×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امروز بیچاره‌تر از آمریکا در دنیا نداریم
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و ششم آذرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج بابیان اینکه ریشه لجاجت جهل و هوای نفس است، بیان داشت: وقتی به اصول دین در تمامی مذاهب اسلامی نگاه می‌کنیم می‌بینیم مشترکات فراوانی داریم که موجب انسجام اسلامی و زمینه‌ساز وحدت جهان اسلام است و اتفاقاً همین وحدت را دشمنان استکباری ما نمی‌خواهند و با انواع ترفندها به دنبال از بین بردن آن هستند.

اشتراکات فراوان میان شیعه و اهل تسنن

وی در ادامه افزود: یک‌بار این مشترکات را مرور می‌کنم: خدای واحد، هیچ مسلمانی نداریم که شعار توحیدی لا اله الا الله را شعار خود نداند و اعتقاد نداشته باشد؛ پیامبر واحد، همه مسلمین جهان رسول خدا را آخرین فرستاده و سیره او را الگوی رفتاری خود می‌دانند؛ کتاب واحد، تمام مسلمین، قرآن موجود را قرآن نازل‌شده بر پیامبر می‌دانند؛ قبله واحد، هیچ مسلمانی نداریم که نمازش به سمت قبله‌ای غیر از کعبه باشد. و هیچ مسلمانی نداریم که در نمازش سوره حمد را که در آن وحدت موج می‌زند را نخواند.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: حج واحد، هرسال میلیون‌ها مسلمان بارنگ‌ها و گرایش‌های مختلف اما بالباس واحد و اعمال واحد، قدرت اسلام را در ایام حج به رخ جهانیان می‌کشند. موعود واحد، تمام یا بیشتر فرق اسلامی بر این باور هستند که روزی فردی از اهل‌بیت رسول خدا، عدالت را در همه زمین برقرار خواهد کرد. احادیث مشترک، در مجموعه کتب روایی مربوط به فرقه‌های مختلف اسلامی احادیث مشترک فراوانی در زمینه‌های مختلف وجود دارد که بعضی آن‌ها موردقبول و استناد کامل شیعه است، مثل؛ حدیث ثقلین، حدیث کساء، حدیث اثناعشر که به مواردی اشاره خواهم کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی از دشمن مشترک به‌عنوان یکی دیگر از مشترکات با اهل سنت نام برد و گفت: امروز بیشتر مسلمانان جهان، آمریکا و اسرائیل را دشمن مشترک خود می‌دانند (ولو بعضی دولت‌هایشان ندانند) دشمنانی که تلاش دارند اسلام را ضعیف یا نابود سازند. و اتفاقاً همین دشمن مشترک زمینه‌ساز وحدت است. اگر در سراسر دنیا در روز جمعه تمام نمازگزاران برعلیه دشمن مشترکشان بگویند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل چیزی از استکبار باقی نخواهد ماند.

وی با تأکید بر اینکه زبان مشترک دینی تمام جهان اسلام عربی است، گفت: و یکی از مشترکات مهم محبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام است که اتفاقاً می‌تواند یکی از محوری‌ترین عاملِ وحدت جهان اسلام باشد. به کتب روایی اهل سنت مراجعه شود.

وحدت جهان اسلام یک امر راهبردی است نه تاکتیکی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه پیشنهاد داد: به نظرم اگر بعضی کارها امروز برای ایجاد اتحاد اسلامی دنبال شود تحولی بزرگ به وجود می‌آید مثل پول مشترک جهان اسلام. یا مرکز رسانه‌ای و فن‌آوری اطلاعات مشترک جهان اسلام و امثال این‌ها که از حوصله خطبه خارج است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز ولادت رسول خدا، گفت: آنچه حضرت آقا اخیراً فرمودند را نباید فراموش کرد که همه مسلمین، نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام را دعوت کردند برای تبیین صحیح اسلام و جامعیت آن. وحدت جهان اسلام را امر راهبردی دانستند نه تاکتیکی. مسئله فلسطین را هم شاخص وحدت و هم عامل وحدت دانستند و فرمودند تمدن نوین اسلامی با وحدت مسلمین شدنی است. و در تأسی به سیره رسول خدا صبر و عدل و اخلاق را مهم‌تر از همه دانستند.

