×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مردم به هیچ وجه مرغ را از مراکز غیرمجاز ، خریداری نکنند
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، غلامرضا  توکلی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری زئونوز (مشترک بین انسان و پرندگان) است، افزود: مردم به هیچ وجه مرغ را از مراکز غیرمجاز ، خریداری نکنند.

وی اظهار داشت: اگر مردم با  فروش فله ای یا بدون مهر و  برچسب دامپزشکی مواجه شدند، موضوع را بلافاصله به شبکه های دامپرشکی مستقر در شهرستان ها گزارش دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مرغداری های صنعتی مستقر در استان البرز از لحاظ درگیری با این بیماری به دلیل واکسیناسیون ۱۰۰درصدی پاک هستند و هیچ واحدی درگیر این بیماری نشده است.

توکلی تاکید کرد که در هنگام استفاده به طور حتم گوشت مرغ را کاملا پخته و تا حد ممکن از استفاده گوشت مرغ به صورت جوجه ای خودداری کرده و یا به صورت کامل بپزند ضمن اینکه تخم مرغ را نیز به صورت کامل بپزند.

وی در خصوص نظارت های لازم بر کشتار مرغ، گفت: از سوی دامپزشکی در تمام کشتارگاه ها مسوول فنی و ناظر شرعی مستقر است و کنترل ۱۰۰درصدی انجام می شود حتی خودروهای حمل مرغ زنده به کشتارگاه ها به طور کامل  ضدعفونی می شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز همچنین به مردم توصیه کرد در صورتیکه در منزل پرنده ای نگهداری می کنند اگر با کاهش مصرف دان یا تلفات غیرمتعارف پرندگان روبرو شدند موضوع را فوری به شبکه های دامپزشکی اطلاع داده ضمن اینکه از تماس کودکان با پرندگان جلوگیری کنند.

از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۶ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۲۶۵ دوز واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای صنعتی استان به تعداد ۹ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۳۲۴ قطعه طیور تزریق شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.