×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

جواد معظمی با اشاره به وضعیت اکسیژن‌رسانی به بیماران کرونایی استان اظهار کرد: در حال حاضر در بحث اکسیژن‌رسانی به این بیماران مشکل جدی‌ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: در هفته گذشته علاوه بر اکسیژن سازی که در بیمارستان شهید مدنی وجود دارد، یک دستگاه اکسیژن ساز کانتری هم از وزارت بهداشت گرفته و به این بیمارستان منتقل کردیم.

وی افزود: این دستگاه اکسیژن ساز از سه روز گذشته زیر بار خدمات رسانی به بیماران رفته و نیاز این بیمارستان را برطرف کرده است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت اکسیژن رسانی به سایر بیمارستان‌های استان هم گفت: در بیمارستان امام جعفر صادق( ع) هشتگرد هم یک دستگاه اکسیژن ساز ۳۵۰ لیتری داشتیم که با رایزنی‌های صورت گرفته با یک دستگاه ۶۰۰ لیتری معاوضه کردیم.

معظمی با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان امام علی (ع) تنها بیمارستانی است که با کمبود نسبی دستگاه اکسیژن ساز مواجه است، گفت: هر چند در حال حاضر چهار دستگاه اکسیژن ساز در این بیمارستان فعال است ولی با توجه به تعداد بالای بیمارانی که در این بیمارستان بستری هستند، گاه مشکلاتی ایجاد می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: برای حل این مشکل از وزارتخانه درخواست کرده‌ایم که یک دستگاه اکسیژن ساز کانتری به این بیمارستان اختصاص دهد که امیدواریم این هفته ارسال شود.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اکسیژن  بیمارستان‌ها در اتاق‌های عمل مصرف می‌شد، بسیاری از اتاق‌های عمل را تعطیل کرده‌ایم تا مصرف اکسیژن بیمارستان‌ها پایین بیاید.

معظمی اضافه کرد: خوشبختانه در شرایط فعلی تا کپسول‌های اکسیژن خالی به شرکت مصرف کننده ارسال می‌شود، به سرعت مجددا پر شده و به بیمارستان‌ها برگردانده می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بیمار در هر دقیقه به سه تا پنج لیتر اکسیژن نیاز دارد و حتی اگر وضعیت بدی هم داشته باشد نهایتا به هشت لیتر در دقیقه می‌رسد.

وی توضیح داد: متاسفانه همراهان یا حتی خود بیمار گاهی این توازن را به  هم زده و با افزایش حجم اکسیژن‌رسانی گاه این مصرف را به ۱۵ لیتر در دقیقه می‌رسانند که این امر به هیچ وجه درست نیست.

این مسئول ادامه داد: اکسیژن رسانی به بیماران مقوله‌ای نیست که جدی گرفته نشود چون کمبود آن جان بیماران را با خاطر جدی مواجه می‌کند.

انتهای پیام

منبع خبر : ایسنا
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});