×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات سالانه ۳۱ میلیون تنی فولاد در ایران/حمایت دولت از بخش خصوصی در حوزه فولاد
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، سیدجواد حسینی کیا صبح امروز شنبه در بازدید از کارخانه ساخت تجهیزات صنایع معدنی و فولادی در ماهدشت البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید فولاد در کشور ظرفیت افزایشی بیش از این را دارد چراکه این ظرفیت قابلیت رسیدن به ۷۵ میلیون تن در سال را دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه با کاهش آهن های قراضه در کشور  روبرو هستیم و از سوی دیگر منابع ما محدود و نیازمند این هستیم که برای واردات سنگ آهن با برخی کشورهای همسایه وارد مذاکره شویم چرا که در آینده نزدیک منابع ما تمام نشدنی نیست و باید در این خصوص راهکارهایی اندیشید.

حسینی کیا بیان کرد: همچنین ما تا عمق ۵۰۰ متری را در حال اکتشاف و بهره برداری رسیدیم که به همین منظور باید به سمت عمق یک هزار متر برویم که کارهای تازه ای در برخی از مناطق از جمله گل گهر آغاز شده و امیدواریم که یک ظرفیتی بوجود بیاید که کشور بتواند از منابعی که هنوز اکتشاف نشده دست یافته که خود به خود منابع افزایش می یابند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مساله خام فروشی گفت: در مجلس به دنبال این هستیم که ابتدا زنجیره فولاد را تمام معافیت هایش را بر داشته و به سمت تکمیل زنجیره برویم.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در توضیح این طرح گفت: در واقع سنگ آهن و ابتدای زنجیره ای که در بخش هایی مانند فولاد وجود دارد معافیت مالیاتی دارند و بر همین اساس برای خیلی ها آسان است که همان را صادر کنند در حالی که باید به سمت تکمیل زنجیره برویم که نیازمند این است که معافیت مالیاتی را در تکمیل زنجیره آورده نه در ابتدای زنجیره که این کار را در حال انجام دادن هستیم.

حسینی کیا در ادامه گفت: مقدمات این طرح از سوی مجلس در حال انجام است چراکه فولاد تولیدی کشورمان همیشه بازار خوب و جاذبی بوده و به سمت صادرات در حال حرکت است.

***حمایت دولت از بخش خصوصی

حسینی کیا به محدودیت های آبی کشور و آب بر بودن صنایع فولاد اشاره کرد و گفت: به همین منظور اقداماتی از جمله انتقال آب از خلیج فارس به سمت کرمان با سرمایه گذاری خود صنایع در دست اقدام بوده و مراحل آن در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: در جاهایی که آب بری زیادی مانند گل گهر دارند را این اقدام در حال انجام است و توسط خود صنایع سرمایه گذاری و در دست اقدام بوده و دولت هزینه ای در این رابطه نمی کند، از سوی دیگر تکنولوژی های جدیدی برای برگرداندن بخشی از آب به چرخه آمده که بر روی این موضوع نیز در حال کار شدن است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در صنایع دیگری مانند فولاد مبارکه شاید نصف ظرفیت آبی خود را در حال استفاده کردن باشد، افزود: فولاد علاوه بر اشتغال بالا، گردش مالی خوبی در عرصه فولاد در کشور داشته و جزء قطب های بزرگ صنعتی است که می تواند حوزه صنعتی دیگری را نیز به حرکت در بیاورد.

حسینی کیا در پایان به حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: نگاه بر این است که بخش خصوصی بیشتر وارد شده و دولت در حال بیرون کشاندن خود است که در این بین مجلس شورای اسلامی با برنامه های حمایتی از جمله بستن ابتدای زنجیره در راستای حمایت از تکمیل زنجیره است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.