گذاری در راه اندازی این شهرک تخصصی در البرز اعلام آمادگی کرده اند.

رییس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز ادامه داد: حدود هشتصد واحد تولید پوشاک استان تهران نیز اعلام کرده اند همزمان با راه اندازی این شهرک تخصصی نساجی در البرز برای سرمایه گذاری و استقرار در این شهرک حضوری فعال خواهند داشت.

مالمیر حمایت استاندار جدید البرز در بستر توسعه کارآفرینی، اشتغال زایی و رفع موانع تولید را گامی راهگشا در رونق و پویایی اقتصاد استان‌ عنوان کرد.

وی ادامه داد: امید است در نشست های مشترک بخش خصوصی با استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی درجوار رفع موانع بخش صنعت، چالش حاد تاخیر طولانی در راه اندازی شهرک تخصصی نساجی استان نیز برطرف شود.

مالمیر از اعلام آمادگی کارخانجات فخر ایران برای انعقاد تفاهمنامه با انجمن صنایع همگن‌ نساجی، پوشاک و چرم البرز در خصوص همکاری های مشترک استقبال کرد.

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم با اشاره به اعلام آمادگی فعالان اقتصادی چین برای مشارکت و همکاری در صنعت نساجی کشور گفت: برنامه ریزی در این راستا علاوه بر حضور در بازار چین، زمینه را برای توسعه صادرات در بازارهای هدف دو کشور فراهم می آورد.

وظیفه خطیر صنعت نساجی البرز خدمت به جامعه است

در ادامه این نشست نایب رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز به حضور صنعتگران نساجی استان در بستر دفاع از کیان اسلامی اشاره کرد و گفت: مجموعه همکاران ما هرگاه احساس کردند باید در خدمت جامعه اسلامی باشند در صحنه حاضر شده اند.

سیروس چیت ساز به همراهی و همکاری مجموعه صنایع مرتبط با نساجی البرز با رزمندگان جبهه های نبرد در دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

وی اظهار داشت: در این راستا جهت تامین نیاز عزیزان رزمنده به پوشاک نظامی، همکاران ما با تلاشی بدون وقفه پارچه نظامی تولید کردند تا در پشت جبهه ها در خدمت عزیزان رزمنده جان بر کف باشند.

نایب رییس انجمن صنایع همگن‌نساجی، پوشاک و چرم البرز افزود: صنعتگران نساجی و پوشاک البرز همواره در صورت احساس نیاز ، همراهی و همکاری در تامین نیازهای جامعه اسلامی را وظیفه می دانند.

چیت ساز گفت: صنایع نساجی البرز اکنون نیز برای تامین پارچه و پوشاک مورد نیاز سنگربانان جامعه اسلامی با تمام توان و ظرفیت آماده خدمت هستند.

همدلی و همراهی انجمن نساجی با صنایع مرتبط در البرز بستر ساز رونق اقتصاد است

مدیر عامل شرکت تامین نیاز تولید کنندگان صنایع نساجی استان البرز نیز در این نشست طی اظهاراتی ضرورت همدلی و همراهی میان این انجمن با صنایع مرتبط نساجی در البرز را بستر ساز رونق اقتصاد استان عنوان کرد.

حبیب چیت ساز گفت: مجموعه انجمن نساجی و شرکت تعاونی در بخش های مختلفی فعال هستند و تلاش بر این است که با ایجاد یک مجموعه و شهرک تخصصی نساجی انسجام لازم در مسیر تولید و صادرات حاکم شود.

وی از صنعت نساجی به عنوان دومین صنعت پر درآمد بعد از نفت با اشتغال زایی بسیار بالا نام برد و افزود: متاسفانه طی چند دهه اخیر این صنعت مورد کم توجهی قرار گرفته است.

وی حمایت و پشتیبانی دولت از صنعت نساجی را بستر ساز توسعه و رونق اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه طی سال های اخیر فعالان این صنعت با مشکلات فراوانی به ویژه در بحث تامین مواد اولیه و ماشین آلات مواجه شده اند.

چیت ساز گفت: در استان البرز صفر تا صد بخش نساجی اعم از واحدهای ریسندگی ، بافندگی ، رنگرزی ، چاپ و تکمیل و پوشاک فعال می باشند، ولی متاسفانه این واحد ها به صورت پراکنده در سطح استان فعالیت دارند.

وی افزود: با ایجاد شهرک تخصصی نساجی تمامی صنایع مرتبط با نساجی ، پوشاک و چرم استان در یک مجموعه و با کارایی بسیار بالا و مطلوب فعالیت خواهند داشت.

فخر ایران از کمک انجمن نساجی البرز استقبال می کند

در این نشست مدیر عامل کارخانجات فخر ایران نیز گزارشی از روند فعالیت این واحد صنعتی ارایه کرد و گفت: فخر ایران نیازمند حمایت و کمک مجموعه انجمن صنایع نساجی ، پوشاک و چرم استان البرز است.

فرهنگ سالمی از صنعت نساجی به عنوان متولی امنیت پوشاک نام برد و گفت: ما در داخل و خارج کشور ظرفیت های خوبی را شناسایی کرده ایم.

وی گفت: ما قطعا از حمایت و کمک مجموعه ای مانند انجمن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز استقبال می کنیم ، چراکه بر این باوریم که یک دست صدا ندارد.

سالمی تصریح کرد: اگر این همکاری شکل بگیرد خیلی راحت تر می توانیم به اهداف خود در بستر بازارهای صادراتی دست یابیم.

مدیرعامل کارخانجات فخر ایران تصریح کرد: نگاه ما کمک و یاری گرفتن از صنعتگران حوزه نساجی است و در این راستا تلاش وافری را در دستور کار قرار داده ایم.

استان البرز دارای حدود ۲۰۰ واحد صنعتی در حوزه نساجی، پوشاک و چرم است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.