وی در ادامه یادآور شد: عرض می‌کنم امروز جهان اسلام به این آیه شریفه با تمام قوا باید عمل کند که: واعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا… و آیه… و لا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَ تَذهَبَ ریحُکُم. و مسلمین نباید اجازه دهند توسط سنی آمریکائی و شیعه انگلیسی که توسط سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل مأموریت بر هم زدن اتحاد را دارند، از بین برود.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز ضمن بازخوانی مجدد بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: آقا دربیانی فرمودند: امروز مهم‌ترین دستاویز دشمن برای مقابله با بیداری اسلامی، ایجاد اختلاف است؛ مسلمان را در مقابل مسلمان قرار دادن، مسلمان را به دست مسلمان از بین بردن، این‌ها را به هم مشغول کردن؛ چه چیزی بهتر از این برای دشمنان استقلال اسلامی که مسلمانان را به هم مشغول کنند؟

امروز بیچاره‌تر از آمریکا در دنیا نداریم

آیت حسینی همدانی گفت: کاملاً روشن است که آمریکا بعد از شکست نقشه‌ها و خروج مفتضحانه از افغانستان و ناکامی‌های دیگرش در منطقه و عقب‌نشینی‌های پی‌درپی، دنبال ترفندهای دیگری است تا بتواند بدون حضور فیزیکی نقش‌آفرین باشد و وحدت مسلمین را به هم بزند ولو با ایجاد منازعات قومی و فرقه‌ای و دعوای شیعه و سنی درست کردن.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا خیال می‌کرد می‌تواند با انفجار و خون‌ریزی در مساجد شیعی افغانستان این فرصت را برای خودش فراهم کند که شیعیان هوشیاری کردند و ناکامش گذاشتند. امروز بیچاره‌تر از آمریکا در دنیا نداریم می‌بینید که باید تا قبل از سال جدید میلادی تمام نیروهایش را از عراق بیرون ببرد و این بخشی از همان انتقام سختی بود که در حال تحقق است. و به فضل پروردگار افول کامل آمریکا و محو کامل اسرائیل از صفحه زمین نزدیک است.

دستگاه‌های مربوطه اختلاف افکنان را طبق قانون مجازات اسلامی دنبال و مجازات کنند

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه همه مسلمین باید توجه داشته باشند که اگر هم دیگر را متهم کنند، تکفیر کنند و از حوزه دین خارج بدانند برخلاف سنت و سیره رسول خدا و دستور قرآن قدم برداشته‌اند، اذعان داشت: گاهی افراد از روی نادانی و جهالت و یا از روی عمد و وابسته بودن به اجانب طوری سخن می‌گویند که احساسات تحریک‌شده و دشمنی به وجود آید. البته دستگاه‌های مربوطه باید طبق قانون متخلف را هر کس هست چه شیعه و چه سنی، طبق قوانین مجازات اسلامی مثل ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی دنبال و مجازات کنند.

جایگاه اهل‌بیت پیامبر در میان اهل سنت

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه همه باید باسنت پیامبر و سیره اهل‌بیت بیشتر آشنا شویم، گفت: اهل مطالعه باشید. فریقین کتب یکدیگر را ببینند. کتب اهل سنت و علماء آنان را ببینید که قضاوتشان راجع به اهل‌بیت چگونه است، آفتاب وجودی اهل‌بیت طوری است که کسی نمی‌توانست ونمی تواند انکار کند. جهت اطلاع شما به کلمات بزرگان از اهل سنت راجع به اهل‌بیت رسول خدا در این ایام حزن و مظلومیت دردانه‌اش فاطمه اطهر سلام‌الله علیها اشاره می‌کنم. روایات فراوان و چند دسته است بعضی درباره خود امیرالمؤمنین علیه‌السلام است، بعضی درباره صدیقه طاهره، بعضی درباره اصحاب کسا، بعضی درباره آیات مربوط به اهل‌بیت مثل مباهله و تطهیر، بعضی درباره اهل‌بیت، بعضی درباره دوازده امام است که پرداختن به همه آن‌ها زمان زیادی می‌طلبد.

