×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سال ۹۸ توسط بانک توسعه تعاون در البرز
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، علی غیاثی صبح امروز در نشست خبری، که به مناسبت روز خبرنگار  و دوازدهمین سالروز تاسیس بانک توسعه تعاون را به فعالان بخش توسعه تعاون، برگزار شد، اظهار داشت: بانک توسعه تعاون کاملا دولتی است که با هدف ارتقاء و توسعه بخش تعاون تاسیس شده و افزایش سهم تعاونی ها از ۵ درصد فعلی به ۲۵درصد اقتصاد ملی رسیده خواهد رسید.

وی در ادامه گفت:  تمامی تعاونی ها، اتحادیه ها، اعضا تعاونی را تشکیل می دهند لذا  اکثر مردم عضو یک تعاونی فعال همچون سهام عدالت، مسکن مهر، تعاونی های تولیدی و مصرفی هستند که همگی شامل این بخش می شوند.

غیاثی به عملکرد فعالیت و خدمات بانک توسعه تعاون،اشاره کرد و گفت: از سال ۹۸ تا کنون بالغ بر ۲هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده که از این مبالغ ۵۰۷ فقره به مبلغ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان به شرکتها و اشخاص حقوقی پرداخت شد و به اشخاص حقیقی حدود ۷ هزار ۷۰۰ عضو حقیقی به میزان ۵۶۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی  با بیان اینکه  در بخش صنعت و معدن به ۳ هزار و ۱۸۸ طرح شامل اشخاص حقیقی و حقوقی، تسهیلات داده شده، گفت: در بخش کشاورزی با ۱۹۶ فقره تسهیلات جمعا به مبلغ ۹۰ میلیارد تومان، در بخش صنعت و معدن به میزان هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، در بخش خدمات و  بازرگانی با ۴هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان، در بخش مسکن با ۳۱۳ فقره تسهیلات به میزان ۳۲۵ میلیارد تومان و در سایر بخش ها با ۹ فقره به میزان ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر بانک توسعه تعاون در استان البرز در ارتباط  با پرداخت تسهیلات در استان گفت: معرفی شدگان سازمان بهزیستی به میزان ۱۰۷ فقره تسهیلات جمعا ۴میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، معرفی شدگان کمیته امداد به تعداد ۱۳۷ فقره جمعا ۶ میلیارد تومان و معرفی شدگان بنیاد شهید نیز ۵۶ فقره تسهیلات به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

پرداخت ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات برای ازدواج

غیاثی به پرداخت تسهیلات به جوانان در خصوص ازدواج گفت: طی ۲ سال اخیر، تعداد ۴۸۴ فقره به میزان ۲۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیر بانک توسعه تعاون در استان البرز با اشاره به اینکه  ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و تحریم و فشار اقتصادی شرایط مالی کشور سخت و دشوار بود،  ادامه داد: در بخش مشاغل خانگی تعداد ۲۸۲ فقره تسهیلات به میزان ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در بخش نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین به تعداد ۷۱۷ فقره تسهیلات به میزان ۳۰۵ میلیارد تومان پرداخت شد.

غیاثی  در ادامه گفت:  در زمان شیوع کرونا بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارایه شده که در این میان در بحث اشتغال پایدار روستایی و عشایری تعداد ۱۳۲ فقره طرح به میزان ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

مدیر بانک توسعه تعاون در استان البرز  در پایان گفت: برای ایجاد و توسعه ۱۴ طرح طبق تبصره ۱۸، جمعا به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات و در سایر موارد هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان ارقام پرداخت بانک توسعه تعاون است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.