×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پاسخگوی عملکرد خود خواهم بود
تارا نیوز

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، مجتبی عبداللهی در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه استان که روز یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، پس از شنیدن نظرات، پیشنهادات و نقدهای فعالان رسانه ای استان، با اشاره به اینکه اکنون پس از گذشت ۴۳ روز طی دیدارها و گفتگوی مستمر با طیف های مختلف مردم البرز، اشرافیت بیشتری به مسائل استان پیدا کرده ام، افزود: اصحاب رسانه پل ارتباطی مستحکمی بین مردم و کارگزاران نظام هستند.

وی ادامه داد: خبرنگاران نیز مانند معلمان در جامعه دارای جایگاه و پایگاه اجتماعی ویژه و شاخصی هستند و بین مردم محبوبیت خاصی دارند.

*** خبرنگاران، افرادی خوش قلب و پاک طینت هستند 

عبداللهی گفت: خبرنگاران، افرادی خوش قلب، دلسوز و پاک طینت هستند که در جهت منافع عمومی و همچنین تنویر افکار عمومی از کارآمدی نظام و اطلاع رسانی در خصوص وقایع جاری تلاش می کنند.

وی افزود: بر این باور هستم که هر کدام از فعالان عرصه رسانه با توجه به اشرافی که در موضوعات مختلف پیدا کرده اند ذهنی مملو از ایده ها و طرح های راهگشا دارند که پذیرای این نظرات هستیم.

استاندار البرز گفت: به سهم خودم از تمامی تلاش ها و دلسوزی های شما از گذشته تاکنون، قدردانی می کنم و این اطمینان را می دهم که در مسیر خطیر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در کنار شما باشم.

وی افزود: از گذشته تاکنون با مسائل و موضوعات استان البرز مسلط بوده ام و به مسائل استان بیگانه نیستم ولی در این مدت با توجه به تعدد بازدیدها از نقاط مختلف استان و برگزاری جلسات تخصصی در ابعاد مختلف استان اشراف بیشتری پیدا کرده ام.

*** برنامه ریزی براساس خردجمعی معتقدم

عبداللهی گفت: در جلسه هیات دولت با برنامه حاضر شدم و اکنون نیز برنامه محور امور را دنبال می کنم ولی به خردجمعی و اتخاذ تصمیم بر اساس نظرات نخبگان و صاحب نظران و براساس ظرفیت های استان نیز معتقد هستم.

وی با بیان اینکه نشست های فصلی با رسانه ها خواهم داشت، افزود: برای تحقق اهداف و برنامه ها به زمانی منطقی نیاز دارم تا عملکردم را در معرض قضاوت مردم و رسانه ها بعنوان نمایندگان افکار عمومی قرار دهم.

استاندار البرز گفت: باید واقعیت های کشور را بپذیریم چراکه جمهوری اسلامی ۴۲ است که در تحریم بسر می برد و خود را تنها با استفاده از توان داخلی اداره می کند، بطوری که بیشترین درآمد کشور صرف اداره آن می شود و در خصوص اعتبارات عمرانی بسیار محدود است.

وی افزود: البرز در گذشته یکی از شهرستان های تهران بوده و این زمانی که مستقل شد نیز زیرساخت های یک استان را نداشت و از سوی دیگر با رشد سریع جمعیت بویژه مهاجرت ها مواجه شد از این رو اکنون باید به جد درصدد ایجاد تناسب بین زیرساخت های استان با جمعیت باشیم.

***پاسخگوی عملکرد خود خواهم بود

عبداللهی گفت: نباید گذشتگان را در نبودشان قضاوت کنیم چراکه بر این باور هستم هر کس به سهم خود برای این استان تلاش کرده ولی معتقد هستم که باید پاسخگوی عملکرد خود باشم و این قول را می دهم تا در البرز خوب کار کنم و کار خوب کنم.

وی افزود: از رسانه ها بعنوان یار و بازوی توانمند مسئولان در استان انتظار دارم که در مسیر آبادانی و توسعه پایدار استان یاری گر باشند و با دیدگاه مثبت و مهر خود به امیدافزایی در جامعه و انتقال اخبار صحیح سرعت بخشند.

استاندار البرز گفت: اکنون که سران قوا در کشور به اتحاد و انسجام و یکدلی برای کسب رضایتمندی مردم رسیده اند ما نیز باید فرصت را برای خدمتگزاری مغتنم بدانیم و در این بستری که فراهم شده تحول و آبادانی را برای البرز فراهم کنیم.

