×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی و گردشگر‌ی البرز و قزوین در کرج افتتاح شد
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، فریدون محمد‌ی روز  چهارشنبه  در این مراسم اظهار کرد: همکار‌ی اتاق بازرگانی البرز، معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل و انجمن صنایع‌دستی قزوین نمایشگاه سه روزه‌ای با هدف معرفی ظرفیت‌ حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی در پارک ملی ایران کوچک کرج بر‌پا شد.
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز عنو‌ان کرد: در حاشیه مراسم افتتاحیه که با حضور جمعی از مسئولان استانی قزوین و البرز با رعایت پروتکل‌ها‌ی بهداشتی و اجرا‌ی موسیقی زنده محلی برگزار شد از غرفه‌ها‌ی صنایع‌دستی، غذا‌ها‌ی سنتی، آداب‌ و رسوم اقوام باز‌دید به عمل آمد.
او گفت: «غرفه‌ها‌ی عرضه سوغات و محصولات تولیدی با حضور حدود ۶۰ هنر‌مند در رشته‌ها‌ی سفال و سرامیک، زیور‌آلا‌ت، چرم، گلیم، معرق چوب، عروسک‌بافی، لباس اقوام و … فعال است.
او با اشاره به تنوع اقوام، هم‌جوا‌ری و ظرفیت‌ها‌ی‌ گردشگر‌ی البرز و قزوین تصریح کرد: «شناسایی و معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، ایجاد زیر‌ ساخت‌ها‌ی رفاهی و اقامتی زمینه لازم برا‌ی جذب و تبادل گردشگر و در نتیجه رونق صنعت توریسم را فراهم می‌کند.
محمد‌ی در ادامه افزود: افزایش تعاملا‌ت فرهنگی و تبادل تجار‌ب در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی از جمله اهداف این همکار‌ی‌ها‌ی دو جانبه محسوب می‌شود.
اولین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی و گردشگر‌ی البرز و قزوین پنجم لغایت هفتم آبان ماه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در پارک ملی ایران کوچک واقع در جهانشهر کرج بر‌پا بوده و باز‌دید برا‌ی عموم رایگان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.