×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مواظب باشید بیت‌المال تیول عده‌ای نشود/ اگر خلافی را می‌بینید و نگویید شما هم شریک هستید
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و سوم مهرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با اشاره به هشتم ربیع‌الاول، سال گشت شهادت ابا محمدحسن بن علی العسکری علیهماالسلام و آغاز امامت آقاجانمان حضرت ولی‌عصر روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه، بیان داشت: کوتاه‌ترین دوره امامت مربوط به امام عسکری علیه‌السلام است، یعنی شش سال؛ و در همین فرصت شش‌ساله باید امام علیه‌السلام با طراحی دقیق و برنامه‌ریزی صحیح، عصر ظهورِ امامت را به عصرِ غیبت منتقل کند و دوره مهدویت را گفتمان سازی کند.

تبیین مراحل پنج‌گانه‌ تحقق برنامه

وی در ادامه به بیان راهبرد امام در این رابطه پرداخت و اظهار داشت: خیلی مختصر و کوتاه نکته‌ای را عرض می‌کنم که در مسائل دیگر هم به درد دوستان می‌خورد. اگر بخواهیم در جامعه، برنامه‌ای را، کوچک باشد یا بزرگ محقق کنیم، باید قدم‌به‌قدم مراحل پنج‌گانه‌ای را طی کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم؛ یعنی باید اول مساله را بشناسیم، بعد برای آن پاسخ مناسب پیدا کنیم، در مرحله بعد آن را گفتمان سازی کنیم، چهارم باید مطالبه گری کنیم و در آخر وارد میدان عمل شویم و اقدام کنیم.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه مهم‌ترین مرحله که بدون آن نمی‌توانیم کار مفید و صحیحی انجام دهیم، مساله شناسی است، خاطرنشان ساخت: اگر درست مساله را شناسایی کنیم، در انتها پیروزی با ما خواهد بود. بعضی وقت‌ها مطلب درست فهمیده نشده که امروز باید چه‌کار کنیم، هزینه شده، عِده و عُده خرج شده، آخرسر نتیجه مطلوب گرفته نشده است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به تعریف مساله پرداخت و گفت: در تعریف مساله گفته‌اند: توجه کامل داشتن به فاصله‌ی بین وضع موجود و وضع مطلوب. حتماً باید بدانیم اولاً چه چیزی خواسته و مطلوب ماست و الا نمی‌توانیم به سمت آن حرکت کنیم و ثانیاً حتماً باید بدانیم داشته‌ها و موقعیتی که در آن قرار داریم چیست.

وی افزود: بعدازاین که مساله روشن شد نوبت پاسخ دادن به آن می‌رسد که اصطلاحاً به آن تعیین راهبردها می‌گویند؛ که از واژه‌ای نظامی استفاده‌شده و بعداً در عرصه‌های سیاست و فرهنگ و اقتصاد هم بکار رفته است. راهبرد یا همان استراتژی یعنی تعیین اهداف و بیان برنامه‌هایی که ما را به آن اهداف می‌رساند. مثلاً ما در محله خود فلان هدف راداریم پس باید این برنامه‌ها را داشته باشیم تا به هدفمان برسیم. معمولاً در راهبرد، طرح‌های درازمدت برای رسیدن به هدف‌های بلندمدت مشخص و طراحی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان این مقدمه که امام عسکری علیه‌السلام که الگوی مدیریتی کامل برای جامعه است روش خودش را با توجه به جوّی که بر جامعه زمانش حاکم بود و بر اساس پاسخ به نیازها و مسائل جامعه پایه‌ریزی کرد، اذعان داشت: بامطالعه روش زندگی حضرت این راهبردها کاملاً قابل‌فهم است. مطالبی را که عرض می‌کنم شما با مسائل روز تطبیق دهید. یکی امکان دارد در اداره‌ای باشد، یکی منطقه‌ای زیر سلطه او هست، یا اتاق کوچکی که دو کارمند دارد، آن مراحل پنج‌گانه را در ذهنتان باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: حالا امام معصوم که الگوی جامعه است، با حاکم ستمگری سروکار دارد، می‌خواهد مسلمانان را حفظ کند و آینده را هم داشته باشد، کار امامت خودش را هم انجام دهد؛ روش زندگی امام را وقتی مطالعه می‌کنیم این راهبردها کاملاً قابل‌فهم می‌شود. مثلاً دستگاه حاکم از امام مراقبت شدید می‌کردند و تمام حالات و ارتباطات و رفت‌وآمد حضرت را زیر نظر داشتند و سعی می‌کردند پسر حضرت را که وعده الهی بود و بنیان ستم را نابود می‌کند، پیدا کنند یا از ولادت او جلوگیری کنند و در مرحله بعد تلاش می‌کردند شیعیان با امام ارتباط نداشته باشند و اگر مطلع می‌شدند با آن شخص برخورد می‌کردند. خوب اینجا امام با برنامه‌ریزی دقیق و باهدف عدم کشف فرزندش توسط دستگاه حاکمه، روابط خاص و حکیمانه‌ای با بکار گیری روش‌های ویژه هم کودک را حفظ کرد و هم با شیعیان جهان توسط شبکه وکلاء ارتباط گسترده برقرار کرد. این‌یک راهبرد بود.

