×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انجام بیش از ۱۱ میلیارد دلار واردات از امارات به ایران
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، محمدرضا طلایی شامگاه سه شنبه در نشست هم اندیشی تشریح همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در کشور امارات متحده عربی که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، با اشاره به فعالیت مرکز تجاری ایران در این کشور افزود: این مرکز حدود یکماه و نیم قبل با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت راه اندازی شده و به دنبال تسهیل روابط تجاری میان ایران و کشور امارات و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای ارائه سرویس و خدمات بیشتر به شرکت های ایرانی است که متمایل به سرمایه گذاری در بازار این کشور هستند.

وی با اشاره به سیاست سازمان توسعه تجارت در راه اندازی مراکز تجاری ایران در کشورهای مختلف گفت: در این رابطه تاکنون مجوز ایجاد ۶ مرکز توسط سازمان مربوطه صادر شده است و در آینده ای نزدیک تعداد این مراکز تجاری که توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است در کل دنیا به ۱۵ مورد می رسد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و رئیس مرکز تجاری ایران در امارات گفت: یک مورد از خدماتی که در این مرکز به شرکت های ایرانی ارائه می شود به صورت مجازی است، بدین صورت که در قالب راه اندازی باشگاه رهبران کسب و کار ایران، پلتفرم هایی طراحی شده و شرکت های ایرانی از طریق آن با ایجاد دفاتر مجازی محصولات و خدمات خود را علاوه بر بازار امارات به کشورهای مختلف معرفی می کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: با امکانات موجود در پلتفرم طراحی شده توسط مرکز تجاری ایران در امارات پیش بینی ما این است که تا خردادماه سال ۱۴۰۱، بیش از یکهزار برند برتر ایرانی در این پلتفرم عضویت یابند و به معرفی محصولات تولیدی خود بپردازند، در کنار آن اطلاعات بیش از ۱۴۰ هزار شرکت عربی در حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا نیز جمع‌آوری شده است که شرکت های ایرانی عضو این پلتفرم می‌توانند مراودات تجاری خود با این کشورها را پیش ببرند.

طلایی توضیح داد: در قالب ارائه سرویس و خدمات فیزیکی نیز فضایی را در مرکز تجارت جهانی دوبی در اختیار داریم و در آنجا سالن های جلسات را آماده سازی کرده و با یک تیم بازاریابی حرفه‌ای شرکت های ایرانی را به شرکت های عربی منطقه خاورمیانه متصل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه طبق آمارهای دریافتی از گمرک کشور، در ۹ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار واردات از امارات به ایران انجام شده است، رقم صادرات ما به این کشور در بازه زمانی مذکور نیز ۴ میلیارد دلار بوده است.

 

***مراودات تجاری ۱۵ میلیارد دلاری میان ایران و امارات 

 

رئیس مرکز تجاری ایران در امارات تشریح کرد: در مجموع مراودات تجاری ۱۵ میلیارد دلاری میان ایران و امارات موجب شده است که از آن به عنوان نخستین یا دومین شریک تجاری ایران نام برده شود.

وی با بیان اینکه کشور امارات با جمعیت بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به عنوان هاب اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مطرح است، گفت: در یکسال گذشته به دلیل وضعیت اقتصادی امارات و مشکلات در این زمینه، فعالان اقتصادی این کشور سعی کرده اند که مراودات تجاری بیشتری با ایران برقرار کنند.

طلایی ادامه داد: بر طبق آمارهای غیررسمی از امارات طی فروردین ماه سال جاری تاکنون نام بیش از ۲ هزار شرکت ایرانی در این کشور ثبت شده است که عمدتا شرکت های کوچک و متوسط هستند و آشنایی چندانی با بازار امارات ندارند، اما مرکز تجاری ایران در امارات به دنبال این است که این شرکت ها با هزینه کمتر به تسهیل تجارت خود و رونق بیشتر برسند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری با بیان اینکه نمایشگاه اکسپوی دوبی در حال برگزاری است، گفت: ۱۸ بهمن ماه به عنوان روز ملی ایران در این نمایشگاه تعیین شده است که در آن روز وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در امارات حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: همزمان با سفر وزیر صمت به این کشور در ۱۹ بهمن سال جاری همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران در امارات را نیز داشته باشیم و طبق فراخوانی از شرکت های ایرانی متقاضی برای حضور در این همایش ثبت‌نام می شود.

طلایی در تشریح بخشی از برنامه های همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران در کشور امارات گفت: دیدار شرکت های ایرانی عضو هیات تجاری اعزامی به امارات با ایرانیان مقیم این کشور از طریق شورای بازرگانی دوبی و دیدار با تجار خارجی مقیم آنجا و در کنار آن برگزاری نمایشگاه مجازی ایران و امارات قسمتی از اقداماتی هستند که انجام خواهد شد.

رئیس مرکز تجاری ایران در امارات عنوان کرد: بعد از وقفه‌ای طولانی مدت ۱۲ ساله این نخستین رویداد تجاری مهم و قابل توجه میان ایران و امارات است، امیدواریم که شاهد حضور بیشتر شرکت های ایرانی در این کشور باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.