×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عده‌ای به خلاف از طرف بنده حرف می‌زنند/ آن‌کسی که این حرف را می‌زند بی‌دین است
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه پنجم شهریورماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج بابیان اینکه اهل تقوا افراد رازداری هستند چه نسبت به سر خود و چه اسرار دیگران، بیان داشت: مولانا امیرالمؤمنین در حکمت ۱۵۳ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: «مَنْ کَتَمَ سِرَّهُ کَانَتِ الْخِیَرَهُ بِیَدِهِ». هر کس راز خود را پنهان دارد، بر خیر و صلاح خویش مسلّط است. حضرت با این عبارت فرموده‌اند قدرت انتخاب خودت را از دست ندهید؛ یعنی شما اختیارداری که سرّ خودت را فاش کنی یا پنهان نگه‌داری که بهتر است نگه‌داری که خیر شخص در همین است چرا؟ چون وقتی راز را رها کرد دیگر نمی‌تواند آن را پنهان نگه دارد. مثل دانه‌ای است که از دهان پرنده افتاد.

شرح و تفسیر حکمت ۱۵۳ نهج‌البلاغه

وی در ادامه داد: در بیان دیگری امیرالمؤمنین فرمودند: راز تو دربند توست اگر آن را فاش کنی تو دربندش خواهی شد؛ و در تمثیلی زیبا برای اینکه تشویق شویم به حفظ اسرار فرمودند: راز تو جزئی از خون توست پس مبادا در رگ‌های غیر تو جریان یابد.

عده‌ای به خلاف از طرف بنده حرف می‌زنند/ آن‌کسی که این حرف را می‌زند بی‌دین است

امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه هرکسی مطالب را از ظن خودش بیان می‌کند، اظهار داشت: ما هر هفته و هر دو سه هفته یک‌بار بااینکه حرفمان را می‌گوییم باز از طرف ما حرف می‌زنند در شهر که نظر فلانی این است. فعلاً هم دیگر صحبت نمی‌کنم چون عامداً و متعمداً بعضی‌ها برخلاف عمل می‌کنند که نشان‌دهنده بی‌دینی و بی‌تقوایی این افراد است. وقتی دارم اینجا در خطبه روز جمعه با صراحت جلوی مؤمنین مطلبی را اقرار می‌کنم بعد می‌بینم برخلاف یک عده باز میگویند که فلانی این‌طور و آن‌طور. آن‌کسی که این حرف را می‌زند بی‌دین است. تقوا ندارد قطعاً. دیگر هم راجع به این موضوع سخن نخواهم گفت.

مهم‌ترین وظیفه حکومت اقامه عدل به‌خصوص عدالت اجتماعی است

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به هفته دولت و استقرار دولت جدید، عنوان داشت: حکمرانی در نظام اسلامی دوسویه است و دو رکن دارد، حاکم الهی و مردم؛ و برای هرکدام هم حقوق و مسئولیت‌هایی تعریف‌شده و در فرهنگ اسلامی در بحث نظام سیاسی اسلام به مسئله حق و تکلیف مفصل پرداخته‌اند؛ که مردم و حاکم چه حقوق و تکالیفی دارند.

وی بابیان اینکه آنچه از آیات شریفه قرآن و روایات قطعی الدلاله که از اهل‌بیت رسیده به دست می‌آید این است که مهم‌ترین وظیفه حکومت اقامه عدل یعنی به‌خصوص عدالت اجتماعی است، گفت: جامعه باید بر اساس عدالت مدیریت شود و به سامان برسد. همان‌که در آیه ۲۵ سوره مبارکه حدید فرمود: «لِیَقُومَ النَّاسُ بِالقِسط» ِ. در جامعه‌ای که عدالت باشد همه ظرفیت‌های افراد جامعه فرصت فعلیت پیدا می‌کند و انسان‌ها می‌توانند تا رسیدن به هدف نهایی خلقت و خلیفه الهی شدن پیشرفت کنند.

