×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای طرح مقابله با سارقان و مالخرها در استان البرز/ بازداشت اعضای ۲۴ باند در ۴۸ ساعت گذشته
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، جواد یاوری افزود: طرح نخست به موضوع مقابله با مالخرها اختصاص داشت و در طرح دوم که ظرف دو روز گذشته آغاز شده و ادامه خواهد داشت مقابله با باندهای سرقت در دستور کار قرار گرفته است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به بازداشت ۸۱ نفر در ۴۸ ساعت گذشته تشریح کرد: ۷۵ نفر از بازداشتی‌ها سارق و ۵ نفر دیگر مالخر هستند که در قالب ۲۴ باند فعالیت می‌کردند؛ اتهام بازداشت شدگان در حوزه سرقت منزل، مغازه و اماکن، لوازم داخل خودرو و موتور خودرو است و یکی از بازداشت شدگان نیز اتهام سرقت خودرو و قتل مالک آن را دارد.

کاهش میزان وقوع سرقت در ۲۴ ساعت گذشته

وی درباره دستاورهای مهم اجرای این طرح با اشاره به کاهش محسوس آمار سرقت در استان البرز در ۲۴ ساعت گذشته گفت: با ادامه این طرح که یکی از برنامه‌های جدی و مشترک دادگستری استان و نیروی انتظامی در قالب مصوبات قرارگاه است استان البرز به محیطی ناامن برای سارقان تبدیل خواهد شد.
یاوری با اشاره به کشف مقادیر زیادی از لوازم منزل و خودروی سرقتی از محل سکونت افراد بازداشتی در خصوص زمینه فعالیت برخی از باندها بیان کرد: اعضای یکی از باندها علاوه بر سرقت به عنف، اقدام به سرقت از اتباع خارجی در مسیر فرودگاه می‌کردند که با اجرای این طرح، اعضا شناسایی و بازداشت شدند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از باندها اقدام به جعل عناوین کرده و با ساخت مهرهای جعلی ارگان‌های دولتی و حاکمیتی و آموزشی در جعل اسناد دست داشته است.

بازداشت اعضای باند سرقت ۱۷۰ دستگاه پخش خودرو

سرپرست «معاونت پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز» با اشاره به اینکه سرقت لوازم خودرو یکی از بزرگترین فروانی‌ها در پرونده‌های سرقت در استان را دارد به مقابله جدی با مالخرها در قالب مصوبات قرارگاه اشاره کرد و متذکر شد: یکی از باندهای بازداشتی اقدام به سرقت بیش از ۱۷۰ دستگاه پخش خودرو کرده بود که اعضای این باند نیز شناسایی و بازداشت شدند.
وی با تقدیر از اهتمام جدی دادستانی مرکز استان در مقابله جدی و اعمال شدیدترین مجازات‌ها برای سارقان حرفه‌ای بیان کرد: به منظور تسریع در رسیدگی‌های قضایی و تمرکز بر پرونده‌های موضوع سرقت، شعب ویژه در دادسرای کرج بدین منظور اختصاص یافته و در بسیاری از موارد، قضات با حضور در پلیس آگاهی نسبت به رسیدگی و صدور دستور قضایی برای متهمان اقدام می‌کنند.

کشف بیش از ۱۰۶ میلیارد اموال مسروقه

وی با بیان اینکه جمع اموال مکشوفه از متهمان توسط نیروی انتظامی بیش از ۱۰۶ میلیارد ریال است متذکر شد: عزم جدی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان در «قرارگاه پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز» بر اجرای ضربتی طرح و برخورد با سارقان و سایر محورهای فعالیت قرارگاه مقابله با جرایم خاص است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.