×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ بیکاری البرز به هفت درصد
تارا نیوز

به گزارش تارانیوز و به نقل از اقتصاد و دارایی البرز، رضا جعفری در جلسه کمیته استانی بررسی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ که با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری البرز و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و سرپرستان امور شعب بانک‌های استان در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد؛ گفت: اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ با هدف ترغیب اشتغالزایی  در استان البرز انجام شود.

جعفری افزود: ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری از ۸.۳ درصد به هفت درصد از جمله دغدغه‌های استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان البرز است که امید است با تلاش‌ها و پیگیری های مستمر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان البرز شاهد کاهش نرخ بیکاری استان در سال جاری باشیم.

وی افزود: ما باید تولیدکنندگان و صاحبان طرح‌های تولیدی را ترغیب نماییم تا با هدف ایجاد اشتغال در سطح استان نسبت به دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ اقدام نمایند.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان البرز از مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های استان خواست تا گزارش وضعیت پروژه های مصوب در کمیته استانی جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه را  پیش و پس از پرداخت تسهیلات بانکی به دبیرخانه کمیته مذکور که در اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان البرز مستقر می باشد؛ ارائه کنند.

در ادامه این جلسه، هامان حسینی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری البرز بر لزوم ارائه افق صادراتی سالانه توسط تولیدکنندگان و نیز نظارت دستگاه های اجرایی استان بر ارقام ارائه شده در افق صادراتی تولیدکنندگان تاکید کرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر انجام پروژه های دانش بنیان در سال ۱۴۰۱و با عنایت به اینکه استفاده از دانش های نوین در کسب و کار از جمله شاخص های اصلی توسعه می باشد؛ از دستگاه های اجرایی استان البرز خواست تا به محقق شدن موضوع  اقتصاد دانش بنیان بیش از پیش توجه نمایند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری البرز به پتانسیل های استان در حوزه گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و افزود: استانداری البرز در حوزه گردشگری به دنبال تهیه و تدوین طرح جامعی است تا بتوان از تمامی پتانسیلهای استان اعم از کویرگردی، بوم گردی و پیست اسکی دیزین بطور همزمان استفاده نمود.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر به طرحهای ارائه شده در حوزه کسب و کارهای خرد و کلان در حوزه صنایع دستی استان البرز شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.