وی در ادامه بابیان اینکه برای دفع شبهه به بعضی اشاره می‌کنم، گفت: مثلاً راجع به علی علیه‌السلام، خطیب بغدادی که از مورخان بزرگ اهل سنت است می‌گوید؛ رسول خدا فرمود: «سرلوحه و تیتر نامه کردار مؤمنین، دوستى على بن ابى‌طالب است. هر کس دوست مى‌‏دارد زندگی‌اش همانند من باشد و مردنش همانند من و جایگاهش در بهشتى باشد که پروردگارم درختان آن را کاشته است، باید على و دوستان على را دوست داشته باشد، و به پیشوایان پس از من از فرزندان على اقتدا نمایند؛ زیرا آنان عترت و ذریه و فرزندان من هستند و از گِل من به وجود آمده‏‌اند، و از طرف خدا رزق و علم داده‌شده‌اند، واى بر تکذیب کنندگان فضل آن‌ها از امت من، آنانى که صِله من با آن‌ها را قطع مى‏‌کنند، و خداوند شفاعتم را به آن‌ها نخواهد رساند». ترمذی و دیگران هم شبیه این فراوان دارند.

نماینده رهبر معظم انقلابی اسلامی در استان البرز در ادامه تصریح کرد: درباره فضیلت صدیقه طاهره سلام‌الله علیها در صحیح مسلم جلد دوم به روایت معروف رسول خدا اشاره می‌کند که فاطمه پاره تن من است هرکس او را اذیت کند من را اذیت کرده. راجع به آیه تطهیر و اصحاب کساء و کتاب الله و عترتی و مباهله و … فراوان است اما بیشتر می‌خواهم به این بخش بپردازم که بعد از رسول خدا دوازده نفر پاک و مطهر امام هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به برخی از کتب معتبر اهل سنت، گفت: در صحیح بخاری که از کتب مهم اهل سنت و مستند و دقیق است و رسم دارند که در طول سال این کتاب را دوره می‌کنند دارد، جابر از پیامبر اکرم روایت می‌کند: یکون بعدی إثنا‌عشر امیرا. بعد از من دوازده نفر امیراند. در صحیح مسلم آمده است: از رسول خدا که فرمود دائماً دین استوار است تا قیامت به به‌واسطه دوازده خلیفه کلهم من قریش. در ینابیع الموده از قندوزی حنفی، از ابن مسعود از پیامبر نقل می‌کند که بعد از ایشان دوازده خلیفه به تعداد نقبای بنی‌اسرائیل می‌باشند.

وی ادامه داد: بعد همین قندوزی می‌گوید: محققانی که حدیث اثنا‌عشر را نقل نموده‌اند، می‌دانند که مراد و مقصود رسول خدا از این حدیث دوازده شخص از اهل‌بیت و عترتشان است. چراکه حمل این حدیث بر خلیفه‌های پس از ایشان به دلیل کمی تعداد آن‌ها و یا حمل آن بر اموی‌ها به دلیل بیشتر بودنشان و ظلم آشکار آنان جز عمر بن عبد‌العزیز، صحیح نمی‌باشد؛ و از همه مهم‌تر این‌که اینان از بنی‌هاشم نیستند؛ ‌چراکه پیامبر اکرم در سخنی فرموده‌اند: کلهم من بنی‌هاشم.

