×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، جلسه ستاد دیه استان البرز با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب کرج و اعضای حقوقی و حقیقی این ستاد در دادگستری کل استان برگزار شد.
حسین فاضلی هریکندی در این نشست با تاکید بر اینکه قوه قضائیه همیشه توجه خاصی به مقوله زندانیان و خانواده های آنها داشته است،گفت: با توجه به تراکم بالای زندان های کشور و آثاری که زندان در اشخاص و خانواده ها دارد پیگیری سیاست‌هایی که موجب کاهش معرفی به زندان و فراهم نمودن موجبات آزادی زندانیانی که امکان آزادی آنها وجود دارد مورد تاکید رئیس قوه قضائیه است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات و تقاضای زندانیان وظیفه قانونی و از تکالیف قضات و مدیران است، متذکر شد: در بسیاری از موارد می‌توان با استفاده از ظرفیت نهادهای ارفاقی و احکام جایگزین، تا حد امکان از مجازات حبس استفاده نکرد و در عین حال هدف و فلسفه مجازات‌ها هم از طریق اعمال مجازاتهای دیگر محقق گردد.

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان البرز به برنامه ویژه دادگستری کل استان به منظور بازدیدهای منظم و اثربخش از ندامتگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: امسال با برنامه‌ریزی انجام شده هر ماه دو دیدار از ندامتگاه‌های استان با حضور روسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و قضات حوزه های قضایی استان در حال انجام بوده و مشکلات و درخواست‌های زندانیان هر حوزه قضایی به صورت مستقیم و بدون واسطه به صورت خاص از سوی قضات و مدیران مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ در هر دیدار نیز با مواردی مواجه می شویم که ما را برای ادامه دیدارها و حل مشکلات زندانیان مصمم‌تر کرده است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه ستاد دیه در فراهم کردن زمینه بازگشت زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش خانواده و جامعه تصریح کرد: در هشت ماه گذشته با تلاش ستاد دیه استان البرز ۴۰۲ نفر از زندانیان محکوم مالی و جرایم غیرعمد آزاد شدند که میزان آزادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

فاضلی هریکندی ضمن تشکر از مردم و خیرین استان جهت کمک برای آزادی زندانیان، ادامه داد: برای آزادی ۴۰۲ زندانی در سال ۱۴۰۰ که مجموعا ۲۵۲ میلیارد تومان بدهی داشته‌اند ستاد دیه استان حدود ۱۲ میلیارد تومان پرداخت کرده و بخشی هم با گذشت شکات تامین شده است و همچنین با صدور احکام تقسیط از سوی دادگاهها هم زمینه آزادی این تعداد از زندانیان فراهم شده است.

وی با اشاره به آزادی ۱۲ نفر در روز جاری با اقدامات ستاد دیه استان یادآور شد: این افراد نیز بدهی حدود سه میلیارد و هشتصد میلیون تومانی داشتند که ۵۱۲ میلیون تومان توسط ستاد دیه تامین و مابقی با صدور احکام تقسیط و شروع به پرداخت اقساط از زندان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان البرز به رشد ۱۰۰ درصدی صدور احکام اعسار و تقسیط محکومیت های مالی در استان اشاره و تصریح کرد: کمک‌های ستاد دیه و تسهیل در فرایند پذیرش دادخواست اعسار و صدور حکم به تقسیط محکومیت‌های مالی اختصاص به محکومان مالی و غیرعمدی بوده و قطعا شامل محکومین جرایم عمدی از قبیل سرقت و کلاهبرداری نخواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});