×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اتاق بازرگانی عصاره بخش خصوصی است
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، جهانگیر شاهمرادی در بیست و دومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز ضمن تاکید بر اهمیت ارتباط با بخش های تولیدی اظهار کرد: در این راستا طی ۵ سال گذشته اقدامات موثری در البرز انجام شده است، از جمله اینکه تخصیص بیش از ۲ هزار هکتار زمین برای حوزه صنعت دنبال شد و از بعد تامین زیرساخت های فیزیکی نیز ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از سهمیه سدهای استان را برای بخش صنعت دریافت کرده ایم.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات به فعالان حوزه صنعت البرز نیز توضیح داد: در این خصوص حدود دو سال و نیم است که رتبه نخست کشور در پرداخت تسهیلات به البرز اختصاص دارد؛ باید تلاش کنیم رتبه صنعتی استان در سطح کشور که حدود هفتم تا هشتم است را بهبود دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز ضمن اشاره بر اینکه عصاره بخش خصوصی اتاق های بازرگانی است،  گفت: باید به دنبال این باشیم که نقش اتاق بازرگانی در  نظام تصمیم سازی اقتصادی را تقویت کنیم.

شاهمرادی در بخش دیگری در خصوص تسهیلات تخصیصی به استان البرز در بحث بیماری کرونا عنوان کرد: ما در استان برابر یکهزار و ۳۵۲ میلیارد تومان تسهیلات کرونا دریافت کردیم.

وی تاکید کرد: تا امروز در البرز حدود ۳۵۲ میلیارد تومان درخواست برای دریافت این تسهیلات کرونا داشتیم که از این مبلغ تاکنون موفق به پرداخت  ۱۹۴ میلیارد تومان شده ایم که بیشتر این مبلغ پرداختی این تسهیلات به ۱۷هزار و ۶۹۱ بنگاه اقتصادی عمدتا واحد صنفی تخصیص داده شده است، یعنی میانگین هر بنگاه اقتصادی از این لیست بالغ بر ۱۰ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان تسهیلات دریافت کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز ضمن تاکید بر اینکه از رقم تخصیصی تسهیلات کرونایی استان البرز حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بافی مانده، توضیح داد: باید چارچوبی برای دریافت این تسهیلات منظور شده تعریف شود.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه رقم صادرات استان البرز در در سال جاری تاکنون به حدود ۵۹۷ میلیون دلار رسیده است، گفت: این رقم در طول سال گذشته ۵۳۶ میلیون دلار بوده است، به عبارتی امسال با رشد ۷۵درصدی در بحث صادرات استان مواجهه شده ایم.

شاهمرادی با بیان اینکه نباید خودت تحریمی را اشتباهی تفسیر کرد، توضیح داد: دراستان طبق قانون پیگیر انجام امور مرتبط با بخش های تولیدی و صنعتی در سطح دستگاه های اجرایی هستیم.

وی با اشاره به اشکالاتی که در بخش هایی مانند قوانین بانکی، بیمه ای و مالیاتی و در ارتباط با تولید و صنعت وجود دارد، گفت: در استان البرز در قوانین زیست محیطی نیز مشکلاتی وجود دارد ، به عنوان نمونه کارخانه های زیادی خارج از شهرک های صنعتی استان داریم که مشمول معافیت های مالیاتی بر طبق مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتری از پایتخت هستند، اما طبق مواردی مانند قانون هوای پاک اجازه تغییر کاربری به برخی از این کارخانه ها داده نمی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز توضیح داد: اتاق بازرگانی جایگاه بالایی دارد ، در کشورهای دیگر اتاق ها نقش مهمی در اقتصاد دارند و همه کاره این بخش هستند؛ در نتیجه انتظار انجام اقدامات کارشناسانه از سوی اتاق بازرگانی را داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.