×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز،هادی بشیری در خصوص بیمه ورزشکاران و اهالی رسانه گفت: تدابیری اندیشه شده که افرادی که امکان ثبت نام در صندوق هنر را ندارند بتوانند بیمه اجتماعی اصحاب فرهنگ، ورزشکاران و‌ هنرمندان را داشته باشند.

بشیری ادامه داد: این بیمه را به نام بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز می شناسند، زیرا که تا کنون بشترین اعضای آن را روستاییان، عشایر و کشاورزان زحمت‌کش کشورمان تشکیل می‌دادند.

وی گفت: تشکیل صندوق بیمه روستایی و عشایر بر اساس قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین در سال ۱۳۸۳ تصویب‌ شد.
این صندوق کنار تأمین اجتماعی، بازنشستگی کشوری نیروهای مسلح جزو چهار صندوق بزرگ بیمه ای کشور است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی با اشاره به مبلغ حق بیمه حداکثر ۱۳۳ هزار تومان در ماه گفت : بیمه شده در ماه حداکثر ۱۳۳ هزارتومان پرداخت می‌کند و مابقی مبلغ که حدود ۷۰ درصد است را دولت پرداخت می کند.

وی گفت:خدمات صندوق سه دسته است شامل، مستمری از کار افتادگی برای افراد تحت پوشش بیمه روستایی که حداقل یک سال سابقه بیمه دارند، چنانچه در اثر کار یا بیماری دچار از کار افتادگی شوند، می‌توانند با مراجعه به کمیسیون پزشکی و پس از تأیید از کارافتادگی کلی توسط پزشک، مستمری از کار افتادگی دریافت کنند. البته شرط دیگر این است که بیمه شده تا پایان سالی که بیماری آن‌ها آغاز شده است یا حادثه‌ای که دلیل از کارافتادگی است رخ داده است، حق بیمه ۹۰ روز را پرداخت کرده باشند.

بشیری در ادامه افزود: مستمری پیری یا بازنشستگی برای دریافت این مستمری شرط سنی وجود دارد. چنانچه بیمه شده ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد و حداقل ۶۵ سال داشته باشد یا اگر سابقه بیمه فرد ۱۰ سال باشد و ۷۰ ساله باشد، این مستمری پرداخت خواهد شد.

وی افزود: مستمری بازماندگان افرادی که در تکفل بیمه شده هستند، پس از فوت او می‌توانند مستمری دریافت کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی گفت: به طور کلی، ۱۵ درصد از درآمد بیمه شده، به عنوان حق بیمه محاسبه می‌شود که از این ۱۵ درصد ۵ درصد سهم بیمه شده و ۱۰ درصد باقی مانده، سهم دولت است.

بشیری در خصوص جا به جایی سابقه بیمه خود در صندوق های مختلف گفت: افرادی که تحت سایر صندوقهای تأمین اجتماعی هستند، می‌توانند با انتقال سابقه خود به بیمه روستایی چنین تغییری را انجام دهند، و بالعکس این موضوع هم امکان‌پذیر است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});