×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کرونا در البرز روند افزایشی دارد

به گزارش تارا نیوز،دکتر محمد فتحی روز چهارشنبه ۲۶ شهریور در خصوص آخرین وضعیت کرونا در البرز گفت: در روز های اخیز شاهد روند افزایشی بستری شدگان مبتلا به کرونا در استان هستیم به طوری که در هفته‌های گذشته میزان بستری شدگان جدید روزانه در بیمارستان‌ها حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر بود اما طی ۲۴ ساعت گذشته حدودا ۱۰۴مورد بستری جدید داشتیم.

وی تاکید کرد: با توجه به این که استان البرز در مسیر تردد چند استان دیگر است حساسیت بیشتری وجود دارد و از مردم استان البرز خواهشمندم که پروتکل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند.

فتحی خاطر نشان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و فرارسیدن فصل پاییز و افزایش شیوع آنفلوآنزا، آمادگی لازم جهت مقابله هرچه بهتر با ویروس کرونا در واحدهای بهداشت و درمان وجود دارد و بازرسی‌ها و نظارت‌ها افزایش یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص اقدامات انجام شده در بازگشایی مدارس بیان کرد: برنامه‌های متعددی توسط اساتید و مسئولین دانشگاه در رادیو و تلوزیون استان البرز جهت آموزش به دانش آموزان و والدین آنان تهیه شده است. پروتکل‌های بهداشتی به شکل دقیق به بیش از ۲۵۰۰ مدرسه در استان البرز ابلاغ شده و علاوه بر آن همکاران معاونت بهداشتی بالغ بر هزار بازدید از مدارس انجام داده و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت دارند.

وی در خصوص آخرین آمارهای کرونا تا امروز هم گفت: مجموع کل موارد بستری شامل ( قطعی ، محتمل و مشکوک )، از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز ۱۶ هزار و ۶۵۷ نفر است.

فتحی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۴۷۶ نفر شامل موارد ( قطعی، محتمل و مشکوک )، در مراکز درمانی بستری هستند افزود: از این تعداد، ابتلای ۲۰۲ نفر به بیماری کووید ۱۹، تا این تاریخ قطعی شده است.

وی افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته شش بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به ۱۰۴۰ نفر رسیده است.

فتحی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۵ هزار و ۱۳۳ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.