×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
با هزینه‌های صرف شده هنوز به کشاورزی مدرن دست پیدا نکرده ایم
تارا نیوز

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، سورنا ستاری روز شنبه ۲۱ اسفند در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز با بیان اینکه تا کنون در حوزه پژوهش سرمایه گذاری زیادی صورت گرفته است، اظهار کرد: فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار هیئت علمی و تعداد زیادی مرکز پژوهشی و شرکت دانش بنیان در سراسر کشور گواه این مطلب است.

وی ادامه داد: در همین البرز تعداد زیادی مرکز تحقیقاتی و کشاورزی فعال است که همه آنها با بودجه دولتی اداره می‌شود و هزینه بر است.

وی اضافه کرد: علی رغم این هزینه‌ها هنوز نتوانسته‌ایم به کشاورزی مدرن دست پیدا کنیم و اصلا زیبنده نیست که با این همه ظرفیت، غذا و محصولات کشاورزی وارد کنیم.

ستاری گفت: واقعیت این است با این امکانات و زیرساخت‌ها نمی توانیم غذای مردم را تامین کنیم و در این شرایط روز به روز ضعیف‌تر می‌شویم.

وی اضافه کرد: تنها با استفاده از فناوری و تکنولوژی به روز است که می‌توان تولید این بخش را بالا ببریم و از آب و خاک و طبیعت به بهترین شکل استفاده کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: با توجه به پتانسیل‌های البرز در نظر داریم بخشی از برنامه امنیت غذایی را در این استان پیاده سازی کنیم.

وی ابراز کرد: در البرز سرمایه‌گذاری زیادی در بخش پژوهش و تحقیقات کشاورزی شده و این سرمایه گذاری باید نتیجه بخش باشد.

این مسئول با اشاره به اهمیت پارک‌های علم و فناوری گفت: این پارک‌ها را دولت‌ها با هدف جذب سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی ایجاد می‌کنند چون وقتی بخش خصوصی در پژوهش سرمایه گذاری کند خروجی آن محصول و تکنولوژی است.

وی ابراز کرد: دولت‌ها قادر به توسعه فناوری و تکنولوژی نیستند و این بار به دوش بخش خصوصی است.

ستاری تاکید کرد: در حال حاضر میزان مشارکت بخش خصوصی و دولتی در پارک‌های علم و فناوری مطرح ۱۰ به یک است یعنی اگر بخش دولتی یک میلیارد هزینه کند، بخش خصوصی ۱۰ میلیارد سرمایه می‌گذارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰  پارک‌ علم و فناوری در تهران فعالیت دارند و تقریبا همه دانشگاهای تهران مجهز به پارک هستند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اضافه کرد: به دنبال توسعه کارخانه‌های فناوری کشور هستیم و امیدواریم با حمایت این مراکز به زایشگاه‌های شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.