- نویسنده : مدیر مسئول
- 04 دی 1400
- کد خبر 14619
- 382 بازدید
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /

تارا نیوز
به گزارش تارا نیوز، علی زندی فر، با اشاره به اینکه پلها یکی از عناصر کلیدی بزرگراهها هستند که احداث آنها نسبت به بقیه اجزای راه هزینه بیشتری دارد، افزود: به علت وضعیت خاص سازهای، پلها با گذشت زمان دچار فرسودگی و آسیبدیدگی میشوند و هر چه تعمیر و بازسازی آنها به تعویق افتد وضعیت بحرانیتر و هزینه تعمیر نیز بیشتر خواهد شد.
این مسئول بیان کرد: ادارهکل راهداری و حمل ونقل جادهای البرز برای جلوگیری از آسیبدیدگی و تخریب پلهای استان هرسال طرح مرمت و بهسازی پلها را اجرا میکند که امسال این طرح با عملیات مرمت پلهای آزادراه کرج- قزوین آغاز شده است.
وی توضیح داد: در مجموع پل رودخانههای کرج، فردیس و کوهسار، پل جاده مخصوص، پل زیرگذر سیمان آبیک و پل خور در این محور واقع شدهاند و طرح مرمت و بازسازی آنها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان آغاز شده است.
زندی فر گفت: با اجرای این طرح دال این پلها مقاومسازی و ستونهای بتنی و عرشه فولادی آنها که دچار خوردگی شدهاند با عملیات تراش و سندبلاست مرمت و تعمیر میشوند.
وی در بخش دیگری از صحبتهایش به چگونگی تامین اعتبار پروژههای اجرایی در راههای استان اشاره کرد و گفت: اعتبار پروژههای اجرایی در راههای شریانی شامل آزادراه تهران- کرج- قزوین، بزرگراهها و محور کرج- چالوس ملی و از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و اعتبار پروژههای اجرایی در راههای اصلی، فرعی و روستایی از محل اعتبارات استانی تامین میشود.
زندیفر در پایان گفت:سیاست این ادارهکل استفاده بهینه از این اعتبارات برای اجرای پروژههای در دست اقدام است تا در کوتاهترین زمان ممکن و با اولویتبندی به بهترین شکل خدمترسانی به مردم انجام شود.
https://taranews.ir/?p=14619