×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز تزریق واکسن آنفلوآنزا در البرز
تارا نیوز

یه گزارش تارا نیوز، دکتر شهاب مستوفی روز یکشنبه ششم مهرماه گفت: اولین محموله واکسن آنفلوآنزا صبح امروز تحویل معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز  گردید و با توجه به اهمیت دریافت واکسن توسط افراد واجد شرایط به خصوص کادر بهداشت و درمان که در صف مقدم مبارزه با بیماری کرونا ویروس هستند تزریق واکسن از همین امروز برای همکاران مراکز بهداشتی و بیمارستان ها و فوریت های پزشکی در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

 مستوفی ادامه داد:  تیم های سیار برای انجام واکسیناسیون در اماکن تجمعی مانند آسایشگاه ها و دیگر اماکن نگهداری سالمندان ، معلولین و کودکان اعزام می شوند  که گزارش آن  متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی عنوان کرد:  واکسن آنفلوانزا به تدریج در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت توزیع شده و بر اساس برنامه مدون برای گروه‌های حساس مانند زنان باردار، جانبازان بالای ۵۰ درصد (با ارائه کارت شناسایی ) طبق شیوه نامه های ابلاغی وزارت بهداشت تلقیح خواهد شد و سه شاخص سرعت، دقت و نظارت سرلوحه کار مدیران و کارشناسان خواهد بود و ثبت مشخصات کلیه افرادی که تزریق واکسن برای ایشان انجام گرفته در سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) الزامی و ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت استان البرز تاکید کرد:  سایر بیماران مانند افراد دارای تالاسمی، پیوند اعضاء، دیالیز و افرادی که تحت شیمی درمانی قرار دارند در همان محل درمان واکسینه می‌شوند و نیازی به مراجعه به مراکز بهداشتی ندارند.

وی عنوان کرد : همچین سهمیه زندان های موجود در استان نیز به سازمان زندان ها تحویل می شود.

وی خاطر نشان کرد: واکسن آنفلو لانزا برای سایر شهروندان از طریق داروخانه‌های خصوصی توزیع خواهد شد که توسط مسئولین امر در این خصوص اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.