×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز و به نقل از تکناک، این دستورالعمل جدید اولین باری است که مصرف داروهای کاهش وزن را برای چاقی کودکان توصیه می کند.

به طور کلی،گروهی از پزشکان خواستار اقدام فوری و فشرده برای پیشی گرفتن از شرایط پیچیده چاقی و اضافه وزن در دوران کودکی قبل از اینکه این مسئله منجر به مشکلات سلامتی طولانی‌مدت مانند بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت شود، هستند.

ساندرا هاسینک،نویسنده راهنما در مورد چاقی،در بیانیه ای گفت: هیچ مدرکی مبنی بر اینکه «انتظار هوشیارانه» یا درمان تاخیری برای کودکان چاق مناسب است، وجود ندارد.هدف کمک به بیماران برای ایجاد تغییراتی در سبک زندگی،رفتارها یا محیط است به گونه‌ای که این تغییرات پایدار باشند و خانواده‌ها را در تصمیم‌گیری در همه مراحل دخیل کند.

دسته بندی های سلامتی در حوزه های چاقی و اضافه وزن مدت هاست که به عنوان شرایط ساده ای که توسط انتخاب های شخصی هدایت می شود،مورد قضاوت قرار گرفته می شوند.اما در واقعیت موسسه AAP اشاره می‌کند که این مسئله، شرایط پزشکی پیچیده‌ای است که ترکیبی از عوامل ژنتیکی، فیزیولوژیکی، اجتماعی-اقتصادی و محیطی را شامل می‌شوند.

دکتر سارا همپل،نویسنده اصلی این تحقیق،در بیانیه ای گفت: وزن برای بسیاری از ما موضوع حساسی است و به ویژه کودکان و نوجوانان از شرایط منفی و بی رحمانه ای که ممکن است بخاطر چاقی در آن قرار بگیرند آگاه هستند.

تحقیقات به ما می گوید که ما باید نگاه دقیقی به خانواده ها یعنی جایی که بچه ها در آن زندگی می کنند و دسترسی آنها به غذای مغذی، مراقبت های بهداشتی و فعالیت بدنی در همانجا برای این کودکان فراهم می شود،و همچنین سایر عواملی که با سلامتی و پیامدهای کیفیت زندگی مرتبط هستند. و خطرات احتمالی،بیندازیم.

AAP وضعیت اضافه وزن را به عنوان داشتن شاخص توده بدنی (BMI) در صدک ۸۵ تا صدک ۹۵ یا بالاتر تعریف می کند.چاقی معمولی به عنوان داشتن BMI در صدک ۹۵ یا بالاتر، و چاقی شدید با BMI یا بالاتر از ۱۲۰ درصد از صدک ۹۵ برای سن و جنسیت تعریف می شود.

علاوه بر توصیه‌های مربوط به داروهای کاهش وزن برای چاقی و جراحی برای چاقی شدید،این راهنما شامل توصیه‌هایی برای مصاحبه انگیزشی و رفتارهای بهداشتی فشرده و درمان سبک زندگی است. AAP همچنین توصیه می کند که متخصصان اطفال، کودکانی را که در سطوح اضافه وزن، چاق و به شدت چاق هستند از نظر ناهنجاری های چربی، فشار خون بالا، علائم پیش دیابت یا دیابت و شرایط سلامت روان ارزیابی کنند. این راهنما در رابطه با افزایش خطری که کودکان به دلیل نیازهای بهداشتی خاص، وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین و نژادپرستی با آن مواجه هستند، بحث می‌کند.

ماه گذشته، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، نمودارهای رشدی را برای کودکان و نوجوانان (سنین ۲ تا ۱۹ سال) گسترش داد تا رشد و درمان کودکان مبتلا به چاقی شدید را بررسی کند.

کارن هکر، مدیر مرکز ملی پیشگیری از بیماری‌های مزمن و ارتقای سلامت CDC (NCCDPHP)، در بیانیه‌ای گفت: چاقی کودکان یک مشکل جدی و در حال افزایش در ایالات متحده است.نمودارهای توسعه یافته رشد BMI برای سن، به پزشکان اجازه می دهد تا میزان این رشد را دنبال کرده و صدک های BMI بالا را با خانواده ها بررسی کنند.

قبل از همه گیری کرونا،چاقی حدود ۱۴.۷ میلیون کودک و نوجوان را تحت تاثیر قرار داده بود.همه‌گیری کرونا اوضاع را بدتر کرد. طبق یک مطالعه که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، میزان افزایش شاخص توده بدنی در کودکان و نوجوانان در طول همه‌گیری در مقایسه با سال‌های قبل از همه‌گیری، دو برابر شده است.کسانی که بیشتر تحت تاثیر این افزایش وزن قرار گرفتند،کودکان و نوجوانان در رده های وزنی دارای اضافه وزن و چاق و کودکان کوچکتر در سن مدرسه بودند

منبع خبر : تکناک
برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});