×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، دکتر زارع اظهار کرد: از این تعداد حدود ۵۱۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان قرار دارند و جزو دهک یک‌تا سه درآمدی قرار دارند.
وی بیان کرد: حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند که این افراد می توانند با مراجعه به سامانه شهروندی با بارگذاری مدارک و ارایه مشخصات مورد ارزیابی وسع قرار گیرند که اگر در این زمینه جزو دهک یک تا سه باشند به صورت رایگان مورد بیمه سلامت قرار خواهند گرفت و اگر جزو دهک چهار درآمدی قرار داشته باشند ۱۰ درصد از مبلغ سهم بیمه شونده که ۹۹ هزار تومان است را پرداخت خواهند کرد و اگر جزو دهک ۵ یا ۶ باشند ۲۵ درصد از این‌مبلغ را باید پرداخت نمایند.

دکتر زارع تصریح کرد: دهک های ۷ تا ۱۰ نیز قاعدتا باید کل این‌مبلغ را پرداخت کنند .

وی ادامه داد: طی گفت و گو با انجمن ها و شوراها، تصمیم گیران استانی، حتی بزرگان محلات و … مردم را تشویق به استفاده از بیمه سلامت کرده ایم و حتی افراد می‌توانند با ارایه برخی مشخصات خود از جمله ارائه کد ملی، خود ما به آنها در ثبت نام در سایت جهت عضویت در بیمه سلامت نیز کمک‌می‌کنیم تا شهروندان بتوانند از خدمات این بیمه بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز همچنین گفت: بیمه سلامت، بیمه ای درمانی است و همچون‌تامین اجتماعی مشمول بازنشستگی نمی شود چرا که مبلغ ناچیزی که دریافت می شود آن هم بر اساس دهک بندی ها بوده و قاعدتا فقط پوشش درمانی خواهد بود.

دکتر داود زارع با اشاره به مشکلات نسخ الکترونیک اظهار کرد: نسخ الکترونیک به دو عزم‌نیاز دارد یکی این که بیمه شده حقوق خود را بداند و دیگر اینکه پزشک نسخه را الکترونیکی تجویز نماید .

وی با اشاره به طرح دارویار ادامه داد: در این طرح حدود ۱۵۰ هزار نسخه الکترونیک داشتیم که مابقی نسخ به صورت فیزیکی و سنتی ارایه می شد که با اجرای طرح دارویار طی جلساتی با پزشکان و انجمن های مربوط و داروخانه ها این رقم‌دارای رشد ۵۰ درصد شده و به ۳۰۰ هزار نسخه الکترونیک ارتقا یافت.

این‌مسوول افزود: باید تلاش ها در این زمینه ادامه پیدا کند چرا که ارائه نسخ به صورت فیزیکی برای مردم‌مشکل ساز خواهد بود و از پزشکان‌می خواهیم‌که حتما نسخ خود را به صورت الکترونیک تجویز کنند چرا که با گران‌شدن داروها بیماران می توانند با ارایه نسخ الکترونیک به داروخانه ها از امکاناتی که دولت در اختیار آنان گذاشته است استفاده کنند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.