×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اهمیت و ضرورت پیوند صنعت و دانشگاه

به گزارش تارا نیوز، احمدرضا فیروزی شامگاه روز بیستم دیماه سال جاری در نشست خبری دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر که همزمان با سالروز شهادت امیرکبیر در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، گفت: در حوزه ارتباط میان صنعت، دانشگاه و جامعه نیازمند ایجاد گفتمان مشترک و مفاهمه هستیم.

وی افزود: حدود پنج سال قبل ایده برگزاری جشنواره امیرکبیر بررسی و هدف‌گذاری شد و با همکاری و تعامل اتاق بازرگانی این مهم به مرحله عملیاتی رسید و بستر برای راه‌اندازی جشنواره ملی طرح‌ های کارفرما محور فراهم شد.

فیروزی با بیان اینکه بخش خصوصی به معنای درست در مراکز آموزشی رشد را تجربه نکرده و تا به امروز مراکز مشابه توسط بخش دولتی به بهره‌برداری رسیده است‌، گفت: لازم است به منظور حرکت در این مسیر، راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و توسعه را در دستور‌کار قرار دهد تا از این طریق زمینه های مورد نیاز برای ایجاد و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه فراهم‌ شود.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز عنوان کرد: امروز نسل چهارم دانشگاه‌ های برتر جهان با راه اندازی بنگاه‌های جدید به تولید تجاری رسیده‌اند و شاهد پیوند دانش و صنعت در این مراکز هستیم، لذا ضروری است برای رفع نقاط ضعف، از این مراکز آموزشی الگوبرداری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ارتباط دانشجو با صاحب صنعت می‌تواند به کمک توسعه فعالیت اقتصادی کشور منجر شود، تصریح کرد: این جشنواره با هدف ایجاد ارتباط میان دانشجو و صاحبان صنایع اجرایی شده است تا به دانشجویان حس توانمندی دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: جشنواره ملی پایان‌نامه های سال دانشجویی نیز هم اکنون در حال برگزاری است که جشنواره امیرکبیر می‌تواند تکمیل کننده آن باشد؛ این در حالی است که جشنواره امیرکبیر در نظر دارد در حوزه پایان نامه های تقاضا محور نیز فعالیت کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.