×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نرخ جدید نان در البرز هنوز ابلاغ نشده است
تارا نیوز

بهروز حصاری در پاسخ به اینکه آیا متناسب با پایتخت نان در البرز هم گران می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه نان قوت غالب مردم و کالایی استراتژیک است،  گران شدن آن نیازمند تایید مراجع ذی صلاح است.

وی ادامه داد: در البرز آنالیزهایی در خصوص قیمت جدید نان صورت گرفته و در کارگروهی به ریاست معاون اقتصادی استاندار در حال بررسی است، ولی تا به امروز هیچ ابلاغی مبنی بر گران شدن آن صورت نگرفته است.

وی توضیح داد: ما هم قبول داریم که طی دو سال گذشته هزینه‌های سربار واحدهای نانوایی به میزان قابل توجهی افزایش داشته ولی قیمت نان ثابت مانده و تغییری نکرده است .

حصاری تاکید کرد: تا این لحظه نرخ جدیدی برای قیمت نان در البرز اعلام نشده و اگر واحدی نان را گران می‌فروشد تخلف محسوب می‌شود.

رئیس اتاق اصناف البرز در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها ۹ صنف در استان اجازه فعالیت دارند، گفت: تا فردا عصر تنها صنوف ضروری از جمله نانوایی‌ها، لبنیاتی فروشی‌ها، خواربار فروشی و سوپرمارکت‌ها اجازه فعالیت دارند و مابقی صنوف باید تعطیل باشند.

وی اضافه کرد: تا اطلاع ثانوی رستوران‌ها تنها اجازه فعالیت به صورت بیرون بر دارند و تالارهای پذیرایی هم که بسته هستند.

این مسئول اضافه کرد: طی دو سال گذشته واحدهای صنفی آسیب زیادی دیدند و متاسفانه دولت هم کوچکترین قدمی برای حمایت از آنها هم برنداشته است.

حصاری توضیح داد: اصناف در حال حاضر دچار سرخوردگی شده‌اند چون حمایتی از آنها در سخت‌ترین روزهای دو سال گذشته صورت نگرفته است.

وی افزود: به عنوان مثال طی چند روز گذشته بانک‌ها تعطیل شدند ولی از دوشنبه صبح که تعطیلات تمام شود، چک صنوف باید پاس شود در حالی که با تغییر رنگ بندی استان فروش اغلب آنها به شدت کاهش یافته است.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد: وقتی دولت هم در این شرایط حتی در گرفتن مالیات وضعیت صنوف را لحاظ نمی‌کند باید حق بدهیم که کسبه مثل موج‌های اول همکاری لازم را نداشته باشند.

وی گفت: حفظ سلامت جامعه دغدغه صنوف هم هست ولی نباید فراموش کنیم کاسبان هم باید بتوانند معیشت خانواده خود را تامین کنند و وقتی حمایتی از آنها صورت نمی‌گیرد شرایط فعلی پیش می آید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.