لزوم اعتقاد به امامت حضرت حجت

وی بابیان اینکه راهبرد دیگر امام هدایت و دعوت مردم به سمت حق بود و این وظیفه را در هیچ حالی ترک نکرد، یادآور شد: موارد تاریخی فراوانی در اینجا ثبت‌شده است که فرصت بیان نیست. بعضی وقت‌ها امام برای اینکه کسی را به راه بیاورد افکارش را به او می‌گفت و راهبرد دیگر، حضرت بعد از معرفى امام عصر ارواحنا فداه به‌عنوان جانشینشان به وکیل خود در شهر قم احمد بن اسحاق، این راهبرد مهم را یادآور شدند که: در دوران غیبت، الف) از هلاکت رهایى نمی‌یابد جز کسی که خداوند او را در اعتقاد به امامت او (حضرت حجت) ثابت و استوار بدارد. ب) و براى دعا به‌تعجیل فرج آن حضرت موفق نموده باشد. «وَ اللهِ لَیَغِیبَنَّ غَیبَهً لاَ یَنجُو فِیهَا مِنَ الهَلَکَهِ إلاَّ مَن ثَبَتَهُ اللهُ عزَّوَجلَّ عَلَى القَولِ بِإمَامَتِهِ وَ وَفَّقَهُ لِدُّعَاءِ بِتَعجِیلِ فَرَجِهِ».

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با اشاره به روایتی تصریح کرد: مرحوم علامه مجلسى در بحار از امام حسن عسکرى علیه‌السلام نقل می‌کند که فرمود: امام سجاد علیه‌السلام فرمود: خدا به‌سوی موسى وحى فرستاد، مرا محبوب مخلوقاتم گردان و مخلوقاتم را هم محبوب من کن. موسى گفت: ای پروردگار، چگونه این کار را انجام دهم؟ فرمود: نعمت‌های ظاهرى و باطنى مرا به آن‌ها یادآورى کن تا مرا دوست بدارند. اى موسى به خاطر داشته باش، اگر بنده فرارى مرا به سویم برگردانى و یا بنده گمشده‌ام را به خانه من برسانى، براى تو از عبادت صدسال که روزهایش را روزه بدارى و شب‌هایش نماز به پاداری، بهتر است. موسى گفت: پروردگارا، بنده گریخته از تو کیست؟ فرمود: بندگان گنه‌کار. پرسید: گمشده‌ی از در خانه تو کیست؟ فرمود: نادانى که امام زمانش را نمی‌شناسد و یا اینکه پس از شناختش از او غائب است و از حضور ظاهرى و یا باطنى او بهره نمی‌برد (ولى تو وى را به امام زمانش نزدیک می‌کنی تا از او بهره‌مند گردد که اگر این کار را کردی از عبادت صدسال که شب‌هایش را قائم باشی و روزهایش را صائم باشی برتر است).

