×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
میدان جمهوری کرج چهارراه می‌شود
تارا نیوز

پیمان بضاعتی پور با اشاره به اجرای عملیات هرس درختان سطح شهر اظهار کرد: در مجموع بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار اصله درخت در سطح شهر کرج وجود دارد که برنامه هرس آنها از سه سال گذشته در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ حدود ۵۰ هزار اصله، سال ۹۸ بیش از ۸۰ هزار اصله درخت و امسال نیز برنامه هرس ۱۲۶ هزار درخت را در دستور کار قرارداده‌ایم که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هرس درختان باعث شادابی و نشاط فضای سبز شهری در فصل بهار می‌شود، توضیح داد: با توجه به اینکه حدود ۳۰ درصد از درختان سطح شهر نیاز به هرس دارند، از شهروندان درخواست می‌شود صبور باشند چون ممکن است جمع آوری شاخ و برگ هرس شده درختان چند روزی زمان ببرد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه اجرای پروژه ایجاد زیرگذر شمال به جنوب در میدان جمهوری متوقف شده، تاکید کرد: بنا شده در این محدوده چهارراه ایجاد شود.

بضاعتی پور در پاسخ به اینکه برای اجرای زیرگذر بلوار ماهان قرار است چند درخت جابه جا شود، گفت: در مرحله اول قرار بود ۱۷۰ اصله درخت برای اجرای این پروژه به نهالستان بزرگ کرج انتقال داده شود ولی بعد از اصلاح هندسی پروژه در نهایت بنا شد ۹۰ اصله درخت که ۵۰ مورد از آنها چنار و ۴۰ اصله هم زیتون تلخ هستند جابه جا شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: پروژه زیرگذر بلوار ماهان دارای مصوبه شورای شهر است و مشکلی در اجرای آن وجود ندارد.

وی گفت: به هر حال وقتی در مسیر اجرای پروژه ای که منجر به توسعه شهرمی‌شود، درختانی وجود داشته باشند گاه چاره‌ای جز جابجایی آنها وجود ندارد به عنوان مثال در مسیر اجرای پروژه ادامه بزرگراه همت بیش از ۱۷۰۰ اصله درخت جابجا شده است.

این مسئول توضیح داد: عملیات جابه جایی درختانی که در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی قرار دارند با دقت زیاد انجام می‌شود و اکثر آنها در جای دیگری کاشته و به حیات خود ادامه می دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.