×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چالشی با نام دو مدیریتی در شهر مواجه بودیم/ساخت و ساز غیر مجاز نداریم
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، محسن آسوبار شهردار  جدید هشتگرد عصر شنبه  نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه استان البرز برگزار شد در خصوص عملکرد مدیریت شهری، شهر جدید هشتگرد گفت: رنگ آمیزی جداول، معابر ، نصب المان شهری، رنگ آمیزی ایستگاه‌های اتوبوس و در حال انجام است که انجام‌این امور جزو وظایف ذاتی شهرداری هاست.

وی افزود: انجام نورپردازی شهری در ورودی شهر نیز بخشی از آن‌ها انجام شده به طور مثال انجام نورپردازی در پارک گلستان و … بخشی دیگر از برنامه ها هم تا عید در حال برنامه ریزی و اجرا است.

شهردار شهر جدید هشتگرد با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار کارناوال های شهری در سطح شهر خواهیم داشت، گفت: با توجه به ایام‌شعبان و نوروز در نظر داریم کارناوال های شهری و عروسکی و جنگ های شادی درسطح شهر انجام شود و احتمالا اجرای آن با توجه به پروتکل ها و موج ششم ممکن است با تاخیر و یا به صورت محدود انجام پذیرد.

وی با اشاره به خدمت در شرکت عمران و ابتدای مدیریت خود در شهرداری  ادامه داد: از بدو فعالیتم به عنوان شهردار با چالشی با نام دو مدیریتی در شهر مواجه بودیم و وظایف و نقش ها در حوزه شهرداری و عمران باید مورد تفکیک قرار می گرفت و مشخص شود چه وظایفی را عمران و شهرداری بر عهده دارد چرا که ما نمیتوانیم فراقانونی عمل کنیم.

آسوبار در ادامه گفت:در آیین نامه ایجاد شهرهای جدید در ماده ۱۲ به صراحت ذکر شده که شرکت سازنده موظف است زیرساخت ها را آماد و تحویل شهر دهد اما گاها سوالی از سوی برخی منتقدان مطرح می شود که چرا شهرداری پروانه صادر می کند؟ که در پاسخ باید گفت از زمان استقرار شهرداری در شهرها صدور پروانه بر اساس قوانین بر عهده شهرداری است که صادر کند و ما نمی‌خواهیم از قانون عدول کنیم و بدون زیرساخت فازهای ۴ و ۷ را تحویل بگیرم چرا که تحویل آن بدون‌ زیرساخت خیانت به مردم است.

***ایجاد نمایشگاه بزرگ گل و گیاه

وی  در بخشی دیگر از سخنانش گفت:ایجاد سرویس های بهداشتی و نمازخانه در ابتدای شهر نیز از سوی برخی منتقدان مطرح بود که این موضوع حاکمیتی و دستور استاندار است و دستوری است که به تمام‌شهرداران ابلاغ شده و هم اکنون این طرح هنوز تکمیل نشده است.

شهردار شهر جدید هشتگرد در زمینه ایده های ذهنی مدیریت دوره ششم گفت: موضوع نام شهر، بیمارستان و آرامستان از مطالبات به حق مردم است و ایده ذهنی و دغدغه شخص بنده علاوه بر موارد فوق موضوع گردشگری است چرا که اگر گردشگری شهر را رونق دهیم بسیاری از مشکلات شهرمان حل خواهد شد.

آسوباربا بیان اینکه ساخت و اجرای المان های شهری نیز مورد تائید ما است،اضافه کرد: در کنار پارک گلستان مجموعه بوم گردی و سوییتهای اقامتی ایجاد خواهد شد که مجوزهای لازم را از میراث گزفته و با بخش،خصوصی درراین زمینه مشارکت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ایجاد نمایشگاه بزرگ‌گل و گیاه و اختصاص مکانی برای فروش محصولات شرکت های معتبر و مشارکت با بخش خصوصی و ایجاد دو لاین تجاری و در اختیار گذاشتن آن به شرکت های با نام تجاری مطمئن که محصولات خود را به مردم‌ ارائه دهند از دیگر مواردی بود که شهردار شهر جدید هشتگرد ببه آنها اشاره کرد.

