×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای ۱۵ پروژه احداث و بهسازی راه‌های روستایی در البرز
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، عادل منصورکیائی، اظهار کرد: از مجموع یک هزار و ۷۸ کیلومتر راه‌های فرعی و روستایی استان، ۱۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی راه‌های روستایی است.
وی با اشاره به اینکه از ۹۴۰ کیلومتر راه‌های روستایی البرز، تاکنون ۷۹۰ کیلومتر آسفالت شده است، افزود: بخش اعظمی از راه‌های روستایی استان در وضعیت مطلوب قرار دارند و از نعمت آسفالت برخوردار هستند.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه فعالیت در حوزه راه‌های روستایی و فرعی به دو بخش پروژه‌های احداثی و بهسازی تقسیم می‌شود، گفت: با اجرای پروژه‌های احداثی راه‌های شوسه آسفالت و درپروژه‌های بهسازی؛ عملیات روکش، لکه‌گیری و نگه‌داری راه‌های آسفالته اجرایی می‌شود.
منصورکیائی، تصریح کرد: این اداره‌کل برای سال جاری انجام چهار پروژه احداثی را در دستور کار قرار داده است که بیشتر آن در طالقان اجرا می‌شود چون این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌های استان راه‌های شوسه بیشتری دارد.
معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: اجرای ۱۱ پروژه بهسازی نیز در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است که در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارند.
وی در ادامه درباره دلایل طولانی‌شدن روند اجرای پروژه‌های مذکور، توضیح داد: مراحل تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه استان از قبیل مبادله موافقت‌نامه و ابلاغ مصوبه مربوط به اعتبارات حوزه راه‌های روستایی زمانبر است.
این مسئول اضافه کرد: از طرفی براساس ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه استان، این اداره‌کل موظف است برای اجرای برخی از پروژه‌ها الزاماتی چون داشتن مجوز محیط زیستی، مستندات مربوط به مشاور پدافند غیرعامل و توجیهات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را لحاظ کند که طی این مراحل باعث می‌شود انجام پروژه‌ها به تاخیر بیفتد.
منصورکیائی گفت: اعتبارات مصوب برای اجرای پروژه‌های بهسازی و احداثی حوزه راه‌های روستایی و فرعی استان حدود ۶۱ میلیارد تومان است که البته معمولا در نهایت بین ۴۰ تا ۵۰ درصد مبلغ به این اداره‌کل تخصیص داده می‌شود.
وی در پایان بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است که تا پایان سال جاری روند برگزاری مناقصه و تنظیم قرارداد با پیمانکاران انجام شود تا با آغاز فصل بهار و مساعدشدن شرایط آب و هوایی عملیات اجرایی این پروژه‌ها آغاز شود و حداکثر تا تیرماه به پایان برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.