×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، علی غیاثی صبح امروز در نشست خبری، که به مناسبت روز خبرنگار  و دوازدهمین سالروز تاسیس بانک توسعه تعاون را به فعالان بخش توسعه تعاون، برگزار شد، اظهار داشت: بانک توسعه تعاون کاملا دولتی است که با هدف ارتقاء و توسعه بخش تعاون تاسیس شده و افزایش سهم تعاونی ها از ۵ درصد فعلی به ۲۵درصد اقتصاد ملی رسیده خواهد رسید.

وی در ادامه گفت:  تمامی تعاونی ها، اتحادیه ها، اعضا تعاونی را تشکیل می دهند لذا  اکثر مردم عضو یک تعاونی فعال همچون سهام عدالت، مسکن مهر، تعاونی های تولیدی و مصرفی هستند که همگی شامل این بخش می شوند.

غیاثی به عملکرد فعالیت و خدمات بانک توسعه تعاون،اشاره کرد و گفت: از سال ۹۸ تا کنون بالغ بر ۲هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده که از این مبالغ ۵۰۷ فقره به مبلغ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان به شرکتها و اشخاص حقوقی پرداخت شد و به اشخاص حقیقی حدود ۷ هزار ۷۰۰ عضو حقیقی به میزان ۵۶۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی  با بیان اینکه  در بخش صنعت و معدن به ۳ هزار و ۱۸۸ طرح شامل اشخاص حقیقی و حقوقی، تسهیلات داده شده، گفت: در بخش کشاورزی با ۱۹۶ فقره تسهیلات جمعا به مبلغ ۹۰ میلیارد تومان، در بخش صنعت و معدن به میزان هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، در بخش خدمات و  بازرگانی با ۴هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان، در بخش مسکن با ۳۱۳ فقره تسهیلات به میزان ۳۲۵ میلیارد تومان و در سایر بخش ها با ۹ فقره به میزان ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر بانک توسعه تعاون در استان البرز در ارتباط  با پرداخت تسهیلات در استان گفت: معرفی شدگان سازمان بهزیستی به میزان ۱۰۷ فقره تسهیلات جمعا ۴میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، معرفی شدگان کمیته امداد به تعداد ۱۳۷ فقره جمعا ۶ میلیارد تومان و معرفی شدگان بنیاد شهید نیز ۵۶ فقره تسهیلات به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

پرداخت ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات برای ازدواج

غیاثی به پرداخت تسهیلات به جوانان در خصوص ازدواج گفت: طی ۲ سال اخیر، تعداد ۴۸۴ فقره به میزان ۲۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیر بانک توسعه تعاون در استان البرز با اشاره به اینکه  ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و تحریم و فشار اقتصادی شرایط مالی کشور سخت و دشوار بود،  ادامه داد: در بخش مشاغل خانگی تعداد ۲۸۲ فقره تسهیلات به میزان ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در بخش نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین به تعداد ۷۱۷ فقره تسهیلات به میزان ۳۰۵ میلیارد تومان پرداخت شد.

غیاثی  در ادامه گفت:  در زمان شیوع کرونا بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارایه شده که در این میان در بحث اشتغال پایدار روستایی و عشایری تعداد ۱۳۲ فقره طرح به میزان ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

مدیر بانک توسعه تعاون در استان البرز  در پایان گفت: برای ایجاد و توسعه ۱۴ طرح طبق تبصره ۱۸، جمعا به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات و در سایر موارد هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان ارقام پرداخت بانک توسعه تعاون است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.