×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش خبرنگار تارا نیوز،دکتر سعید جوانشیر صبح شنبه در نشست خبری که با خبرنگاران برگزارشد، با اشاره به مقایسه  چهار ماه اول امسال با مدت مشابه سال گذشته، افزود: ۸۵ درصد از هزینه های درمانی با گسترش کرونا  افزایش یافته است.

وی  افزود: با توجه به گستردگی شیوع کرونا ، بیمه سلامت  تعهدات  و خدمات جدیدی از جمله انجام تست «پی سی آر»  و  ‌داروهای کووید۱۹ متقبل شده  که هزینه ها را افزایش داده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز به هزینه های تست پی.سی.آر  اشاره کرد و گفت: از هفته گذشته هزینه های تست کرونا  رایگان اعلام شد در واقع ۳۰ درصدی که بیمار تا کنون  برای انجام این تست پرداخت می‌کرد رایگان شده است.

جوانشیر با اشار به اینکه  وجود افزایش هزینه ها ، تمام بدهی های بیمه سلامت به سازمان ها و موسسات استان البرز در سال ۹۹ تسویه حساب شده است، گفت: در حال حاضر هیچ بدهی به دانشگاه علوم پزشکی البرز تا خرداد ماه ۱۴۰۰ نداریم.

وی ادامه داد: همچنین  بدهی مراکز خدمات دهی سرپایی و داروخانه ها نیز تا تیر ماه ۱۴۰۰ پرداخت شده است اکنون تنها مطالبات  بیمارستان های غیر دانشگاهی و خصوصی باقی مانده است که به تدریج پرداخت می شود.

جوانشیر ور بخشی دیگری از سخنانش گفت: نسخ الکترونیکی نیز درحال انجام است اما معضلی که در البرز وجود دارد تعداد بالای پزشکان  طرف قرارداد با بیمه سلامت است و می‌بایست تا کنون تمام پزشکان استان اقدام به صدور  نسخ الکترونیک می کردند اما اکنون نسخ نیمه الکترونیک دراستان بسیار بالا است.

مدیر کل بیمه سلامت استان البرز  با اشاره به اینکه دولت مصوب کرد شورای عالی بیمه مبلغ چهارهزار تومان به داروخانه‌ها و سایر مراکز بابت نسخی که الکترونیکی نشده وداروخانه وارد می‌کند بیمه سلامت پرداخت کند، افزود: بیماران  برای الکترونیکی شدن نسخ در داروخانه‌ها،‌ مراکز تصویر برداری و آزمایشگاه‌ها هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنند.

این مسئول در پایان گفت: تا آذرماه سال‌جاری بر اساس قانون برنامه توسعه هرگونه پرداخت منوط به ارائه  نسخ الکترونیکی است و از آذرماه تمام اسناد بهداشت درمان کشوراعم خصوصی و دولتی باید الکترونیکی باشد  البته امیدواریم تا آن موقع این اقدامات انجام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});