×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
تارا نیوز

به گزارش تار نیوز، جلسه گزارش سفر علمی دکتر مجید تبیانیان و مهران دباغیان از اعضای هیئت علمی این موسسه به مرکزQueen Saovabha Memorial Institute در شهر بانکوک تایلند با حضور اعضای هیئت علمی، معاونان، مدیران و روسای بخش در سالن دانش موسسه برگزار شد و اطلاعاتی در مورد آشنایی با مرکز QSMI، آشنایی با فراورده های بیولوژیک تولید شده در این مرکز و ساختار و مدیریت این مجموعه ارائه شد.
این سفر پس از مکاتبات و هماهنگی ها میان روابط بین الملل موسسه رازی و مرکز بین المللی (QSMI) با هدف آشنایی با فعالیت های تحقیقاتی و تولیدی مرکز QSMI برگزار شد تا ضمن بررسی امکان تبادل تجربیات بین دو مرکز، امکان فعالیت های مشترک در آینده نیز فراهم شود.
در جلسه ای که با حضور پرفسور ویزیت (رئیس) و اعضای هیات رئیسه مرکز برگزار شد، گزارشی از فعالیت ها و تاریخچه موسسه رازی به عنوان بزرگترین مرکز تولید واکسن و فراورده های بیولوژیک انسانی و دامی در منطقه و خاورمیانه و نیز کلیپ معرفی موسسه ارائه شد که مورد استقبال جدی اعضای هیئت رئیسه برای انجام همکاری های مشترک در زمینه های مختلف از جمله توکسین هایی که در تایلند وجود ندارد، خرید فراورده های تولیدی موسسه (بخصوص واکسن PPD) و سایر حوزه ها قرار گرفت.
دکتر دباغیان عضو هیئت علمی موسسه رازی یکی از افتخارت این مرکز در طول سال های اخیر را اخذ مجوز مرکز همکار WHO در دو حوزه تحقیق در مورد بیماری زایی و پیشگیری از بیماری هاری و نیز سم شناسی و تحقیقات مارهای سمی عنوان کرد.
وی افزود: محققین مستقر در مزرعه مارهای سمی، مطالعات زیادی را در مورد پرورش مار، بیوشیمی زهر، زیست شناسی مار، بررسی واکنش متقابل پادزهرهای تولید شده در QSMI و بیماری های عفونی و آسیب شناسی مارها انجام داده اند و تحقیقات متعددی را در زمینه تحقیق و توسعه با محققین تایلند و سایر کشورها به سرانجام رسانده اند.
عضو هیئت علمی موسسه رازی با اشاره به اینکه فراورده های تولیدی مرکز QSMI در حال حاضر به دو گروه کلی تقسیم می شود، گفت: واکسن ب ث ژ که به صورت لیوفیلیزه و سرم های درمانی ضدمارگزیدگی به دو صورت پلی والان و مونووالان از تولیدات این مرکز محسوب می شود.
مرکز یادبود ملکه ساوابها (QSMI) در بانکوک، تایلند، موسسه ای است که در پرورش مارهای سمی و تحقیقات مارهای سمی و سم مارها تخصص دارد و مزرعه مارها، به عنوان یک جاذبه توریستی محبوب، در آن قرار دارد. طبق گزارشات بین المللی، مزرعه مارهای سمی مرکز QSMI، پس از انستیتو بوتانتان درسائوپائولوی برزیل، دومین مزرعه مار جهان محسوب می شود.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});