×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اصناف اجازه ندارند لباس‌هایی که ازنظر شرعی منع دارد در اختیار دیگران قرار دهند/سختی معیشت و تورم را تحمل می‌کنیم اما بی‌بندوباری و ولنگاری را نه

به گزارش تار نیوز،  آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیستم اسفندماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با اشاره به یازدهم شعبان سال گشت ولادت حضرت علی‌اکبر سلام‌الله‌علیه، بیان داشت: حضرت علی‌اکبر سلام‌الله‌علیه شخصیت بزرگواری است که در بیت عصمت و امامت و تحت تعلیم امام حسین علیه‌السلام تربیت شد.

سجایای والای اخلاقی و مراتب علمی و معرفتی حضرت علی‌اکبر شبیه‌ترین فرد به رسول خدا کرده بود

وی در ادامه افزود: سجایای والای اخلاقی و مراتب علمی و معرفتی و سیره و سلوک او جمال و جلال او کلام و بیان او، بصیرت دینی و سیاسی و تشخیص وظیفه و عمل به‌موقع و جهاد درراه دین او را شبیه‌ترین فرد به رسول خدا کرده بود تا جایی که می‌نویسند هر کس آرزوى دیدار رسول خدا را داشت بر چهره دلرباى او مى‏نگریست و از رفتار و منش حضرت درس مى‏گرفت و دوست داشت با امام هم‌کلام شود.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: امام حسین علیه‌السلام فرمود: هرگاه مشتاق دیدار پیامبر مى‏شدیم به چهره علی‌اکبر مى‏نگریستیم و همه شنیدید که روز عاشورا وقتی اذن میدان گرفت و عازم نبرد شد امام حسین علیه‌السلام دست به زیر محاسن گرفت و به خدای تعالی عرض کرد: «اللهم اشهد على هؤلاء القوم فقد برز الیهم غلام اشبه الناس برسولک، خلقا و خلقا و منطقا و کنا اذا اشتقنا الى رؤیه نبیک نظرنا الیه…» این شخصیت امروز الگوست.

مسیر تمدن سازی بدون حضور جوان مؤمن انقلابی میسر نیست

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه در بیانیه گام دوم که نظام اسلامی در مسیر تمدن سازی درحرکت است و طی این مسیر بدون حضور جوان مؤمن انقلابی میسر نیست، اظهار داشت: سیره و منش حضرت علی‌اکبر به‌عنوان بهترین الگو و اسوه جوانان معرفی می‌شود، تا با تأسی به او قله‌های بلند کمال و فضل طی شود.

وی یادآور شد: اگر به برنامه نفوذ دشمن در جنگ نرم برای استحاله فکر و اندیشه و سپس رفتار افراد جامعه به‌خصوص جوانان دقت کرده باشید می‌بینید که اصلی‌ترین طرح آن‌ها تغییرات نسلی و تغییر رفتار این نسل است.

دشمنان مى‏خواهند نسل نوى ایرانى، یک نسل تحقیرشده توسری‌خور باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه پرداخت و گفت: حضرت آقا تأکید می‌کنند به جوانان که: «من به شما عرض مى‏کنم، امروز دستگاه‏هاى تبلیغاتى فوق مدرن غربى (به‏خصوص آمریکایى و صهیونیستى) دارند براى ذهن‏ها و فعالیت‏ها و احساسات و اداره شما طرح عملیات تهیه مى‏کنند؛ خیال نکنید آن‏ها غافل نشسته‏اند و این سى میلیون جوان را در کشور ما نمی‌بینند آن‏ها این سى میلیون جوان را می‌بینند، آن‏ها براى کار و هدف خودشان دارند برنامه‏ریزى مى‏کنند؛ آن‏ها براى اخلاق و فکر و عقیده و ایمان جوان ما دارند برنامه‏ریزى مى‏کنند. آن‏ها مى‏خواهند نسلى که الگوى جوانان فداکار برجسته دنیا شد، به یک نسل ‏بى‏خاصیت تبدیل شود. آن‏ها مى‏خواهند فرهنگ‏سازى و الگوسازى کنند؛ آن‏ها مى‏خواهند جوان ایرانى و نسل نوى ایرانى، یک نسل تحقیرشده توسری‌خور باشد تا بتوانند روى او سوار شوند و به او دیکته و آن کارى را که مى‏خواهند؛ انجام دهند. خب اگر با این روش موفق شوند که جوان ایرانی را از کار بی اندازند برای آنان بهتر است تا بخواهند با تغییرات سیاسی و مناقشات پرهزینه این کار را بکنند.»