شرح و تفسیر خطبه ۲۰۷ نهج‌البلاغه

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به خطبه ۲۰۷ نهج‌البلاغه، اذعان داشت: امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: «أَمَّا بَعْدُ فَقَدْ جَعَلَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ لِی عَلَیْکُمْ حَقّاً بِوِلَایَهِ أَمْرِکُمْ وَ لَکُمْ عَلَیَّ مِنَ الْحَقِّ مِثْلُ الَّذِی لِی عَلَیْکُمْ». حق‌تعالی با حکومت دادن من بر شما براى من حقى بر شما قرار داده است و همان‌طور که مرا بر شما حقى است شمارا نیز برمن حقى است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: حضرت بعد فرمود: درباره حق سخن گفتن و توصیف کردن از همه‌چیز وسیع‌تر است؛ یعنی وقتی بخواهیم سخنرانی کنیم تا دلتان بخواهد از حق و عدالت می‌شود سخن گفت و حرف زد؛ اما در مقام عمل از همه‌چیز کم وسعت ترین است. حق به نفع کسى جریان پیدا نمى‏کند مگر این‌که در مقابل برایش مسئولیتى به وجود مى‏آورد.

اداره نظام اسلامی فقط مشارکتی نیست بلکه شراکتی است

وی بابیان اینکه در بین این حقوق بزرگ‌ترین حقی را که خدا بر شما واجب کرده حق والی و زمامدار بر مردم است و حق مردم بر حاکم، تصریح کرد: چون هفته دولت است مرور این برای ما و حاکمان مفید است؛ بنابراین مردم هرگز اصلاح نمى‏شوند مگر با اصلاح شدن حاکمان؛ و زمامداران اصلاح نمى‏شوند مگر با روبه‌راه بودن مردم. پس آنگاه‌که مردم حق حاکم یعنی حکومت را اداء کنند و حکومت نیز حق مردم را مراعات نماید. قطعاً آثاری دارد که این‌ها را از کلام مولا فقط بیان می‌کنم، شرح و توضیح فرصت دیگری می‌خواهد اما شما خوب به این بندها توجه کنید و با مسائلی که داریم تطبیق دهید که اگر رابطه حاکمیت با مردم قطع شود و شراکت نداشته باشند چه اتفاقی می‌افتد. اداره نظام اسلامی فقط مشارکتی نیست بلکه شراکتی است و همه مردم باید در همه‌جا حضورداشته باشند و نظر بدهند.

رابطه مردم و دولت که خوب بود دشمن ‌ناامید می‌شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت: در ادامه حضرت فرمودند «عَزَّ الْحَقُّ بَیْنَهُمْ» حق در میانشان قوى و نیرومند خواهد شد، «وَ قَامَتْ مَنَاهِجُ الدِّینِ» و جاده‏هاى دین صاف مى‏گردد، «َ اعْتَدَلَتْ مَعَالِمُ الْعَدْلِ» نشانه‌های عدالت اعتدال مى‏پذیرد، «وَ جَرَتْ عَلَى أَذْلَالِهَا السُّنَنُ» و راه و رسم‌های درست در مجراى خودش به کار مى‏افتد. «فَصَلَحَ بِذَلِکَ الزَّمَانُ» بدین ترتیب اوضاع زمان صالح مى‏شود، «وَ طُمِعَ فِی بَقَاءِ الدَّوْلَهِ» به بقاء دولت می‌شود امیدوار بود، «وَ یَئِسَتْ مَطَامِعُ الْأَعْدَاءِ» و دشمنان مأیوس خواهند شد. رابطه مردم و دولت که خوب بود دشمن ‌ناامید می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: از طرف دیگر اگر مردم زیر بار حاکم نروند و یا حاکم بر مردم اجحاف کند، دروغ بگوید و امثال این‌ها این مسائل پیش می‌آید: «اخْتَلَفَتْ هُنَالِکَ الْکَلِمَهُ» نظام بر هم مى‏خورد. «وَ ظَهَرَتْ مَعَالِمُ الْجَوْرِ» نشانه‏هاى ستم آشکار خواهد گردید، «وَ کَثُرَ الْإِدْغَالُ فِی الدِّینِ» دستبرد در برنامه‏هاى دینى بسیار مى‏شود. خوب این‌ها را تطبیق کنید با مسائلی که بوده‌. «وَ تُرِکَتْ مَحَاجُّ السُّنَنِ» و جاده‏هاى وسیع سنن و آداب مذهبى متروک خواهد ماند، «فَعُمِلَ بِالْهَوَى» بر طبق میل و هوا عمل مى‏کنند، «وَ عُطِّلَتِ الْأَحْکَامُ» و احکام خداوند تعطیل مى‏گردد، «وَ کَثُرَتْ عِلَلُ النُّفُوسِ» و بیماری‌های اخلاقى بسیار خواهد شد. مصداق عرض نمی‌کنم و الا می‌بینید مسائلی را در جامعه که قبلاً نبود.