آمریکا افغانستان را ترک کرده اما اندیشه پلید خود را با استفاده از گروه‌های پرورش‌یافته ادامه خواهد داد

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به تحولات اخیر منطقه، تصریح کرد: نکته‌ای راجع به اتفاقاتی که در افغانستان می‌افتد عرض کنم. به‌خصوص این جنایتی که اخیراً انجام شد توسط عوامل استکبار و دل هر انسانی را رنجیده کرد بخصوص مسلمین و بالأخص شیعیان. در تصور اولیه، افراد فکر می‌کنند که آمریکا افغانستان را ترک کرده و رفته است. بله با افتضاح و شکست، حضور فیزیکی خود را پایان داد و نمی‌توانست بیش از این هم بماند؛ اما فکر و اندیشه پلید خود را با استفاده از کشورهای دیگر و افراد و گروه‌های پرورش‌یافته در دامانش ادامه خواهد داد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف آمریکا در این منطقه که توسط ایادی‌اش انجام می‌شود ایجاد اختلافات قومی، فرقه‌ای و مذهبی است، گفت: تصور کنید اقوام مختلف افغانستان باهم اختلاف کنند و به جان هم بیفتند، چه می‌شود؟ کمترین اتفاق، ناامن شدن منطقه و سوءاستفاده گروه‌های مزدور است و بیشترین نفع را از این نابسامانی و ناامنی آمریکا می‌برد.

حاکمان افغانستان باید مسئولیت‌پذیر باشند / تأمین امنیت از مهم‌ترین ارکان حکمرانی است

وی با تأکید بر اینکه باید دست جنایتکار آمریکا و اذناب و ایادی پلیدش کاملاً از منطقه قطع شود و مهم‌تر اینکه حاکمان افغانستان باید مسئولیت‌پذیر باشند و در تأمین امنیت همه شهروندان که از مهم‌ترین ارکان حکمرانی است، کوتاهی نکنند، اذعان داشت: محکوم کردن جنایت که معونه ای ندارد؛ باید دست مسببین را قطع کرد و مباشرین را به سزای اعمال رسانید لذا ما نمازگزاران جمعه ضمن همدردی با خانواده شهدای نماز جمعه خان‌آباد افغانستان از خدای تعالی برای آن شهیدان علو درجه و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نماییم؛ و از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم درباره این جنایت و جنایات مشابه که برعلیه مسلمین و شیعیان در نقاط دیگر انجام می‌گیرد، سکوت نکنند و علاوه بر محکومیت، برای تنبیه و بازدارندگی، قاطعانه عمل کنند.

پیام قاطع رزمایش مدافعان ولایت برای دشمنان / نیروهای مسلح نظام اسلامی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور از آمادگی‌های لازم برخوردار است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به رزمایش مدافعان ولایت، اظهار داشت: مطلب دیگر تشکر و قدردانی از رزمایش مشترک و تخصصی دلاور مردان قرارگاه مشترک پدافند هوائی خاتم‌الانبیاء بانام مدافعان ولایت ۱۴۰۰ است که باقدرت و صلابت انجام دادند و دل مردم را گرم کردند و به دشمنان پیام قاطع دادند که نیروهای مسلح نظام اسلامی با حول و قوه الهی و تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب برای تأمین منافع و دفاع از تمامیت ارضی کشور از آمادگی‌های لازم برخوردار هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: چند روز قبل باز نخست‌وزیر رژیم پلید و کودک کش غاصب، به ایران راجع به فعالیت‌های هسته‌ای و نقض تعهدات، اتهام زد و رئیس ستاد ارتش رژیم خبیث تهدید کرد که طرح‌های عملیاتی علیه برنامه هسته‌ای ایران در حال گسترش است و عملیات برای از بین بردن توانایی‌های ایران در عرصه‌های مختلف و در هر زمان ادامه خواهد یافت؛ یعنی ما هر وقت اراده کنیم می‌خواهیم اقدامی داشته باشیم لذا کشورهای بیگانه و مستکبرین عالم و به‌خصوص غده سرطانی منطقه که دائم تهدید می‌کند بدانند اگر دچار اشتباه محاسباتی شوند و حرکت غلطی از آنان سر بزند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بااقتدار و برق‌آسا مدت اعلام‌شده برای نابودی آنان را جلو خواهند انداخت.

تشکر امام‌جمعه کرج از یک حرکت خوب مجلس

وی در بخش دیگری با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از حرکت‌های خوب مجلس این روزها تصحیح و تصویب بعضی مواد تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار بعضی مشاغل در مقابله بارانت و ویژه خواری بود که تشکر می‌کنیم.