وی افزود: اطمینان دارم که می توانم در البرز برنامه های بسیاری را محقق کنم و در راستای جبران کمبودها و ارتقا زیرساخت ها تحولات ملموسی را رقم بزنم.

***تنوع قومیت ها در استان فخر ما است

عبداللهی گفت: مقام معظم رهبری از ما بعنوان مسئولان، کار ویژه خواسته اند و این هدف نیاز به اقدامی و عملکرد و برنامه ای دارد که باید در دستور کار داشته باشیم.

وی افزود: اکنون مردم به امید و نشاط نیاز دارند از این رو رسانه ها می توانند با پرهیز از افکار منفی و پرداختن به ظرفیت های استان مردم را به کارآمدی نظام و کارگزاران نظام امیدوارتر کنند.

استاندار البرز گفت: تنوع قومیت ها در استان فخر ما است و باید از این ظرفیت در عرصه های مختلف بهره برداری کنیم.

***استفاده حداکثری از فرصت ها، تهدیدها را خنثی می کند

وی افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که تمامی فرصت های استان را مورد بهره برداری قرار دهیم چراکه استفاده حداکثری از ظرفیت ها می تواند تهدیدها را خنثی کند.

عبداللهی گفت: در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان وارد عمل شده ایم و با طیف های مختلف دیدار و گفتگو داشته ام از این رو قرارگاه ها و کارگروه های تخصصی را در این زمینه ها راه اندازی خواهم کرد و به صورت عملیاتی برای حل مشکلات و استفاده از ظرفیت ها وارد عمل می شویم.

***بسیاری از کمیسیون های مهم استان غیر فعال و عامل نارضایتی مردم بودند

وی افزود: بسیاری از کمیسیون های چند سال بود که فعالیت بسیار کمی داشتند و این امر موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده بود از این رو به صورت ویژه به آنها پرداخته ام.

استاندار البرز گفت: یکی از دغدغه های بزرگ استان برداشت آب از منابع زیرزمینی و ضرورت افزایش حق آبه استان از محل سدهای مستقر است از این رو درصدد هستیم ۵۵ میلیون مترمکعب حق آبه جدید را وارد مدار کرده و با ایجاد زیرساخت های لازم از آن بهره برداری کنیم.

وی افزود: اکنون ۸۰ درصد آب شرب استان از محل سفرهای زیرزمینی تامین می شود و تنها ۲۰ درصد از مخازن مستقر در استان است از این رو با بهره برداری از حق آبه جدید این برداشت زیرسطحی را به ۶۵ درصد خواهیم رساند.

***میزان برداشت آب های زیرسطحی البرز را کاهش می دهیم

عبداللهی گفت: درصدد هستیم با تلاش، پیگیری و رایزنی های جدی میزان برداشت های زیرسطحی را به ۵۰ درصد برسانیم تا سفره های زیرزمینی فرصت بیشتری برای سیراب شدن داشته باشند.

وی افزود: همچنین تلاش می کنیم که فاز اول پست ۴۰۰ کیلوولت البرز در آینده نزدیک آماده شود تا بتوانیم ۲۰۰ مگاوات برق را وارد مدار کرده و تابستان با نوسان برق مواجه نشویم.

استاندار البرز گفت: از سوی دیگر از واحدهای تولیدی و صنعتی و شهرک ها خواسته ایم که نسبت به راه اندازی نیروگاه ها chp و تصفیه خانه های محلی اقدام کنند

تا آب و برق خود را با صرفه اقتصادی بیشتر تامین کنند و در این راستا نیز با استقبال فعالان اقتصادی مواجه شدیم.

***برای حل مشکلات و دغدغه های صنفی خبرنگاران از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد

وی افزود: بدنیال جلب و جذب سرمایه گذاران برای آغاز پروژه های عمرانی در استان هستیم چراکه اکنون محدودیت های اعتباری کشور مانع تعریف پروژه های جدید می شود.

عبداللهی با بیان اینکه همبستگی، امنیت پایدار را برای جامعه همراه دارد، گفت: با وحدت، انسجام، همدلی و دوری از نفاق می توانیم خدمتگزار راستین مردم باشیم.

وی افزود: هیات های اندیشه ورز رسانه ای می توانند در جلسات مختلف استان در تصمیم گیری و تصمیم سازی دخیل باشند.

استاندار البرز در پایان گفت: برای مشکلات و دغدغه های صنفی خبرنگاران نیز با کمال میل و تمام توان در خدمت هستم و از برنامه های این حوزه استقبال می کنم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.