وی تصریح کرد: «فَلَا یُسْتَوْحَشُ لِعَظِیمِ حَقٍّ عُطِّلَ» (مردم) وحشتى نمى‏کنند از حقوق بزرگى که تعطیل مى‏شود. «وَ لَا لِعَظِیمِ بَاطِلٍ فُعِلَ‏» و باطل‌های عظیمى که رواج مى‏یابد اصلاً برایشان مهم نیست. «فَهُنَالِکَ تَذِلُّ الْأَبْرَارُ وَ تَعِزُّ الْأَشْرَارُ» در چنین وضعى نیکان خوار و ذلیل گردند و اشرار و بدان عزیز و قدرتمند شوند. با گردن‌کلفتی تمام حقوق بیت‌المال را می‌خورد بعد می‌گوید من حقم را از سفره نظام برداشتم. «وَ تَعْظُمُ تَبِعَاتُ اللَّهِ عِنْدَ الْعِبَادِ» و مجازات‌های الهى بر بندگان بزرگ مى‏نماید. مجازات‌های الهی خیلی زیاد است. جلسه قبل بعضی مجازات‌ها را عرض کردم. بعضی از این اموری هم که الآن مبتلا هستیم همین بلا که مبتلا شدیم این‌ها مجازات است. خیلی از این مسائل که سر ما می‌آید ریشه‌اش عملکرد خود ماست. خودکرده را تدبیر نیست.

خطیب نماز جمعه کرج خاطرنشان ساخت: در این مقطع «فَعَلَیْکُمْ بِالتَّنَاصُحِ فِی ذَلِکَ وَ حُسْنِ التَّعَاوُنِ عَلَیْهِ» در این هنگام بر شما لازم است که یکدیگر را بر اداء این حقوق نصیحت‌کنید و به‌خوبی در انجام آن همکارى نمایید. حاکم و مردم به هم کمک کنند تا نجات پیدا کنیم. حضرت فرمود: هیچ‌گاه نمى‏توان کسى را یافت، هرچند در مقام و منزلت، بزرگ باشد و سابقه‌دار در دین، در انجام حقى که به عهده دارد نیاز به کمک نداشته باشد. این عبارت خیلی برای ما وظیفه درست می‌کند.

دولت جوان حزب‌اللهی شکل گرفت

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در هفته دولت کابینه اولین رئیس‌جمهور گام دوم انقلاب ترکیبش معلوم شد و دولت جوان حزب‌اللهی شکل گرفت، یادآور شد: دولت شهیدان رجائی و باهنر که دومین دولت بعد از انقلاب است که هم جوان بودند و هم‌ حزب‌اللهی و این روزها به مناسبت گرامی داشت آنان هفته دولت نامیده شده است.

دولت باقوت و قدرت به وعده‌ها عمل کند

وی در ادامه گفت: ان‌شاءالله دولت با سرعت بقیه ارکان اعم از استانداران و فرمانداران و مدیران ارشد جوان و کار بلد انقلابی را تعیین کند و باقوت و قدرت پرشور و پرکار به وعده‌ها عمل کرده، عقب‌ماندگی‌های فراوانی که از قبل در جهات مختلف باقی‌مانده مثل سیاست‌های کلی که رهبری ابلاغ فرمودند و مغفول مانده است را با برنامه‌ریزی و مدیریت زمان جبران کند.

