×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رسیدگی به ۷۰۰ هزار پرونده در سال ۹۹ در دادگستری استان البرز
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، رئیس و تعدادی از اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان البرز با حسین فاضلی هریکندی دیدار و گفت و گو کردند. عالی ترین مقام قضایی استان در این دیدار که در حوزه ریاست دادگستری کل استان البرز برگزار شد نگاه مثبت مجموعه قضایی استان به وکلا را تبیین کرد و گفت: وکیل در تمیز حق و فرایند رسیدگی می تواند کمک قابل توجهی به قضات داشته باشد.

وی با تبیین سیاست دادگستری استان برای گسترش جغرافیایی خدمات قضایی در همه نقاط استان با ایجاد مجتمع های قضایی جدید به منظور دسترسی همگانی به این خدمات تصریح کرد: این انتظار از وکلا وجود دارد که بسترهایی را فراهم کنند تا همه اقشار جامعه بتوانند از حق داشتن وکیل بهره مند شوند.

عالی‌ترین نماینده قوه قضاییه در استان، مختومه شدن بیش از ۷۰۰ هزار پرونده در سال ۹۹ را با وجود مشکلات منابع انسانی، اقدامی مهم دانست و گفت: همکارانم در مجتمع های قضایی و شورای حل اختلاف در سال گذشته علاوه بر رسیدگی به این تعداد پرونده توانستند بیش از ۲۲ درصد پرونده‌های مانده از سال‌های قبل که معادل ۲۸ هزار پرونده بود را مختومه کنند و یکی از استان‌های برتر در این زمینه باشند؛ در حالی که میانگین مختومه کردن پرونده‌های مانده در کشور، ۱۲ درصد بوده این رقم در استان البرز به ۲۲ درصد رسید.

وی با تاکید بر اینکه این موفقیت دادگستری استان مرهون برنامه محوری، اقدامات و تلاش های های انجام شده در دستگاه قضایی استان است تاکید کرد: استان البرز در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین و طراحی سامانه‌های جدید جزو استان های پیشرو کشور است و در راستای سیاست‌های قوه قضائیه به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کند.
ع

الی‌ترین مقام قضایی استان در ادامه به موضوع سلامت اشاره کرد و بیان داشت: سلامت مجموعه قضایی با سلامت جامعه وکلا باهم مرتبط بوده و به همین جهت باید در این خصوص حساس باشیم.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص پیشنهاد تعدادی از وکلا برای اختصاص جایگاه ویژه به آن‌ها در مجتمع‌های قضایی بیان کرد: دادگستری استان این آمادگی را دارد در ساختمان‌های در حال احداث این جایگاه را اختصاص دهد و در ساختمان‌های موجود نیز در صورت مهیا بودن شرایط، این پیشنهاد می‌تواند عملیاتی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.