×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۴۵ سال در البرز/تزریق یک میلیون دز واکسن کرونا در البرز
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، مهرداد بابایی  با اشاره به اینکه از دیروز واکسیناسیون افراد بالای ۴۵ سال آغاز شده، اظهار کرد: از واجدین شرایط درخواست می‌شود قبل از مراجعه به مراکز تجمیعی حتما ثبت نام کنند و بدون نوبت مراجعه نداشته باشند.

وی ادامه داد: وقتی دامنه سنی تزریق پایین می‌آید، تعداد متقاضیان بالا می‌رود و در این شرایط ثبت نام و اخذ نوبت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چون در صورت تجمع بیش از حد، هم روند واکسیناسیون کند می‌شود و هم احتمال انتقال بیماری بالا می‌رود.

وی توضیح داد: از یک ماه گذشته تا کنون روند تزریق واکسیناسیون سرعت قابل قبولی داشته و اخیراً هم با ورود محموله جدید واکسن، ظرفیت تزریق واکسن در البرز و سایر استان‌ها چند برابر می‌شود.

این مسئول در پاسخ به اینکه آیا کسی که دز اول واکسن را در یک مرکز تزریق کرده می‌تواند دز دوم را در مرکز دیگری بزند اضافه کرد: اگر هر دو مرکز در یک شهر و شهرستان باشند مشکلی ندارد ولی این امکان (مگر در شرایط خاص) وجود ندارد که یک دز در یک استان و دز دوم در استان دیگری تزریق شود.

بابایی توضیح داد: مردم نگران نباشند چون تا سه ماه بعد از تزریق دز اول می‌توانند دز دوم را تزریق کنند.

تزریق یک میلیون دز واکسن کرونا در البرز

محمد فتحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز هم اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی البرز توانست در واکسیناسیون عمومی کرونا با تلاش تیم‌های بهداشتی در بین دانشگاه های برتر قرار گیرد.

فتحی خاطرنشان کرد: در گام پنجم مقابله با کرونا که  اولویت واکسیناسیون عمومی است دانشگاه توانست با همکاری سایر بخش‌ها، علاوه بر سرعت بخشیدن بر افزایش و ارتقاء پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون، در واکسینه کردن یک گروه خاص واجد شرایط، حائز رتبه اول در کشور شود.

فتحی ادامه داد: تاکنون بیش از یک میلیون دوز واکسن در استان تزریق شده که براساس شاخص درصد پوشش، تاکنون ۴۰ درصد از جمعیت هدف واکسینه شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.