×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، داوود نجفیان درباره تاثیر بارش‌های اخیر در وضعیت ذخایر سدهای استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه بارش‌های اخیر به شکل برف بوده و هنوز به صورت روان آب درنیامده، هنوز تاثیری در افزایش ظرفیت ذخایر سدهای البرز نداشته است.

وی با بیان اینکه میزان بارش در دی ماه امسال تفاوت چندانی با مدت مشابه سال گذشته نداشت، توضیح داد: تنها تفاوت این بود که بارش‌های امسال به شکل برف بود.

وی با اشاره به وضعیت ذخایر سدهای البرز توضیح داد: همچنان در مقایسه با سال گذشته ذخایر سد کرج ۵۰ درصد و سد طالقان نیز ۳۰ درصد کمتر است.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به پیش بین‌های صورت گرفته، در بهمن ماه شاهد بارش‌های مناسبی هستیم که امیدواریم از این طریق بخشی از ذخیره کاهش یافته سدها  جبران شود.

نجفیان در ادامه با اشاره به اینکه طرح آزادسازی تصرفات و تخریب ساخت و سازهایی که در بستر رودخانه کرج انجام شده از چند روز گذشته به طور جدی و با تخریب بنای متعلق به دستگاه قضا آغاز شده، افزود:۹۰ درصد این بناها بین چهار تا پنج دهه قبل در بستر رودخانه کرج ایجاد شده‌اند.

وی تاکید کرد: بنا شده، فردا، (ششم بهمن ماه)، بخشی از تصرفات مربوط به وزارت نیرو به عنوان دومین دستگاه دولتی پیشگام تخریب شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: در مجموع ۴۲۳ فقره بنا در حریم رودخانه کرج وجود دارد که ۱۱ مورد از آنها مربوط به دستگاه‌های دولتی و مابقی متعلق به بخش خصوصی است.

وی توضیح داد: تصرفاتی که تخریب می‌شوند حدودا از ایستگاه بیلقان آغاز و تا سد کرج ادامه دارند.

وی ادامه داد: تخریب تصرفات بخش دولتی تا پایان سال انجام می‌شود و به بخش خصوصی هم اخطارهای لازم داده شده و قرار است تخریب آنها هم از سال جدید آغاز شود.

وی گفت: با این کار امکان استفاده عموم مردم از زیبایی‌های رودخانه کرج بیش از پیش فراهم می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});