×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حلقه‌های مفقوده استان البرز صنایع تبدیلی و تکمیلی است
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، علی حدادی شامگاه شنبه در کارگروه اشتغال که در محل سالن شهدای استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: اخیراً مصوبه‌ای در ارتباط با صدور مجوزهای کسب و کار به تصویب رسید.

وی بیان کرد: این مصوبه که بعد از تأیید شورای نگهبان ابلاغ خواهد شد یک حرکت و جهش بسیار خوبی در راستای ایجاد اشتغال خواهد داشت.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس تصریح کرد: متأسفانه فرآیند صدور مجوزها یک فرآیند طولانی بوده که این طرح برای فارغ‌التحصیلان جوان ما در رشته‌های مختلف طرح خوبی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس یکی از امتیازات مصوبه صدور مجوزهای کسب و کار، ایجاد اشتغال برای جوانان توانمند کشور و شکستن انحصار در بخشی از مجموعه‌هایی که انحصار برای خود ایجاد کرده بودند، است.

مجلس انحصار سردفتران را شکست

حدادی گفت: قانونی که اکنون وجود دارد بر اساس آن قانون انحصار ویژه‌ای برای سردفتران و مجموعه نمایندگان مجلس تعارض منافع ایجاد کرده بود که مجلس با رأی بالا این تعارضات را حذف کرد.

وی ادامه داد: در هفته آتی لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان به دستور مجلس به تصویب می‌رسد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان البرز به ویژه در بخش خصوصی اظهار کرد: با توانمندی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در سطح استان در حال انجام است.

وی بیان کرد: این ظرفیت‌ها یک امتیاز محسوب می‌شود که باید در راستای جذب سرمایه‌گذاران فعال از جمله صنایع تبدیلی و تکمیلی دقت نظر داشته باشیم.

حدادی با بیان اینکه یکی از حلقه‌های مفقود استان البرز صنایع تبدیلی و تکمیلی است که قطعاً نیازمند توجه ویژه در این زمینه هستیم، تصریح کرد: در این بخش فعالیت خوبی در زمینه ایجاد اشتغال و افزایش بهره‌وری می‌توانیم داشته باشیم.

تعطیلی صنایع به دلیل کمبود آب

وی با اشاره به بخشی از مشکلات استان که شامل واحدهای تولیدی نیمه‌تمام در سطح استان است، خاطرنشان کرد: امروز در بازدیدی که از دو شهرک صنعتی نظرآباد داشتیم، دو واحد تعطیل بودند و علت تعطیلی یکی از آنها کمبود آب بود در حالی که این مشکل قابل حل است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه اکنون روستاهای ما مصرف‌گرا تربیت شدند، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در منابع طبیعی و کشاورزی وجود دارد، بنابراین باید حمایت از تعاونی‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

زیرساخت‌های حوزه آب و برق البرز با مشکل جدی مواجه است

وی در حوزه زیرساخت آب و برق در استان البرز با مشکل جدی مواجه هستیم، اظهار کرد: رودخانه کردان و شاهرود و سد کرج ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که باید با کمک دستگاه‌های مربوطه مدیریت آب را مد نظر قرار دهیم.

حدادی در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران، متذکر شد: در فراکسیون ایثار و شهدا مجلس جلسات متعددی پیرامون این امر با حضور ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

منبع خبر : مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.