×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دکتر علی سبحانی

الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین

تارا نیوز/ دکتر علی سبحانی: علی(ع) برای من یعنی امپراطور دفاع ازحقوق انسانها ،وقتی زنی در منطقه‌ای دور افتاده به وسیلۀ سپاه معاویه مورد هتک قرار میگیرد و علی در دارالخلافه بر صورت خود میکوبد.

علی مظهر واسوه حکمرانی‌ست که نقد حاکم به وسیله مردم را نه حق ظاهری مردم بلکه حق شرعی وقانونی انان میداند و همواره مردم را به استفاده از این حق تشویق وترغیب میکند علی یعنی حافظ بیت المال است.

علی یعنی فرمانروایی که فرمود: ای مردم با این جامه مندرس به سرزمین شما امدم و باروبنه ام همین است که می بینید اگر از سرزمین شما باچیزی جز ان چه با آن امده ام بیرون روم ازخیانتکاران خواهم بود.

علی یعنی آرامش و امنیت و عدالت

علی یعنی عدل مجسم وبراندازی فقر، به پسرش محمد بن حنفیه فرمود:پ سرکم درمورد توازفقرمیترسم‌.چراکه فقر برای دین منقصت است وبرای عقل سبب دهشت ودعوت کننده به دشمنی است.

علی یعنی در امپراطوری اسلام که از یک سو به چین و از سوی دیگر به شاخ افریقا میرسد قحطی را برافکنی و در همان حال به فکر نان امروز فقرا هم باشی و در نیمه های شب به خانۀ مردمان فقیر سر بزنی .

علی یعنی جلوی دهان زنی را که دارد به خطا و گناه خویش اقرار میکند را بگیری و اجازه ندهی آبرویش بریزدوکرامتش مخدوش شود ،نه این که ولع تجسس و اقرار بیشتر را داشته باشی .

علی در قلب حکومت او جلساتی برای براندازی خلافتش تشکیل دهی اما خیالت راحت باشد که تا وقتی شمشیر را نکشیده‌ای از امنیت اجتماعی و حقوق کامل برخورداری

و در اخر علی یعنی وصف دکتر جرج جرداق مسیحی ازعلی که ای روزگار کاش میتوانستی همه قدرت‌ها و همۀ استعدادهایت را دوباره در خلق یک انسان بزرگ جمع میکردی و یکبار دیگر به‌جهان یک نفر همچون علی میدادی.

انتهای پیام

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});