×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، مجتبی عبداللهی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با موضوع توزیع بودجه و اعتبارات سال ۱۴۰۱ که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر خم، افزود: کل بودجه استان هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که در این راستا بلحاظ تخصیص بودجه استان بیست و پنجم کشور هستیم.

وی ادامه داد: پایه اعتباری استان از ابتدا ضعیف بوده و اکنون با ضعف و فقر در زیرساخت های اساسی همچون بهداشت و درمان و آموزش و پرورش مواجه هستیم.

عبداللهی گفت: تلاش های بسیاری در راستای ارتقا بودجه استان در برخی شاخص ها صورت گرفته ولی همچنان در میزان برخورداری از اعتبارات در جایگاه بیست و پنجم کشور هستیم.

وی افزود: از این میزان اعتبار حدود ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه های جاری است که ۹۷ درصد آن برای حقوق پرسنل صرف می شود.

عبداللهی گفت: باقی اعتبار که حدود هزار میلیارد تومان برای تمامی دستگاه ها است در مقایسه با ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای کمربند شمالی کرج بعنوان یک پروژه شاخص با حدود ۷۵ درصد پیشرفت، بسیار ناچیز است.

وی افزود: البرز در مقایسه با بسیاری از استان های کشور و برخلاف نیازهایی که به تناسب جمعیت رو به رشد و ۶۶ محله محروم دارد، کمترین توجه را در بودجه داشته است.

استاندار البرز گفت: از تمامی مدیران کل درخواست و انتظار دارم که برای جذب اعتبارات ملی برای پیشبرد پروژه ها با وزارتخانه متبوع خود وارد مذاکره شوند و لحظه ای دست از پیگیری برندارند.

وی افزود: باور راسخ دارم که باید به هر نحو ممکن و قانونی، خواسته های مردم را محقق کنیم و موجبات رضایتمندی و رفاه را بویژه در محله های کم برخوردار فراهم کنیم.
عبداللهی با اشاره به اینکه بررسی طرح های هادی روستایی در استان تسریع می شود، گفت: در این رابطه اولویت با روستاهایی است که بیشترین اشتغالزایی و برنامه را برای مانایی و بازگشت جمعیت در روستاها را داشته باشند.

عبدالهی افزود: فرمانداران، مسئولان امور روستاها در رده های مختلف و معتمدان و بزرگان ساکن در روستا باید در راستای توسعه اشتغال و طرح هایی همچون دامداری، دامپروری، کشت گلخانه ای، صنایع دستی، بوم‌گردی و… اهتمام ویژه ای داشته باشند تا نهایت مساعدت در اجرای طرح های هادی لحاظ شود.

وی  گفت: از دستگاه های اجرایی انتظار می رود برای ارتقا معیشت کارکنان خود و راه اندازی تعاونی های مسکن اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار البرز در پایان گفت: میزهای خدمت پس از نمازهای جمعه در تمامی شهرستان ها در زمان مقرر برپا شود همچنین این امکان هر چهارشنبه در یکی از محله های ۶۶ گانه محروم استان با حضور مدیران کل پیش بینی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});