دولت با عمل مجاهدانه در خدمت به مردم می‌تواند اعتماد عمومی را تقویت کند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز اظهار داشت: دولتی که به بیان رئیس‌جمهور محترم قصد دارد برای تحقق دولت اسلامی و سپس جامعه اسلامی تحولی مبنی بر بیانیه گام دوم ایجاد کند؛ بنابراین نقشه راه و ریل‌گذاری مسیر دولت‌ها در گام دوم با این عزیزان است که خیلی مهم است. کارشان خیلی مهم و سخت است؛ و در شعارهای انتخاباتی و بعدازآن بر تحول‌خواهی و عدالت‌خواهی و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و رانت با رویکرد اخلاق مدارانه تأکید کرده است. لذا این‌ها مطالبه مردم هم شده و همان‌طور که هفته‌های قبل عرض کردم همه به هر مقدار که می‌توانند باید در کار دخیل باشند و دولت هم با استفاده از دلسوزان در عرصه‌های مختلف و هم‌چنین عمل مجاهدانه در خدمت به مردم می‌تواند اعتماد عمومی را تقویت کند و نگذارد کسانی که قصد حاشیه‌سازی و ایجاد التهاب دارند، موفق شوند.

آمریکا تلاش می‌کند که این دولت موفق نشود

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه آمریکا و اذناب پلیدش داخلی‌ها و خارجی‌ها تلاش می‌کنند که این دولت موفق نشود و سنگ خواهند انداخت و دشمنی خواهند کرد، گفت: فضاهایی را به وجود می‌آورند. هم از خارج فشار خواهند آورد هم در داخل افرادی را استفاده خواهند کرد؛ اما به فضل پروردگار و امید خدای تعالی مردم با استقامت و قوت پای دولت انقلابی خواهند ماند و باقدرت تمام بر دهان آمریکا خواهند کوبید.

برنامه هفتم پیشرفت کشور بر مبنای بیانیه گام دوم و سیاست‌های کلان صورت گیرد

وی بابیان اینکه آنچه بر دولت محترم اولویت دارد همان است که حضرت آقا در روز تنفیذ بیان فرمودند که: اقتصاد کشور، امروز مسئله‌ی اساسى است، گفت: رهبری همین مطلب کلی را در بیانات دیگر بسط دادند که چگونه از این مشکل می‌توانیم عبور کنیم. کوتاه فقط به چند مورداشاره می‌کنم. نگاه به درون/ تقویت تولید داخلی/ ایجاد اشتغال برای جوانان/ حل مشکل گرانی/ حفظ و تقویت ارزش پول ملی/ واردکردن مردم در میدان اقتصاد. این‌ها اگر بالفور انجام شود مسئله اقتصاد به‌سرعت حل خواهد شد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در بخش دیگری عنوان کرد: چون در زمان تدوین برنامه هفتم پیشرفت کشور هم قرار داریم دقت‌های لازم با کمک از صاحب‌نظران و نخبه‌ها بر مبنای بیانیه گام دوم و سیاست‌های کلان صورت بگیرد.

طرح شهید سلیمانی باقوت دنبال می‌شود / هزار پایگاه بسیج تبدیل به پایگاه سلامت شد

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود بابیان اینکه در گفتگویی که با فرمانده محترم سپاه استان داشتم بشارت‌های خوبی دادند که ان‌شاءالله بقیه عزیزان هم همکاری کنند تا کار هماهنگ‌تر در رابطه با کرونا در استان پیش رود، گفت: طرح شهید سلیمانی باقوت دنبال می‌شود و دوستان به‌صورت دائم آمادگی دارند تا همه نیازهای افراد خاص را در محلات بدون اینکه احتیاج به مراجعه حضوری داشته باشند را انجام می‌دهند؛ و این‌طور که گفتند هزار پایگاه بسیج تبدیل به پایگاه سلامت شده و واکسیناسیون در ۷ مرکز در حال انجام است که ۶ مرکز دیگر هم هفته آینده بهره‌برداری خواهد شد. ان‌شاءالله دست‌به‌دست هم دهیم در محلات و مراکز تا این بلا را از خودمان دفع کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.