البرز از ظرفیت‌های بالای اقتصادی برخوردار است / عده‌ای درروند کار و بهره‌برداری بیشتر مانع‌تراشی می‌کنند / مسئولین محترم از نمونه‌های داخلی حمایت کنند

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به نکته استانی تصریح کرد: البرز الحمدالله از ظرفیت‌های بالای اقتصادی در بخش‌های مختلف برخوردار است که باید قدر دانسته شود و درست و به‌موقع مورداستفاده قرار گیرد که متأسفانه توسط مسئولان غفلت می‌شود. امسال سال پشتیبانی و موانع زدایی است لذا همه باید تلاش کنند موانع را بردارند نه اینکه مانع ایجاد کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: یکی از واحدهای مهم کشور که نزدیک یک قرن فعال است و در دنیا شناخته‌شده و موردتوجه است سرم‌سازی رازی است که از همان روزهای اولیه هجوم ویروس وحشی، عزیزان در این مجموعه فعالیت خودشان را برای ساخت واکسن آغاز کردند و فعالیت‌های فراوانی هم در این زمینه انجام دادند اما گاهی شنیده می‌شود که درروند کار و بهره‌برداری بیشتر و بهتر افرادی مانع‌تراشی می‌کنند. لذا مسئولین محترم از این نمونه داخلی حمایت کنید و دل دانشمندان جوان کشور را گرم‌کنید. نکاتی هست که اگر لازم شد در آینده عرض خواهم کرد.

دولت محترم انتخاب استانداران را سرعت بخشد

وی در بخش دیگری بابیان اینکه عده‌ای از کارگزاران و مسئولین دولت قبل که هنوز سرکار هستند عمداً و متعمداً برای مردم نارضایتی درست می‌کنند و بعضاً خلل در کارهای جاری و معیشت مردم به وجود می‌آورند تا القاء کنند دولت جدید توانائی اداره ندارد، گفت: لازم است زودتر دولت محترم ارکان اداره کشور را بخصوص در استان‌ها با انتخاب استانداران سرعت ببخشد.

مواظب باشید بیت‌المال تیول عده‌ای نشود/ اگر خلافی در شهر صورت گیرد باید منتظر حرف من باشید؟ / کسی جربزه‌دار و حرف زن برای دفاع از بیت‌المال وجود ندارد؟ / اگر خلافی را می‌بینید و نگویید شما هم شریک هستید

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به رواتی از امام محمدباقر علیه‌السلام درباره بیت‌المال، عنوان کرد: در کافی امام باقر علیه‌السلام از رسول خدا نقل کرد که ایشان فرمودند: پنج کس‌اند که من و هر پیامبر مستجاب‌الدعوه ای، آنان را لعنت کرده است: … (پنجمی این است که) و کسی که اموال عمومی را، به خود منحصر سازد و تصرف در آن را به نفع خود حلال شمارد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه دوستان مواظب باشند در هر مسندی از کوچک تا بزرگ، افرادی که بیت‌المال در اختیارشان است آن را تیول خودشان ندانند، گفت: امیرالمؤمنین جمعه به جمعه بیت‌المال را جارو می‌زد دو رکعت نماز می‌خواند و بعد از نماز انبیا، ملائکه و شهدا را شاهد می‌گرفت که علی ذره‌ای از بیت‌المال را پیش خودش نگه نداشت و امام رضا علیه‌السلام از ویژه سازان بیت‌المال مسلمین برائت جست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان خاطرنشان ساخت: واقعاً اگر خلافی در شهر صورت گیرد باید منتظر حرف من باشید؟ کسی جربزه‌دار و حرف زن برای دفاع از بیت‌المال وجود ندارد؟ حتماً باید منتظر شوند تا جمعه‌ای شود و من اینجا صحبتی کنم! بقیه هم باید حرف بزنند. بقیه هم باید راه بیفتند. اگر خلافی را می‌بینید، نگویید شما هم شریک هستید. به بنده هم اگر لازم شد باید تذکر دهید اگر تخلفی می‌کنم. کسی مصون از این قصه نیست. مواظب این جریانات باشید. بیت‌المال و هر چیزی که مربوط به عموم جامعه است مواظب باشید که تیول عده‌ای نشود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.