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: یعنی آن‌ها جنگ نمی‌کنند. برنامه‌ریزی کردند که می‌بینید و می‌شنوید. الآن این حرف‌های آقا بود اما جالب است که خود آن‌ها از گفتن این حرف‌ها ابایی هم ندارند. یعنی طرح خودشان رادارند اعلام می‌کنند. مثلاً بعد از مذاکرات برجام در دوره اوباما در مصاحبه‌ای ازش سؤال کردند چرا به ایران در بعضی برنامه هسته‌ای ده سال فرصت دادید؟ گفت: «هدف از این اقدام تغییر سیرت جمهوری اسلامی به دست نسلی جدید در آینده‌ای نزدیک است». و گفت: «در داخل ایران باید گذار صورت بگیرد، حتى اگر تدریجى باشد؛ گذارى که طى آن درک شود که شعار مرگ بر آمریکا و انکار هولوکاست از سوى رهبران ایران، و تهدید اسرائیل به نابودى و دادن اسلحه به حزب‏الله و کارهایى ازاین‌دست، از ایران، در چشم بخش اعظم جهانیان، کشورى طردشده مى‏سازد و امید من این است که چنین اتفاقى بیفتد. چنین امرى نیازمند تغییر در سیاست و رهبرى ایران است. تغییر طرز فکر در زمینه رویکرد ایران به بقیه جهان و رویکردشان به کشورهایى مثل ایالات‌متحده. و شاید همین نسل جدید باشد که بتواند این امر را محقق کند».

امروز همه مردم آزاده دنیا شعارشان مرگ بر آمریکاست

وی در ادامه بابیان اینکه برای کشور ما نقشه کشیدند و می‌کشند اما دچار افول و اضمحلال شده‌اند نه‌تنها این نسل بلکه عملکرد شما در ایران و بقیه جهان طوری بوده که نسل‌های آینده هم به شما اعتماد ندارند، گفت: دوست دارند مردم از شعار مرگ بر آمریکا دست بکشند چه خیال باطلی، امروز همه مردم آزاده دنیا شعارشان مرگ بر آمریکاست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه می‌خواهند با تحریم و امثال آن ما را زمین‌گیر کنند، اذعان کرد: یک‌مرتبه در همین شرایط مواجه می‌شوند با اقدام سپاه در پرتاب ماهواره و نمایش قدرت و اقتدار ایران در منطقه و می‌بینند که عمق راهبردی ایران هرروز بیشتر می‌شود قدرت بازدارندگی و اقتدار نظام اسلامی مستحکم‌تر می‌شود و شروع می‌کنند توسط عوامل مزدورشان در داخل به اراجیف گفتن.

با رویکرد نگاه به درون و جوان‌گرایی می‌توان به بالاترین سطح دانش دست پیدا کرد

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه قطعاً در شرایط بین‌المللی که داریم توسعه و پیشرفت به تنهائی به درد نمی‌خورد و باید در کنارش امنیت تأمین شود تا محتاج جایی نباشیم، مطرح کرد: همین مطلبی که حضرت آقا دیروز فرمودند که نباید ساده‌لوحی کرد و قدرت دفاعی را کنار گذاشت. پرتاب ماهواره آمریکا و صهیونیست‌ها را عصبانی کرده خب بهتر، بروید از این عصبانیت بمیرید. این اول کار است و به فضل پروردگار این عصبانیت‌های شما در روزها و سال‌ها و ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه تأکید کرد: با پرتاب این ماهواره با عملکرد نظامی اعلام کردیم بااینکه در تحریم همه‌جانبه بودیم اما با رویکرد نگاه به درون و جوان‌گرایی و هماهنگی دستگاه‌های مختلف می‌توان به بالاترین سطح دانش دست پیدا کرد.

تکریم و تعظیم یاد شهیدان فقط به برگزاری مجلس و یادواره نیست / باید هدف، پیام و سبک زندگی شهدا را در جامعه نشر داد

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری با اشاره به ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا و تأسیس بنیاد شهید، بیان داشت: تکریم و تعظیم یاد شهیدان فقط به برگزاری مجلس و یادواره نیست؛ بلکه باید فکر و هدف و پیام و سبک زندگی آنان را در جامعه نشر داد. شهدا به دستور امام و برای حمایت از امام و حفظ دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های اسلامی و برقراری احکام اسلام به میادین خطر رفتند و نقد جان دادند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه گاهی از عده‌ای مطالب خلاف شنیده می‌شود، گفت: این آقایان را دعوت می‌کنیم بیایند به وصیت‌نامه شهدا مراجعه کنند. اگر مراجعه کنند می‌بینند که چگونه از امام و احکام الهی دفاع کرده‌اند. چگونه روی ارزش‌های اسلامی تأکیددارند چگونه از حجاب و عفاف دفاع می‌کنند. و اعلام کرده‌اند رفته‌اند خون داده‌اند که خط انقلاب حفظ شود و دست اجانب از کشور کوتاه شود. این‌ها پیام‌های شهداست.