نام و نشانه‌های امامان اهل‌بیت علیهم‌السلام در کتاب‌های اهل سنت

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز، گفت: در فرائد شافعی آورده است: ابن‌عباس گفت: شنیدم رسول خداوند می‌گوید: انا و علی و الحسن و الحسین و تسعه من ولد الحسین مطهرون معصومون. هم مطهر و هم معصوم‌اند. در روزهای اخیر بعضی‌ها به طهارت و عصمت ایراد گرفتند درصورتی‌که این‌ها بیان خود پیغمبر اکرم در کتب اهل‌بیت است. علاوه بر این احادیث صریح، نمونه‌های جالب‌تر و دقیق‌تری نیز در کتاب‌های اهل سنت در زمینه تصریح به نام و نشانه‌های امامان اهل‌بیت علیهم‌السلام واردشده است که خیلی عجیب است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه مطرح کرد: در ینابیع‌الموده از جابر انصاری نقل‌شده که می‌گوید: جندل‌بن‌جناده بر پیامبر وارد شد و از او مسائلی را پرسش نمود. سپس جندل گفت: ای رسول خدا درباره اوصیای بعد از خودت به من آگاهی دهید تا به آنان تمسک جویم. پیامبر فرمود: اوصیای من دوازده نفر می‌باشند. جندل گفت: بله، در تورات آن‌ها را همین تعداد یافتیم. پس جندل گفت: آن‌ها را نام ببرید. پیامبر فرمود: اولین آنان سید اوصیاء، پدر امامان علی است. سپس فرزندانش «حسن» و «حسین» هستند. پس به آنان چنگ بزن و جهالت و نادانی جاهلان تو را گمراه مسازد. پس هرگاه علی‌بن حسین، زین‌العابدین، به دنیا بیاید، تو به‌روز آخر عمرت رسیده‌ای و آخرین جرعه‌های زندگی را نوشیده‌ای. جندل گفت: این را نیز در تورات یافتم. ایلیا، شبر و شبیر، نام‌های علی، حسن و حسین است. پس بعد از حسین کیست؟ فرمودند: اگر مدت حسین گذشت، امام بعد از وی، علی و لقب ایشان زین‌العابدین است. بعد از وی پسرش محمد با لقب باقر، بعد از وی پسرش جعفر که صادق نامیده می‌شود، بعد از وی موسی که کاظم نامیده می‌شود، بعد از وی پسرش علی که رضا نامیده می‌شود، بعد از وی پسرش محمد که تقی و زکی نامیده می‌شود و بعد از وی علی که هادی نامیده می‌شود و بعد از وی حسن که عسکری نامیده می‌شود و بعد از وی پسرش محمد که مهدی است و حجت نامیده می‌شود پس او غیبت می‌کند، سپس قیام می‌کند و زمین را پر از عدل و داد می‌نماید، همان‌گونه که پر ظلم و جور بود. پس خوشا به حال صابران در غیبتش». با این روایات جایی برای گفتن حرف‌های سخیف و سست و بی‌مدرک باقی می‌ماند؟

قدردانی امام‌جمعه کرج از علمای اهل سنت به خاطر محکوم کردن سخنان تفرقه‌انگیز / نباید بگذاریم وحدتمان به هم بخورد