***موضوع سالم‌ سازی شهرداری اولویت بنده است

در بخشی دیگر از این نشست دکتر آسوبار با اشاره به طرح سوال از سوی برخی از منتقدان در زمینه عدم توانایی شهردار در بخش درآمدزایی مطرح کرد: چندی پیش از سوی برخی منتقدان عدم توانایی بنده در درآمد زایی مطرح شد که در این زمینه با توجه به این مهم که در ابتدای مهرماه شهرداری را تحویل گرفتم و در شش ماه اول سال درآمد شهرداری ۲۴ میلیارد بوده باید اعلام کنم که این‌ مهم در ۶ ماهه دوم ۲ برابر شده است.

آسوبار در ادامه با بیان این که در دوره مدیریت ششم هیچ تغییر کاربری اتفاق نیفتاده و زمین‌هایی که در جوار پارک گلستان صادر شده مربوط به دوره گذشته است بیان کرد: برخی این موارد را منتصب به بنده و دوره ششم‌ می‌کنند که بی انصافی است.

وی به احداث دریاچه مصنوعی در سال آینده اشاره کرد و گفت: برای احداث آب‌های سطحی و مجموعه گردشگری در ضلع جنوبی بلوار ورزش این مجموعه را خواهیم داشت همچنین احداث ساختمان جدید برای شهرداری و شورا از دیگر برنامه ها و پروژه هایی رود که شهرداررشهر جدید از انجام آن در آینده نزدیک خبر داد.

آسوبار اضافه کرد: در سال آینده زمین تنیس و مینی گلف را در شهر جدید هشتگرد به بهره برداری خواهیم رساند.

*** در زمینه محل دپوی زباله و نخاله مشکل داریم

هوشمندسازی شهر و نصب دوربین های پلاک خوان، توسعه ورزش همگانی،و … از دیگر دغدغه هایی بود که دکتر آسوبار انجام و اجرای آن را یکی از دغدغه های مدیریت شهری برشمرد.

وی در زمینه دپوی زباله  و جمع آوری نخاله ها گفت:مدیریت دوره شسم‌قصد نادیده گرفتن زحمات شهرداران گذشته و شرکت عمران را ندارد اما متاسفانه شرکت عمران باید قانونا محل دپوی زباله و نخاله را به ما تحویل دهد و بی تدبیری در دوره های گذشته اتفاق افتاده و مطرح کرده که این زمین ها را مشاور در طرح اش لحاظ نکرده است.

شهردار شهر جدید هشتگرد در خصوص بحث افتتاح پروژه های نیمه کاره اظهار کرد:از گذشته سالن ورزشی فاز ۵ از سال ۹۵ رها شده بود که در دوره ششم ظرف سه ماه سالن ورزشی تکمیل گردید و خوشبختانه با حضور استاندار به بهره برداری رسید و هم اکنون سه پارک محله ای نیز آماده افتتاح است و دوشنبه با توجه به اعیاد افتتاح یک پارک محله ای در فاز یک و دو و همچنین جاده تندرستی در فاز ۲ به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان به خبرنگار تارا نیوز در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز در شهر هشتگرد گفت: شهر جدید هشتگرد با توجه به اینکه دارای طرح جامعی است و طرح تفصیلی آن قرار است مصوب شود از نظر ساخت و ساز با کاربری خاصی مشخص هستند که ما مشکل خاصی در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده شهری نداریم.

وی ادامه داد:در بحث حریم و روستاهای اطراف و اینکه منطقه ییلاقی است و دارای باغات فراوان است دچار این معضل ساخت و ساز ویلا هستیم ولی تلاش مدیریت شهری این است که برخورد جدی شود و به این فکر نبودیم که درآمدی هم از این نظر برای شهرداری داشته باشیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.