ما در تعریف شهدا و شناساندن آن‌ها به مردم ضعیف عمل می‌کنیم

وی بابیان اینکه ما در تعریف شهدا و شناساندن آن‌ها به مردم ضعیف عمل می‌کنیم، گفت: الآن استان بیش از پنج هزار شهید دارد. ۵۲۵۰ شهید. چه مقدار از دانش آموزان استان با شهدای دانش‌آموز استان آشنا هستند و به خانواده‌های آنان سرزده‌اند و ارتباط معنوی برقرار کرده‌اند؟

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه در همین ایام درخت‌کاری چقدر زیبا بود پنج هزار نهال به نیت همین شهدا کاشته می‌شد، گفت: باید دانش آموزان امروز بفهمند که نسل گذشته چه فداکاری‌هایی کردند. مگر ما در همین استان شهید سیزده‌ساله و پانزده‌ساله نداریم؟ چقدر سیزده‌ساله‌های استان با این‌ها آشنا هستند و روش زندگی خود را با شهدا تطبیق کرده‌اند؟

روز عید به خانواده شهدا سر بزنید

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه من به دیدار خانواده‌های دو شهید به بالای استان رفته‌ام، می‌روم سر می‌زنم به همراه دوستان، گفت: خاطرات این‌ها زنده کننده دل و روح انسان است. خاطرات پدرها و مادرهای شهدا، خاطرات همسران شهدا. یک سنت خوبی بود هرسال اول عید افراد می‌رفتند به دیدار خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران؛ اما یک مدتی است این کار کمرنگ و شل شده است.

وی در ادامه افزود: تقاضای بنده این است که این را احیا و زنده کنید. از همین امسال روز عید بروید به خانواده شهدا سر بزنید. تکریم کنید. تعداد زیادی از این‌ها پیر و فرتوت شده‌اند و در حال ترک این دنیا هستند و از کنار ما می‌روند و افسوسش می‌ماند. تا هستند استضائه کنید و نور بگیرید و نور بگیریم و بهره‌برداری کنیم.

خانواده شهدا از بعضی ناهنجاری‌های اجتماعی ناراحت هستند/ سختی معیشت و تورم را تحمل می‌کنیم اما بی‌بندوباری و ولنگاری را نه

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه خاطرات پدر و مادرها و همسرانشان اطرافیانشان را وقتی می‌شنویم همه بالاتفاق از بعضی ناهنجاری‌های اجتماعی ناراحت هستند، گفت: خیلی‌ها می‌گویند سختی معیشت و تورم و امثال‌ذلک را تحمل می‌کنیم اما بی‌بندوباری و ولنگاری را نه.

باید با حرام بین و آشکار هر قسمی که باشد مقابله کرد / دستگاه قضائی و انتظامی اگر اقدام نداشته باشند کوتاهی کرده‌اند و از مصادیق ترک فعل است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امروز درملأعام عده‌ای حرمت‌شکنی می‌کنند که این زیبنده نظام اسلامی نیست، تأکید کرد: باید با حرام بین و آشکار هر قسمی که باشد مقابله کرد. یک‌وقت کسی در داخل منزلش خطایی می‌کند او به ما ربطی ندارد‌. یک‌وقت در خیابان و انظار عمومی است. این دومی موردقبول نیست باید جلوگیری کرد. دستگاه قضائی و دستگاه انتظامی اگر اقدام نداشته باشند کوتاهی کرده‌اند و به نظر از مصادیق ترک فعل است.

حکومت اسلامی موظّف است در مقابل حرام بایستد

وی بابیان اینکه من عبارت حضرت آقا را می‌خوانم و درخواست دارم عزیزان اهمیت بیشتری بدهند، گفت: آقا فرمودند: «آن کاری که در ملأ انجام می‌گیرد، در خیابان انجام می‌گیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرکار آمده است تکلیف ایجاد می‌کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد. حالا یک نفر یک غلطی برای خودش می‌کند، [به] کنار، آن بین خودش و خدا است؛ امّا آنچه در مقابل چشم مردم است، در محیط جامعه است، حکومت اسلامی مثل حکومت امیرالمؤمنین، مثل حکومت پیغمبر وظیفه دارد در مقابل آن بایستد. این منطقی که می‌گوید: آقا شما اجازه بدهید مردم خودشان انتخاب بکنند. خب در مورد شراب‌فروشی هم هست؛ شراب را هم آزاد کنیم در کشور، هرکسی خودش دلش می‌خواهد بخورد، هر کس نمی‌خواهد نخورد! این حرف شد؟ در مورد همه‌ی گناهان بزرگ اجتماعی، این حرف وجود دارد؛ این حرف شد؟ شارع مقدس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده است که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود؛ حکومت اسلامی موظّف است در مقابل حرام بایستد، در مقابل گناه بایستد.»

