×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جاده هشتگرد طالقان پس از ۲۲ سال انتظار، نیمه اول سال ۱۴۰۰ زیر بار ترافیک می رود
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، شهبازی در حاشیه بهره برداری از آزادراه غدیر (آزادراه جنوبی تهران و البرز) که روز پنجشنبه همزمان با ولادت حضرت علی (ع) و با حضور دکتر روحانی رئیس جمهور و دکتر اسلامی وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: سرانجام روز موعود فرا رسید و ابر پروژه آزادراه جنوبی تهران و البرز زیر بار ترافیک رفت تا گره بزرگ ترافیک ملی در این استان و پایتخت باز شود.

وی ادامه داد: علیرغم شرایط نامساعد اقتصادی و شیوع بیماری عالمگیر کرونا که می توانست سد راه بسیاری از امور شود، این پروژه با مجاهدت های خاموش روند پیشرفتش را با سرعت طی کرد.

شهبازی با اشاره به اینکه این پروژه ۱۵۸ کیلومتری یک شاهراه مواصلاتی عظیم محسوب می شود، گفت: امروز به دستور ریاست محترم جمهوری و با حضور استانداران تهران، البرز، قزوین و مرکزی در محل پروژه، این ابر پروژه زیربار ترافیک رفت.

وی با اشاره به ماموریت محوله از سوی رییس جمهور برای تسریع در تکمیل پروژه های راهسازی البرز، افزود: آنچه موجب خرسندی مردم و مسئولان استان می شود، کاهش جدی آلودگی هوا است چراکه ۷۰ درصد آلودگی هوا ناشی از احتراق سوخت خودروها بویژه در ترافیک است و مردم البرز از این آلاینده ها رنج می برند.

استاندار البرز گفت: بهره برداری از منطقه یک آزادراه تهران شمال، ادامه آزادراه شهید همت در البرز و آزادراه غدیر که ۴۳ کیلومتر آن در حوزه البرز است، می توانند بیش از ۴۰ درصد منابع آلاینده که بواسطه ترافیک وارد البرز می شد، کاهش می دهند.

وی افزود: امید است بزودی با بهره برداری از منطقه ۲ آزادراه تهران شمال و تکمیل کمربند شمالی کرج، مردم این استان تا حدود زیادی از بار ترافیک ملی در استان رها شوند.

شهبازی گفت: این بار ترافیکی از البرز خارج می شود و احتمال می دهیم که این گره ها در قزوین تکرار شود بنابراین امید است طبق دستور رییس جمهور محترم اهتمامی صورت گیرد تا مردم استان قزوین نیز از این ترافیک خلاص شود.

وی افزود: پروژه های آزادراهی البرز به ثمر رسیده اند، مسافربری شدن فرودگاه پیام نیز محقق شده و جاده هشتگرد طالقان نیز پس از ۲۲ سال انتظار مردم در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار البرز گفت: طی مکاتبه درخواست ایجاد دسترسی فرودگاه کارگو پیام به آزادراه غدیر را از رییس جمهور محترم مطرح خواهم کرد تا تبادلات ترانزیتی این امکان مهم کشور تقویت شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.