×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز پریسا کابلی در خصوص سلول های بنیادی اظهار کرد: سلولهای بنیادی مسوول ساختن اجزای خون در هر فرد می باشند و قابلیت تمایز به انواع سلولها را داشته و در بازسازی و ترمیم بافتهای مختلف بدن بیماران نقش بسزایی دارند. پیوند سلولهای بنیادی یکی از  ، بدخیمی ها است .

وی  افزود : خانم های بدون سابقه بارداری و اقایان رده سنی ۱۸تا ۳۵سال می توانند در صورت تمایل به اهدای سلول های بنیادی جهت ثبت نام به این مرکز مراجعه نموده تا درصورت داشتن شرایط مناسب ، یک لوله نمونه از خون ایشان تهیه گردد ، سپس آزمایشات ژنتیک روی نمونه  صورت می گیرد و نتایج ژنتیکی  ( HLA ) خون داوطلبان در پرونده آنها ثبت شده و در صورت سازگاری ژنتیکی اهداکننده با بیمار ،اهدا کننده جهت اهدا وپیوند سلولهای بنیادی فراخوان می گردد تا درصورت رضایت وداشتن سلامت کافی اقدام به اهدای سلولهای بنیادی کنند.

معاون فنی انتقال خون البرز خاطر نشان کرد: اهدای سلولهای بنیادی برای اهداکننده هیچگونه هزینه ای ندارد و از خون محیطی اهداکننده جمع آوری شده و پس از جداسازی سلولهای بنیادی با روش آفرزیس و از طریق ست های یکبار مصرف ، سایر اجزا خون به بدن اهداکننده برمی می گردد.

کابلی در پایان گفت: اهداکنندگان برای این امر خداپسندانه دارند می توانند برای پذیره نویسی سلولهای بنیادی وکسب اطلاعات بیشتر، به اداره کل انتقال خون استان البرز واقع در ۴۵ متری گلشهر چهار راه گلزار غربی اداره کل انتقال خون استان در طول هفته از ساعت هشت  الی ۱۳مراجعه نموده و برای نجات جان بیماران چشم انتظار اقدام کنند .

منبع خبر : ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});