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: بعد یک‌دفعه می‌بینیم یک آقایی در اداره خودش قصه‌ای را درست می‌کند. در یک سالنی مراسمی می‌گیرند که این حرام بین است. در کوچه و خیابان کارهایی می‌کنند که حرام بین است و دستگاه متولی هم از کنار او به‌راحتی عبور می‌کند. این‌ها قابل‌قبول نیست. قابل‌پذیرش نیست. مردم هم جوری شده که نمی‌توانند اعتراض کنند. این را ما از دستگاه‌ها انتظار داریم.

باید در مقابل حرام به تمامه ایستاد / اصناف اجازه ندارند لباس‌هایی که ازنظر شرعی منع دارد در اختیار دیگران قرار دهند / دستگاه‌هایی که ارتزاق از نظام اسلامی می‌کنند اول آن‌ها باید رعایت عفاف و حجاب را کنند

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: این را من مکرر عرض کردم که دستگاه‌هایی که ارتزاق از نظام اسلامی می‌کنند اول آن‌ها باید رعایت عفاف و حجاب را بکنند و بعد در خارج از ادارات، اصناف باید رعایت کنند. این مصوبه شورای فرهنگ عمومی است که اجازه ندارند اصناف لباس‌ها و پوشش‌هایی را که ازنظر شرعی منع دارد در اختیار دیگران قرار بدهند و مغازه‌دارها بفروشند. این‌ها باید رعایت شود. بعد دست‌هایمان را گرفته‌ایم بالا و دشمن هم دارد با سرعت هر جور دلش می‌خواهد کارش را انجام می‌دهد. این درست نیست. این دستور رهبری است. باید در مقابل حرام به تمامه بایستند. یک‌بخشی مربوط به دستگاه‌هاست و فرمودند: «این‌که ما بیاییم قوانین را همین‌طور دائم دور بزنیم برای اینکه یک‌جوری میل غلط انحرافی فرهنگ غربی را در کشورمان ایجاد کنیم، خطای بزرگی است؛ یک عدّه‌ای این خطا را می‌کنند».

وی با تأکید بر اینکه هجمه سنگین است، گفت: یک‌بخشی مربوط به دستگاه‌هاست. بقیه‌اش هم مربوط به امربه‌معروف و نهی از منکر و خود مردم است. خود مردم انتظار دارند که دستگاه‌ها وارد شوند. نه، اقل اقلش تذکر زبانی است.

جهاد تبیین، خُنثی‌کننده هجمه دشمن بر روی افکار عمومی است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان، گفت: رهبری در این دیدار قوت زیرساخت‌های جبهه حق، سنگین‌ترین جنگ نرم تاریخ، تأثیرگذاری بر خواص جامعه، از بین بردن اعتماد مردم، مزدور پروری، حرام‌خوار سازی، تهدید و تطمیع و راه نجات را هم برای بار چندم جهاد تبیین دانستند و البته باید ابزارها را به‌روز کرد و شیوه‌های تولید محتوا را باید تغییر داد. مطالب دینی باید جذاب و شیرین عرضه شود؛ و کوتاهی در جهاد تبیین را موجب سوءاستفاده دنیاطلبان دانستند حتی از ابزار دین برای هوسرانی و شهوت‌رانی خود استفاده می‌کنند؛ و تأکید فرمودند هزینه سنگین نتراشید.

منافع مردم در مذاکرات به جد موردنظر باشد / مردم به غرب بی‌اعتمادند

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به مسئله برجام و رفع تحریم‌ها، اظهار داشت: مردم چون عزیزان مذاکره‌کننده را منتخب رئیس‌جمهور می‌دانند به آنان اعتماد دارند و تأکید می‌کنند منافع مردم به جد موردنظر باشد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند از خطوط قرمز به هر دلیلی عبور نشود. حضور منطقه‌ای و عمق راهبردی ما و پیشرفت‌های هسته‌ای و قدرت دفاعی را که نمی‌شود معامله کرد. مردم به غرب بی‌اعتمادند. باید تضمین بدهند و تعهداتشان راستی آزمائی شود؛ و کشورهای ۴+۱ هم نباید به خطوط قرمز ایران نزدیک شوند و همه شروط و اصول موردنظر را رعایت کنند تا کار تمام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.