وی در ادامه بابیان اینکه باید از علماء اهل سنت که این روزها به دفاع وارد صحنه شدند تشکر و قدردانی کنم، گفت: نباید بگذاریم وحدتمان به هم بخورد. حتی خلفا هم راجع به امیرالمؤمنین و اهل‌بیت کلماتی دارند که در کتب اهل سنت هست و خیلی عجیب است. مثلاً ابوبکر می‌گوید: روزی پیامبر خدا را دیدم که خیمه‌ای را به پا داشت و درحالی‌که برکمانی تکیه داده بود و علی و فاطمه و حسن و حسین در آن خیمه بودند. آن حضرت فرمود: ای گروه مسلمانان، من باکسی که با اهل این چادر دوست است، دوست هستم و با دشمن آنان دشمن، دوست نمی‌دارد آن‌ها را مگر سعادتمند و حلال‌زاده و دشمن نمی‌دارد مگر بدبخت و حرامزاده. ترمذی از عمر روایت دارد که می‌گوید: شنیدم رسول خدا به علی می‌گوید: هر که تو را دوست داشت در روز قیامت بر منزلت پیامبران است و هر که بر بغض و کینه تو بمیرد و اهمیت ندهد یهودی، یا نصرانی مرده است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به روایات دیگری از اهل سنت در این رابطه گفت: ابن‌حجر هیثمی از عمر نقل می‌کند که می‌گوید: اشراف را دوست بدارید و به آن‌ها مودت کنید و از آدم‌های پست نسبت به ناموستان بترسید و بدانید که شرف و عزت کامل نمی‌گردد مگر با ولایت علی. خطیب خوارزمی از عثمان نقل می‌کند که عثمان می‌گوید: شنیدم از عمر بن خطاب که گفت: شنیدم از ابوبکر گفت: شنیدم پیامبر می‌گوید: همانا خداوند از نور سیمای علی‌بن ابی‌طالب فرشته‌هایی را آفرید که تسبیح و تقدیس می‌کنند و ثواب آن را برای دوستداران علی و دوستداران فرزندان علی‌ می‌نویسند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه گفت: ‏فخر رازی که از علمای معروف اهل سنت است در تفسیر سوره کوثر ۱۸ معنا برای کوثر ذکر می‌‌کند و می‌گوید کل این‌ها در وجود حضرت زهرا جمع شده است. از شیعه اگر کسی در این زمان و در این مقطع که عرض کردیم بحث راهبردی است نکته ایی را بگوید و از اهل سنت نکته ایی را بگوید مثل دو لبه قیچی ایی می‌مانند که دارند اسلام را از بین می‌برند.

وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند به تحقق تمدن اسلامى کمک کند

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره بیست و هفتم آذرماه سال گشت شهادت روحانی خدوم، مبارز، انقلابی و مجاهد آیت‌الله دکتر مفتح است که این روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است، تأکید کرد: بحث وحدت حوزه و دانشگاه، که ابعاد علمی را به معرفت و دین پیوند می‌دهد، یکى از اصیل‌ترین گفتمان‌های انقلاب اسلامى است. ظرفیت بی‌نظیری که اگر به‌درستی مورداستفاده قرار گیرد، به خاطر رویکرد توحیدی نظام اسلامی، انقلاب و جامعه را زودتر و قدرتمندانه‌تر به استقلال سیاسی و استقلال فرهنگی و دیگر آرمان‌ها می‌رساند و قطعاً وحدت حوزه و دانشگاه، راهبردى براى مقابله بانفوذ و استحاله دشمن‏ خواهد بود که سال‌ها تلاش کرده بانفوذ در این دو نهاد علمى و ترویج اندیشه‏هاى غربى، انحراف در مسیر درست ایجاد کند و اگر بتواند آن ‏را تحت سلطه خود قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلابی اسلامی در این رابطه، گفت: تعبیر حضرت امام در این زمینه گویاست: «دانشگاه و حوزه‌های علمیه و روحانیون می‌توانند دو مرکز باشند برای تمام ترقیات و تمام پیشرفت‌های کشور و می‌توانند دو مرکز باشند برای تمام انحرافات و تمام انحطاطات». وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند به تقویت جنبش نرم‌افزاری و تولید علم بومى،‏ تحقق تمدن اسلامى و ارائه الگوى سبک زندگى اسلامى ایرانى‏، انسجام ملی و امثال این‌ها کمک کند. خدای تعالی به هر دو قشر توان بیشتر برای خدمت به اسلام و انقلاب عنایت فرماید.

ایران باقدرت در مذاکرات حاضر شد

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود تصریح کرد: نکته‌ای هم راجع به مسیری که مذاکرات طی می‌کند عرض کنم و آن اینکه آمریکا به کمک صهیونیست‌ها در اتاق‌های فکرشان به این نتیجه رسیده‌اند که با بهانه‌تراشی‌های موهوم مثل متهم‌سازی که روش مورداستفاده غربی‌ها در این موارد است، حق مسلم و پیشنهاد عادلانه ایران را نپذیرند تا بتواند در آینده افکار مردم دنیا را برعلیه ایران متحد کنند یا مکانیزم ماشه در برجام را فعال کنند. که به فضل الهی ایران، باقدرت در مذاکرات حاضرشده و نتیجه هم به نفع ایران و کیدشان مؤثر نخواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.